Gå til innhold

Xbox Series X|S - Ventetråd for diskusjon av frakt og lagerstatus


Mr. Pants

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Raul07 skrev (3 timer siden):

Helt vilt uheldig her. Først blir den forsinket i Bergen og tror du ikke posten leverte konsollen til en butikk 2 timer unna :p Så da blir det ikke konsoll før Mandag. Faktisk helt sykt hele greiene. Ringte posten og de skulle sende den videre i ettermiddag.

Kjør og hent den. Du risikerer med posten at den blir sendt fra butikk, til østlandet for sortering, og så til din butikk. Blir fort 3-5 ekstra hverdager i posten.
Bor i Bergen, og 2 ganger nylig har bergenske nettbutikker sendt vare til meg. Da skulle de innom sortering i Oslo før de kom til meg, selv om jeg kun bor 12km unna butikken.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bare en heads up til dem som venter på postgang i Bergen.
Dette er ren gjetting, men jeg baserer det på å nylig ha mottatt 4 forskjellige pakker denne uken, 1 av dem Xbox fra Elkjøp, og jeg venter fortsatt på en annen pakke fra Elkjøp.

På grunn av arbeid på toglinjen mellom Arna Bergen, blir post til Bergen losset av på Voss....
MEN, jeg tror de har en scanner på Voss som registrerer pakkesporing som  "Bergen"
Så får vi en info om "Sendingen kan bli forsinket pga eksterne faktorer utenfor Brings kontroll"
Dette er angående mangel på togforbindelse.
Pakkene går så i lastebil fra Voss til Bergen. Der blir de IGJEN scannet til "Bergen". Altså da er de kommet ned til selve byen.
Så kjøres pakkene ut i butikk.
Transporten fra Voss til Bergen går i rykk og napp, så 1-2 dager kan post i butikk ikke få pakker, for så å bli lesset ned av for mange pakker.
Dette skjedde med min Xbox Series X i går. Den skulle normalt vært fremme onsdag, men kom torsdag kveld. Den ble dog ikke scannet inn i butikken. Jeg fikk derimot hentekode på 2 andre pakker i butikken som var sendt senere fra Oslo.
Det viste seg at de hadde så mange pakker i butikken at de ikke fikk scannet unna alle postvognene på grunn av plassmangel i hyllene.
Da jeg hentet de 2 andre pakkene, kikket jeg og butikkarbeider gjennom og fant min pakke i en postvogn.
Så det kan godt være bergensere sin Xbox ligger i en postvogn. Særlig hvis den har blitt scannet i "Bergen" 2 ganger og du ikke har hørt noe siden.

Kun spekulasjon som nevnt, men mønsteret passer inn med min erfaring. Og nå venter jeg på et 1TB card Xbox Series X/S som "sitter fast" på Voss og er scannet i "Bergen", men så med info om "forsinket pga eksterne faktorer." 

  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

Usj, pakken min kom til oslo 10. ble videresendt med posten til Tromsø, ankom Tromsø 12. ... så jeg kontakta posten kundeservice på chat fredagsmorran, og da sa de jeg fikk den i løpet av fredag. 

Når det begynte å bli seint på dagen uten at jeg hadde sett noe til pakken chattet jeg med dem på nytt, og fikk da beskjed om at planlagt utkjøring var på mandag, og at det var for seint å ombooke til post i butikk.

så det var DEN gaminghelga, og det er tydeligvis ikke bare elkjøp sin kundeservice som sliter med kompetanse / ork til å sjekke :( 

Lenke til kommentar

Her var det jammen mange bortskjemte Elkjøp kunder som får både i pose og sekk, - og likevel ikke er fornøyde.

Spar en tanke for oss naive Komplett kunder, som fulgte de offisielle pre-order anvisningene fra Microsoft og bestilte 22 september kl 9. Vi får ikke konsollen før tidligst 23 desember...

Og Komplett har ikke engang giddet å gi oss beskjed, eller noen som helst form for forklaring. I stedet har de bare stille og rolig i ettertid endret leveringsdato på bestillingen fra 10 november til 23 desember.

Samtidig får kunder som bestilte hos Elkjøp en uke senere en oss, både beklagelse for marginal sen levering OG en kompensasjon (!).

For oss uverdige konsoll proletarer, fremstår Elkjøp sin kundebehandling som en fjern drøm.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Ikaruga skrev (6 minutter siden):

Her var det jammen mange bortskjemte Elkjøp kunder som får både i pose og sekk, - og likevel ikke er fornøyde.

Spar en tanke for oss naive Komplett kunder, som fulgte de offisielle pre-order anvisningene fra Microsoft og bestilte 22 september kl 9. Vi får ikke konsollen før tidligst 23 desember...

Og Komplett har ikke engang giddet å gi oss beskjed, eller noen som helst form for forklaring. I stedet har de bare stille og rolig i ettertid endret leveringsdato på bestillingen fra 10 november til 23 desember.

Samtidig får kunder som bestilte hos Elkjøp en uke senere en oss, både beklagelse for marginal sen levering OG en kompensasjon (!).

For oss uverdige konsoll proletarer, fremstår Elkjøp sin kundebehandling som en fjern drøm.

Hehe, ser den. Jeg var så dum å bestille PS5 fra komplett. Greit at Elkjøp har hatt litt problemer, og informert for dårlig, men de prøvde ihvertfall å gjøre det på en riktig måte. Komplett har bare skamløst melket preorder for alt det var verdt!

Har vært komplettkunde siden starten, og brukt de selv når de ikke er billigst, for jeg liker hvor raskt de leverer og seriøsiteten de har hatt. Men det er det slutt på nå!

Lenke til kommentar
Ikaruga skrev (8 minutter siden):

Samtidig får kunder som bestilte hos Elkjøp en uke senere en oss, både beklagelse for marginal sen levering OG en kompensasjon (!).

Det er vel antageligvis sånn at de som velger å klage og setter hardt mot hardt som får dette. Selv har jeg blitt lovd konsoll til launch, fått utsatt denne til begynnelsen av desember. Måtte etterspørre selv for å få informasjon, ingen info fra Elkjøp om at den var utsatt, og er heller ikke kompensert eller fått noe som helst til tilbud

Lenke til kommentar
Ikaruga skrev (27 minutter siden):

Her var det jammen mange bortskjemte Elkjøp kunder som får både i pose og sekk, - og likevel ikke er fornøyde.

Spar en tanke for oss naive Komplett kunder, som fulgte de offisielle pre-order anvisningene fra Microsoft og bestilte 22 september kl 9. Vi får ikke konsollen før tidligst 23 desember...

Og Komplett har ikke engang giddet å gi oss beskjed, eller noen som helst form for forklaring. I stedet har de bare stille og rolig i ettertid endret leveringsdato på bestillingen fra 10 november til 23 desember.

Samtidig får kunder som bestilte hos Elkjøp en uke senere en oss, både beklagelse for marginal sen levering OG en kompensasjon (!).

For oss uverdige konsoll proletarer, fremstår Elkjøp sin kundebehandling som en fjern drøm.

Aldri mer komplett.no! Anbefaler alle å legge igjen 1 stjerne på alle omtaler du klarer å finne på nettet! 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fikk Series S i går og elsker den! Lastetidene er korte og opgraderinger i framerates er veldig velkomne.

Jeg vet at S er litt svakere enn X, men 120 fps blir vel tilgjengelig på begge? Det er ikke sånn at S som regel må kjøre i 60 maks?

Jeg fikk det for meg at 4k er den ene greia som S ikke skal kunne klare, men alt det andre er like bra.

Lenke til kommentar
Disorder skrev (1 time siden):

Fikk Series S i går og elsker den! Lastetidene er korte og opgraderinger i framerates er veldig velkomne.

Jeg vet at S er litt svakere enn X, men 120 fps blir vel tilgjengelig på begge? Det er ikke sånn at S som regel må kjøre i 60 maks?

Jeg fikk det for meg at 4k er den ene greia som S ikke skal kunne klare, men alt det andre er like bra.

S er det åpenbare valget om du ikke har 4k skjerm eller har planer om å skaffe en i fremtiden. 

Er egentlig 4k Vs HD som er forskjellen ja. Bare jævla synd ikke series x kommer uten disc drev, hva skal man med det i dag egentlig? 

Xbox series s støtter 120 fps ja.. Men så klart ikke i 4k. 1440p 120 fps... Samme innmat, forskjellen er gpu sånn jeg forstår det..

Lenke til kommentar
ScandiFlick skrev (7 minutter siden):

S er det åpenbare valget om du ikke har 4k skjerm eller har planer om å skaffe en i fremtiden. 

Er egentlig 4k Vs HD som er forskjellen ja. Bare jævla synd ikke series x kommer uten disc drev, hva skal man med det i dag egentlig? 

Xbox series s støtter 120 fps ja.. Men så klart ikke i 4k. 1440p 120 fps... Samme innmat, forskjellen er gpu sånn jeg forstår det..

OK, det er litt vanskelig på finne et definitivt svar på om S er like grei å ha, hvis man ikke bryr seg om 4K.

Jeg har det fint med full HD og vil bare ha bedre lastetider og 60-120 fps. Tipper jeg tok det riktige valget da :)

Lenke til kommentar

Tenkte jeg skulle bekrefte her jeg å at man får god kompensasjon hvis din forhåndsbestilling ikke kommer på dag 1. (Min skulle ikke komme før 4 desember i utgangspunktet)

Kontaktet Elkjøp kundeservice på chat. Spurte om hvordan det blir iforhold til kompensasjon. Fikk valget med engang om gavekort på 500kr og en Xbox kontroller hvor jeg kunne velge farge. Kjapp og grei service 👍 For min del så ville jeg ikke fått konsollen uansett før nærmere jul grunnet at det skal være julegave fra dama, så kontrolleren var bare en hyggelig bonus nå 😃
 

Endret av DennisNyg
Lenke til kommentar
DennisNyg skrev (1 time siden):

*snip*

Elkjøp kundeservice er generelt svært hyggelige og imøtekommende når man tar kontakt. Etter å ha stanget hodet i veggen med posten noen runder står de i sterk kontrast. Posten har ignorert etterlysningen min kvart på stengetid fredag, eller rotet også den bort (med overlegg?). Når jeg tar kontakt idag får jeg beskjed om at det siste de sa til meg er at den skal være fremme fredag som var (?!) For så å be meg avvente. "Kanskje den dukker opp?" Jeg har allerede vært utolmodig (og ufyselig) nok til å overbevise medarbeidere på utleveringssted om å endevende pakkelageret. Den er ikke der.

Da blir jeg sendt videre til avsender, Elkjøp, som er raskt ute med å si at de etterlyser pakken umiddelbart og at jeg kan selv velge om de skal ta kontakt med meg eller om posten skal gjøre det dirkete. Etterfulgt av lovnad om refusjon av fraktgebyrer. Når jeg er frekk nok til å ytre ønske om ytterligere kompensasjon (har blitt tilbudt 300,- gavekort for avtalebrudd i forbindelse med selve utsendelsen) svarer de at det vil de gjerne se på og foreslår at jeg tar kontakt når jeg har fått konsollen i hende, så foreslår de en kompensasjon for hele sulamitten samlet. Ryddig og greit. Jeg antar de kan reklamere til posten som sin underleverandør for forsinket levering også.

TLDR; Elkjøp har vært bortimot ubrukelige til å kommunisere hvordan utsendelse av xboxen skulle foregå. Kundeservice har vært tilsvarende fantastiske når de tar imot frustrasjon fra en som begynner å bli utolmodig. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg mottok min konsoll dagen etter lansering, og tenkte jeg skulle høre med Elkjøp i dag om de ga kompensasjon for at jeg ikke fikk den på lanseringsdagen. Svaret jeg fikk fra en hyggelig kundebehandler er at det kun er de som har fått forsinket levering inn i Desember som blir kontaktet på tlf eller mail vedrørende en kompensasjon for dette. At man mottok konsoll en dag eller tre etter lansering kvalifiserer ikke. De har spesifikke retningslinjer som de følger på det og det var dessverre ingenting hun kunne gjøre. Håper dette oppklarer litt for de som evt venter på en sms og allerede har fått konsollene sine

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...