Gå til innhold

PlayStation 5: Bestilling, levering, forsinkelse og fortvilelse - Frakt og lagerstatus


Gjest Slettet-404071
Melding lagt til av Evil-Duck

Diskusjon om scalping, skryting av sin egen scalping eller scripting for å få tak i konsoller skal ikke diskuteres i tråden her.

Anbefalte innlegg

Mala skrev (1 time siden):

Ikke kan du bruke fysiske PS4 spill heller og mange kjører mye bedre på PS5. 

Man har vel tilgjengelig det meste av sitt eget ps4 bibliotek? de kjører vel like greit om man har de på disk eller digitalt?

Skjønner argument hvis man har det meste av ps4 spill på disk. jeg skal bruke mellomlegg på 1tb lagring :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Lesavage skrev (19 minutter siden):

Er det noen som fikk bestilt på Netonnet idag som faktisk har fått tilsendt sin? Bestillingen min gikk gjennom og jeg fikk en ordrebekreftelse. Men jeg tror det liksom ikke helt før jeg får en bekreftelse på at den faktisk er pakket og sendt...

Ja. Jeg og to kompiser har fått sporingsnummer også

7E8BE7B4-4269-4644-A4AC-FE324C21B1FF.png

Lenke til kommentar
leifeinar skrev (10 minutter siden):

Man har vel tilgjengelig det meste av sitt eget ps4 bibliotek? de kjører vel like greit om man har de på disk eller digitalt?

Skjønner argument hvis man har det meste av ps4 spill på disk. jeg skal bruke mellomlegg på 1tb lagring :)

Vedkommende har ikke PS4, og låses også der til PS Store. Har man alt digitalt fra PS4 av er det greit.

Faktisk viser det seg at ikke alle de digitale utgave kjører like godt. Enkelte spill kan man installere fra disk, og lar man være å oppdatere har man mulighet til å spille spillet i 60fps. Er vel ett fåtall spill det gjelder dog.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Mala skrev (51 minutter siden):

Vedkommende har ikke PS4, og låses også der til PS Store. Har man alt digitalt fra PS4 av er det greit.

Faktisk viser det seg at ikke alle de digitale utgave kjører like godt. Enkelte spill kan man installere fra disk, og lar man være å oppdatere har man mulighet til å spille spillet i 60fps. Er vel ett fåtall spill det gjelder dog.

For min del er 1000-lappen i forskjell allerede hentet inn. Selv fikk jeg disc-utgaven til MSRP (Kr. 5.990,-) og har allerede handlet fysiske spill på tilbud (Immortal: Fenyx rising - Kr. 349,- kontra kr. 699,- (da er det PS5-fysisk utgaven og ikke PS4-versjonen med gratis oppgradering)) og allerede kjøpt flere spill brukt (Demon's Souls til kr. 500,- og Godfall til kr. 400,-).

Så hadde jeg skulle kjøpt alle disse digitalt så hadde det kommet på kr. 939,- mer enn det jeg har gitt for de tre spillene alene. Utover dette så har jeg også kjøpt Sackboy: A big adventure og Miles morales begge til noen hundrelapper under det de går for på PS Store.

Og i morgen tenker jeg å handle meg Hitman 3 i butikk til kr. 599,-. Dette går for 799,- på PS Store. Og sånn fortsetter det....

Endret av CaZpeR
  • Liker 3
Lenke til kommentar
CaZpeR skrev (1 minutt siden):

For min del er 1000-lappen i forskjell allerede hentet inn. Selv fikk jeg disc-utgaven til MSRP (Kr. 5.990,-) og har allerede handlet fysiske spill på tilbud (Immortal: Fenyx rising - Kr. 349,- kontra kr. 699,- (da er det PS5-fysisk utgaven og ikke PS4-versjonen med gratis oppgradering)) og allerede kjøpt flere spill brukt (Demon's Souls til kr. 500,- og Godfall til kr. 400,-).

Så hadde jeg skulle kjøpt alle disse digitalt så hadde det kommet på kr. 939,- mer enn det jeg har gitt for de tre spillene alene. Og slik vil det jo fortsette i løpet av konsollens levetid.

Finst ikkje det digitale spill på salg da? 

Lenke til kommentar
aomt skrev (1 minutt siden):

Finst ikkje det digitale spill på salg da? 

Jo. Men disse har ikke vært på så heftig avslag enda. Godfall har vel vært nede på 650,-. Demon's Souls har jeg ikke sett rabattert på PS Store enda. Og lanseringsprisene på Sackboy, Miles Morales og Hitman 3 i morgen vil jo ikke bli noe billigere på PS Store med det første. Bare Hitman 3 er jo 200,- billigere i butikk (på lanseringsdatoen) enn på PS Store.

Så for mitt bruk er Disc-utgaven en no-brainer.

Endret av CaZpeR
  • Liker 1
Lenke til kommentar
CaZpeR skrev (5 minutter siden):

Jo. Men disse har ikke vært på så heftig avslag enda. Godfall har vel vært nede på 650,-. Demon's Souls har jeg ikke sett rabattert på PS Store enda. Og lanseringsprisene på Sackboy, Miles Morales og Hitman 3 i morgen vil jo ikke bli noe billigere på PS Store med det første. Bare Hitman 3 er jo 200,- billigere i butikk (på lanseringsdatoen) enn på PS Store.

Så for mitt bruk er Disc-utgaven en no-brainer.

Takk for godt svar. Det største fordel eg ser er vel at ein slipper å bytte CD/passe på CDen hele tiden. Eg flytter ganske ofte, så kanskje digital kan være ein bedre løysning for meg då.

Lenke til kommentar
aomt skrev (2 minutter siden):

Takk for godt svar. Det største fordel eg ser er vel at ein slipper å bytte CD/passe på CDen hele tiden. Eg flytter ganske ofte, så kanskje digital kan være ein bedre løysning for meg då.

Absolutt. Min beskrivelse i bruk er ikke noe som appellerer eller er relevant for alle. Bare beskrev mitt ståsted.

For min del koster det meg ingenting å strekke litt på bena og skifte disc. Sjeldent jeg spiller veldig mange spill parallelt, men gjør meg ferdig med et spill og går over til et annet.

Lenke til kommentar
CaZpeR skrev (10 minutter siden):

Absolutt. Min beskrivelse i bruk er ikke noe som appellerer eller er relevant for alle. Bare beskrev mitt ståsted.

For min del koster det meg ingenting å strekke litt på bena og skifte disc. Sjeldent jeg spiller veldig mange spill parallelt, men gjør meg ferdig med et spill og går over til et annet.

Det samme gjelder i tillegg for Blu Ray filmer. Litt greiere å ha de på disk istedenfor å laste de ned på harddisken via Ps Store. De er og ofte på salg i butikker og relativt enkelt å finne på finn. Mange som kjøper spill og filmer bare for å spille gjennom en gang / se engang også selge de brukt.

Lenke til kommentar
CaZpeR skrev (46 minutter siden):

For min del er 1000-lappen i forskjell allerede hentet inn. Selv fikk jeg disc-utgaven til MSRP (Kr. 5.990,-) og har allerede handlet fysiske spill på tilbud (Immortal: Fenyx rising - Kr. 349,- kontra kr. 699,- (da er det PS5-fysisk utgaven og ikke PS4-versjonen med gratis oppgradering)) og allerede kjøpt flere spill brukt (Demon's Souls til kr. 500,- og Godfall til kr. 400,-).

Så hadde jeg skulle kjøpt alle disse digitalt så hadde det kommet på kr. 939,- mer enn det jeg har gitt for de tre spillene alene. Utover dette så har jeg også kjøpt Sackboy: A big adventure og Miles morales begge til noen hundrelapper under det de går for på PS Store.

Og i morgen tenker jeg å handle meg Hitman 3 i butikk til kr. 599,-. Dette går for 799,- på PS Store. Og sånn fortsetter det....

Jepp! Der har du ett perfekt eksempel :)  Jeg handlet ingen av spillene mine til fullpris faktisk. Handlet ett par PS4 (hvorfor betale 200,- mer for PS5 utgaven når man kan oppgradere gratis)   utgaver hos Elkjøp med 10% og nedsatte priser + 20% DNB rabatt hos Power på enkelte andre titler.

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Lesavage skrev (3 timer siden):

Er det noen som fikk bestilt på Netonnet idag som faktisk har fått tilsendt sin? Bestillingen min gikk gjennom og jeg fikk en ordrebekreftelse. Men jeg tror det liksom ikke helt før jeg får en bekreftelse på at den faktisk er pakket og sendt...

Samme her, tror de sender ut imorgen eller overimorgen avhengig av leveringsmetoden og hvor du bor.

Lenke til kommentar
On 1/16/2021 at 2:10 PM, Mala said:

Jeg driter egentlig i hvem du tror, eller hva du tror på.

Jeg har selv byttet pasta på PS4 og andre konsoller, det hjelper selvsagt. Det som ligger der i fra fabrikk er ofte skremmende å se 😛  Men det er ikke til å stikke under en stol at det finnes flere revisjoner av PS4 modellene der ute, hvor noen er roligere enn andre. Som var poenget mitt.

Det er jo til og med ulike vifter i ps5 fra samme revisjon så det at en batch er så mye bedre enn andre kan diskuteres men det vet jo du selv som har erfaring på dette. ☺️

Lenke til kommentar
vampyrica skrev (35 minutter siden):

Det er jo til og med ulike vifter i ps5 fra samme revisjon så det at en batch er så mye bedre enn andre kan diskuteres men det vet jo du selv som har erfaring på dette. ☺️

Det er faktisk ikke noe å diskutere. At konsollene får forbedrede revisjoner i løpet av sin levetid er ikke noe nytt som startet med PS4. 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...