Gå til innhold

President Bidens regjeringstid


Anbefalte innlegg

Oddvardm skrev (21 timer siden):

Denne skal du høre. Den Russlandvennlige blekka RT forteller oss hva som skjer i Svartehavet. Ingen her hjemme som sier noe? Men hei. Hvem tror vel på RT? Den er ikke verd å høre på.

Du svarer jo ikkje på spørsmålet mitt, men virker bare å viderefører udokumenterte påstander om at USA og NATO trapper opp aggresjonen mot Russland. Eg har allerede fortalt deg at det er Russland som er den aggresive parten. Som bevist med anekteringen av Krim. Og simulerte angrep på europeiske land.

Militære øvelser og utsetting av militært personell og utstyr i regi USA og NATO er eit forsvar mot Russlands aggressjon bl.a. Og det kan godt hende svartehavet er eit strategisk punkt der det kan være smart å vise militær tilstedeværelse. Då det er nærliggende Ukraina, som igjen blei invadert av Russland.

Endret av Pallehysa
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Pallehysa skrev (1 time siden):

Du svarer jo ikkje på spørsmålet mitt, men virker bare å viderefører udokumenterte påstander om at USA og NATO trapper opp aggresjonen mot Russland. Eg har allerede fortalt deg at det er Russland som er den aggresive parten. Som bevist med anekteringen av Krim. Og simulerte angrep på europeiske land.

Militære øvelser og utsetting av militært personell og utstyr i regi USA og NATO er eit forsvar mot Russlands aggressjon bl.a. Og det kan godt hende svartehavet er eit strategisk punkt der det kan være smart å vise militær tilstedeværelse. Då det er nærliggende Ukraina, som igjen blei invadert av Russland.

Trodde jeg gjorde det. Russland var den som anekterte Krim og Separerte Donbas regionen. Det var det jeg oppfattet som spørsmålet ditt.

MERK: FYI. Geopolitisk reportasje fra CaspianReport om Romania.

Lenke til kommentar

Nå skjer det ting i Israel folkens. Benjamin Nethanyahu frir til den Arabiske minioriteten for å få flertall i Knesset og bli sittende ved makta. Dette er hvorfor jeg finner politikk så fasinerende. Et evig skiftende landskap som formes av relasjoner mellom folk og land. Benjamin Nethanyahu kan man mene hva man vil om, men at han er en politisk mester er det ingen tvil om. Kan vi se en løsning som kan bli effektiv? TV7 reportasje her.

Endret av Oddvardm
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Pallehysa skrev (6 timer siden):

Eg har allerede fortalt deg at det er Russland som er den aggresive parten. Som bevist med anekteringen av Krim. Og simulerte angrep på europeiske land

Denne dokumentaren er fra starten av borger krigen/Russlands aggresjon i 2014. Den er fortalt av soldatene selv og gir et bilde av hvordan det så ut på bakken. Politikken bak er ikke emnet. Den er i flere deler og verdt å se.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
jallajall skrev (38 minutter siden):

Da blir det vel ikke noe skoleåpning før kongressen vedtatt ytterligere en covidbilll?

Lærerne vil ikke. De er livredde for å få COVID-19. Ikke rart det. Hvis de får det så må de betale selv. Så før det er kommet en COVID-19 pakke som har allokert penger for deres helseforsikring så nekter de. Det hadde jeg også gjort.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå har jeg presentert dere for en liten rundtur i øst og sør Europa. Presentert dere for det historiske bakteppet og den geopolitiske situasjoen som er å finne i regionen. Nå kommer det initiativet de øst europeiske landene har foreslått overfor EU som skal binde alle disse geopolitiske hensynene sammen i et initiativ. 'The 3 seas initiative' som er et intressangt prosjekt. Gamle Trumpen var med på det og Pompeio lovte 1 Billion $ til prosjektet. Her er reportasjen fra CaspianReport.

Endret av Oddvardm
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Oddvardm skrev (1 time siden):

Lærerne vil ikke. De er livredde for å få COVID-19. Ikke rart det. Hvis de får det så må de betale selv. Så før det er kommet en COVID-19 pakke som har allokert penger for deres helseforsikring så nekter de. Det hadde jeg også gjort.

Lærerne flest har alltid hatt bedre helseforsikring enn de fleste.  De betaler lite selv for helsetjenester.  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
jjkoggan skrev (6 minutter siden):

Lærerne flest har alltid hatt bedre helseforsikring enn de fleste.  De betaler lite selv for helsetjenester.  

De nekter ihvertfall. Kan ikke tenke meg at helsetjenestene er den eneste (om så) grunnen. Antall elever i klassen, 1 m avstand, ventilasjone oa er sikkert mer tungtveiende grunner.

Lenke til kommentar
Oddvardm skrev (14 minutter siden):

Lærerne vil ikke gå på jobb slik forholdene er nå.

Det er ikke helseforsikring som er årsaken.  Det er velkjent at de har meget god helseforsikring.  Jeg kjenner mange lærere, flere er slektninger.  De frykter covid men også faktumet at covid reglene skal gjøre deres jobb vanskeligere pga alle reglene.  Det er også slik at mange har småbarn og de ikke ville sende dem til barnehagen pga covid

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tidligere i tråden har jeg henvist til en dokumentar fra Ukraina. Der ser dere starten på konflikten fra soldatens ståsted. 'Hvem....hva?' er vel rimelig å si var holdningene blandt soldatene. Så kom konflikten selv. Soldatene begynner å forstå hva krig var. Så hører vi lenger ut i dokumentaren om at når den Ukrainske hæren var på felgen fikk de hjelp av militsia grupper som kom til unnsetning. Vi hører militær ledelsen i front beskrive hvordan Ukrainske myndigheter i to år i forkant av konflikten hadde flyttet styrker bort fra Donbas området. Så vi ser at disse soldatene har et begrenset syn på politikken bak dritten. Russland som har drevet bevisst svekkelse av Ukrainsk forsvar. USA som har kanalisert våpen og penger til militsene for å avgjelpe situasjonen og Ukrainsk forsvar fanget i midten. Bildet med Hunter Biden, Burisma og Victor Schukin begynner å 'make sense'? Når sinnsyke makt mennesker (les Victoria Nuland og Hillary Clinton) driver frem en geopolitisk krise er det vanlige folk som dør. ALLTID.

Dere skal vite at slikt har skjedd før. Falsk flagg oprasjoner er vanlig i slike situasjoner. Eksempler er Irak hvor Masseødeleggelse våpen var driveren. Afghanistan hvor 9/11 var driveren. Husker dere angrepet på SA raffeneriet for to år siden? De Norske båtene som ble forsøkt sprengt i gulfen rett før? Krig er noe dritt det er alle enige om, men kampen i forkant er like jævlig. I 1967 ble det Amerikanske skipet Liberty beskutt og forsøkt senket av Israel utenfor Egypts territorialforvann i en falsk flagg oprasjon med hensikt å dra USA inn i 6 dagers krigen på Israelsk side. Her kan du se reportasjen.

Endret av Oddvardm
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Oddvardm skrev (7 timer siden):

Tenkte å poste denne reportasjen fra 1.5 år tilbake. RT er kritisert som kilde. De som sier det viser til 'fact checkere' oa som sikkert er gode, men ingenting er som å sjekke litt selv. Se og hør selv.

RT har hatt en mulighet til å plukke opp kvalitetsjournalister som Chris Hedges fordi så få andre organisasjoner har rom for folk som tenker sjøl, eller kritiserer systemet.

Endret av Aiven
Lenke til kommentar
Oddvardm skrev (6 timer siden):

Tidligere i tråden har jeg henvist til en dokumentar fra Ukraina. Der ser dere starten på konflikten fra soldatens ståsted. 'Hvem....hva?' er vel rimelig å si var holdningene blandt soldatene. Så kom konflikten selv. Soldatene begynner å forstå hva krig var. Så hører vi lenger ut i dokumentaren om at når den Ukrainske hæren var på felgen fikk de hjelp av militsia grupper som kom til unnsetning. Vi hører militær ledelsen i front beskrive hvordan Ukrainske myndigheter i to år i forkant av konflikten hadde flyttet styrker bort fra Donbas området. Så vi ser at disse soldatene har et begrenset syn på politikken bak dritten. Russland som har drevet bevisst svekkelse av Ukrainsk forsvar. USA som har kanalisert våpen og penger til militsene for å avgjelpe situasjonen og Ukrainsk forsvar fanget i midten. Bildet med Hunter Biden, Burisma og Victor Schukin begynner å 'make sense'? Når sinnsyke makt mennesker (les Victoria Nuland og Hillary Clinton) driver frem en geopolitisk krise er det vanlige folk som dør. ALLTID.

Dere skal vite at slikt har skjedd før. Falsk flagg oprasjoner er vanlig i slike situasjoner. Eksempler er Irak hvor Masseødeleggelse våpen var driveren. Afghanistan hvor 9/11 var driveren. Husker dere angrepet på SA raffeneriet for to år siden? De Norske båtene som ble forsøkt sprengt i gulfen rett før? Krig er noe dritt det er alle enige om, men kampen i forkant er like jævlig. I 1967 ble det Amerikanske skipet Liberty beskutt og forsøkt senket av Israel utenfor Egypts territorialforvann i en falsk flagg oprasjon med hensikt å dra USA inn i 6 dagers krigen på Israelsk side. Her kan du se reportasjen.

Mulig å starte din egen tråd om denne topic?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...