Gå til innhold

Xbox Series X|S - Ventetråd for diskusjon av frakt og lagerstatus


Mr. Pants

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Min var på plass her i Oslo-drabanten i morges, rundt kl 07:30. Bestilt fra elkjøp 28.09 kl 10 ca. Express levering med Bring til nærmeste hentested (post-i-butikk).
Konsollen fungerer utmerket så langt :) Men 50 mbps er for lite for next gen. Jeg er vant til å kjøpe spillene mine "analogt" og har faktisk kjøpt to disker i forbindelse med denne lanseringen. Det har alltid føltes tryggest, så dersom servere og alt skulle kollapse en dag har jeg fremdeles mulighet til å spille spillene mine. Dette ser ikke ut til å være sant lenger. Ingen av mine disker (Dirt 5, Planet Coaster) fungerer uten å laste ned en 10-80gb oppdatering først. De vil ikke spille uten, så det jeg har kjøpt fysisk er i prisippet en slags nedlastingssertifikat og DRM-kombo.

 

Dirt 5 kom for en ukes tid siden og jeg fikk anledning til å teste det på en venns XBox One i helgen, da prøvde vi å kjøre det uten å laste ned patch. Vi var tross alt på hytta med 4G internett. Og spillet var så bøggete og det hakka så jævli at det rett å slett ikke var spillbart. Gress og publikumere fløy rundt, bakken forsvant sporadisk, store svarte geometriske figurer fløy over skjermen. Det var det sjukeste, minst spillbare, spillet jeg har sett i mitt liv. Det var åpenbart ikke meningen at det som lå på den disken noensinne skulle spilles av noen. Etter å ha lasta ned den da 19gb store patchen funka spillet helt brillefint.

Endret av Overmann
  • Liker 1
Lenke til kommentar
MrCradock skrev (1 time siden):

Til sammenligning la jeg inn en ordre på steelseries.com 11.11 klokka 00:56 på et headset (Steelseries Arctic 7X). Ser ut som det ble sendt fra Danmark. Forventet ankomst er i dag med UPS. UPS er bare sååå mye raskere enn Posten. Tipper headsetet kommer før Xboxen...

Hei, ville sendt det i retur med engang. Jeg gjorde det samme og fikk tollkrav og mva på 800 kroner fra UPS. 

Lenke til kommentar
MrCradock skrev (1 time siden):

Til sammenligning la jeg inn en ordre på steelseries.com 11.11 klokka 00:56 på et headset (Steelseries Arctic 7X). Ser ut som det ble sendt fra Danmark. Forventet ankomst er i dag med UPS. UPS er bare sååå mye raskere enn Posten. Tipper headsetet kommer før Xboxen...

Er det noen fordel med å bestille via steelseries.com? Må en ikke betale moms i tillegg? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
hennigolsen skrev (10 minutter siden):

Er det noen fordel med å bestille via steelseries.com? Må en ikke betale moms i tillegg? 

Det var de eneste som hadde headsettet på lager. Finner det ikke hos noen andre nettbutikker. Dette ble lansert i oktober. Kjipt å betale 800 i tillegg, men siden ingen andre har det så...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
MrCradock skrev (17 minutter siden):

Det var de eneste som hadde headsettet på lager. Finner det ikke hos noen andre nettbutikker. Dette ble lansert i oktober. Kjipt å betale 800 i tillegg, men siden ingen andre har det så...

Veldig fornøyd med det! 
 

Spurte Forresten Elkjøp hvorfor de ikke hadde det og de sa originale Arctis 7 ville fungere, men det gjør det jo ikke. De mente bastant at det gjorde det med en oppdatering og har det til og med hengende som Xbox tilbehør i butikken på Billingstad. Steelseries selv bekreftet til meg at det var feil. 
 

 

Lenke til kommentar
AyKaay07 skrev (1 minutt siden):

Veldig fornøyd med det! 
 

Spurte Forresten Elkjøp hvorfor de ikke hadde det og de sa originale Arctis 7 ville fungere, men det gjør det jo ikke. De mente bastant at det gjorde det med en oppdatering og har det til og med hengende som Xbox tilbehør i butikken på Billingstad. Steelseries selv bekreftet til meg at det var feil. 
 

 

Regel nr 1: Aldri stol på hva Elkjøp sier til deg. Særdeles få der som har god kompetanse og praktisk erfaring med produktene de selger.

Har sett flere tester av 7X og det får veldig mye skryt. Fungerer også på PS5. Det eneste man mister der er chatmix. Fungerer på alt av konsoller og PC/Mac.

Lenke til kommentar
Just now, MrCradock said:

Regel nr 1: Aldri stol på hva Elkjøp sier til deg. Særdeles få der som har god kompetanse og praktisk erfaring med produktene de selger.

Har sett flere tester av 7X og det får veldig mye skryt. Fungerer også på PS5. Det eneste man mister der er chatmix. Fungerer på alt av konsoller og PC/Mac.

Er nå iallefall siste gang jeg bestiller noe på Elkjop om jeg ikke må. Her kjøper jeg for å få den på release så blir det nesten en uke etter release. Nei det er jævla dårlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...