Gå til innhold

PlayStation 5: Bestilling, levering, forsinkelse og fortvilelse - Frakt og lagerstatus


Gjest Slettet-404071
Melding lagt til av Evil-Duck

Diskusjon om scalping, skryting av sin egen scalping eller scripting for å få tak i konsoller skal ikke diskuteres i tråden her.

Anbefalte innlegg

2 hours ago, Lock-Aze said:

Hadde ikke fulgt med, la inn bestilling på DustinHome litt før jul. Plutselig kom melding om at «din ordre er på tur» 😄

Hm. Bestilte du fra dustin rett før jul og fikk leveringsbekreftelse nå? Drev eller uten? Jeg bestilte 19/11 og har ingen ny status.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tvtilps4 skrev (2 timer siden):

Hei, beklager hvis dette blir for off topic, men der ser ut som dere har en god del peiling.

 

Jeg lurer på hva som er den beste-ish tv til ps4 for øyeblikket? Sånn ca 8-10k?

Sliter litt med å faktisk sortere tver etter hdmi 2.1, lav input response osv.

Ville gått for LG CX. Den finnes fra 48" og oppover

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Sancticus skrev (14 minutter siden):

Ville gått for LG CX. Den finnes fra 48" og oppover

Same. LG er de som fikser firmware issues kjappest. Sony XH9005 har for eksempel etter snart ett år på markedet, ikke fått VRR implementert, noe som var lovet ved launch. 

CX koster litt, men man kan bruke DNB Mastercard kampanje på Power for å få de rimeligere. Antar prisen vil gå ned utover våren også.

Lenke til kommentar
MrMarbles skrev (1 minutt siden):

Same. LG er de som fikser firmware issues kjappest. Sony XH9005 har for eksempel etter snart ett år på markedet, ikke fått VRR implementert, noe som var lovet ved launch. 

CX koster litt, men man kan bruke DNB Mastercard kampanje på Power for å få de rimeligere. Antar prisen vil gå ned utover våren også.

Nye 2021 OLED-tvene til LG er jo allerede annonsert og lansert. Så ser for meg at når de begynner å bli tilgjengelig så går vel prisen ned på 2020-serien for å lage plass til de nye TV'ene.

Lenke til kommentar
CaZpeR skrev (Akkurat nå):

Nye 2021 OLED-tvene til LG er jo allerede annonsert og lansert. Så ser for meg at når de begynner å bli tilgjengelig så går vel prisen ned på 2020-serien for å lage plass til de nye TV'ene.

Prisen har allerede gått ned. Når jeg kjøpte min 55" kostet den 17 990,- ny. Nå ligger den på 13 990,- ny

  • Liker 1
Lenke til kommentar
CaZpeR skrev (33 minutter siden):

Nye 2021 OLED-tvene til LG er jo allerede annonsert og lansert. Så ser for meg at når de begynner å bli tilgjengelig så går vel prisen ned på 2020-serien for å lage plass til de nye TV'ene.

Ja, men de B1/C1/G1 er ikke på markedet ennå. Så prisene går vel ikke ned ytterligere før de er lansert :) Tipper mars/april basert på tidligere års erfaringer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 minute ago, MrMarbles said:

Ja, men de B1/C1/G1 er ikke på markedet ennå. Så prisene går vel ikke ned ytterligere før de er lansert :) Tipper mars/april basert på tidligere års erfaringer.

Enig i at man kanskje bør vente til neste prisfall, men da bør man også være kjapp når det skjer. Om jeg ikke husker feil ble det veldig vanskelig å skaffe C9 når de nye (CX) kom på markedet. Kommer fort i en situasjon hvor de fleste butikker selger unna TVene de har nå som de er blitt rimeligere og så kommer det ikke noen nye.

Lenke til kommentar
V8Climber skrev (5 minutter siden):

Enig i at man kanskje bør vente til neste prisfall, men da bør man også være kjapp når det skjer. Om jeg ikke husker feil ble det veldig vanskelig å skaffe C9 når de nye (CX) kom på markedet. Kommer fort i en situasjon hvor de fleste butikker selger unna TVene de har nå som de er blitt rimeligere og så kommer det ikke noen nye.

Det stemmer. Sommeren i fjor så ble C9 nærmest umulig å skaffe :) Tipper DNB Master på Power er beste måten å få den til laveste pris. 

Lenke til kommentar
Tvtilps4 skrev (3 timer siden):

Hei, beklager hvis dette blir for off topic, men der ser ut som dere har en god del peiling.

 

Jeg lurer på hva som er den beste-ish tv til ps4 for øyeblikket? Sånn ca 8-10k?

Sliter litt med å faktisk sortere tver etter hdmi 2.1, lav input response osv.

Jeg hadde anbefalt deg å heller kjøpe en monitor. Den burde ha disse spesifikasjonene for å utnytte PS5 på best mulig måte: 

- Minst 120 hz i oppdateringsfrekvens

- En ny form for HDR eller 4K oppløsning (HDR-alternativer er ofte billigere enn 4K skjermer)

- En responstid på 1ms (eller mindre)

- Panelet på skjermen burde være IPS-panel, men her kan preferanser endre mening

- Skjermstørrelsen anbefaler jeg er mellom 22 og 30 tommer (mindre blir for dumt, og større for stort)

Lenke til kommentar
5 minutes ago, JamilDost said:

- Skjermstørrelsen anbefaler jeg er mellom 22 og 30 tommer (mindre blir for dumt, og større for stort)

Akkurat det kommer vel helt an på hvor langt unna skjermen han skal sitte. Enig i at 22 uansett er en minimumsize, men det er ikke noe i veien for å kjøpe noe større dersom man sitter over en halvmeter unna :)

Lenke til kommentar
JamilDost skrev (14 minutter siden):

Jeg hadde anbefalt deg å heller kjøpe en monitor. Den burde ha disse spesifikasjonene for å utnytte PS5 på best mulig måte: 

- Minst 120 hz i oppdateringsfrekvens

- En ny form for HDR eller 4K oppløsning (HDR-alternativer er ofte billigere enn 4K skjermer)

- En responstid på 1ms (eller mindre)

- Panelet på skjermen burde være IPS-panel, men her kan preferanser endre mening

- Skjermstørrelsen anbefaler jeg er mellom 22 og 30 tommer (mindre blir for dumt, og større for stort)

Er vel ingen monitorer som støtter HDMI 2.1 ennå? Mange som ble annonsert på CES. Men vi venter fortsatt på skjermer som ble annonsert på CES i fjor... så da kan det hende man blir sittende å vente til høsten på ny skjerm. Evt. så må man ha et aktivt DP til HDMI 2.1 adapter. Finnes de?

Lenke til kommentar
ObserWang skrev (16 minutter siden):

Akkurat det kommer vel helt an på hvor langt unna skjermen han skal sitte. Enig i at 22 uansett er en minimumsize, men det er ikke noe i veien for å kjøpe noe større dersom man sitter over en halvmeter unna :)

Helt klart! Jeg bare tenkte på det med oppløsning og god utnyttelse av konsollen. For stort kan skape litt uklare bilder dersom oppløsningen er på 1080p, men jeg ser poenget ditt og er enig i det. 

Endret av JamilDost
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...