Gå til innhold

President Bidens regjeringstid


Anbefalte innlegg

jallajall skrev (3 timer siden):

Biden administration plans to continue to seek extradition of WikiLeaks' Assange

President Joe Biden’s administration plans to continue to seek to extradite WikiLeaks founder Julian Assange from the United Kingdom to the United States to face hacking conspiracy charges, the U.S. Justice Department said.
 

 

Alle som har fulgt med vet at seksjon 230 (https://www.forbes.com/sites/abrambrown/2020/05/28/what-is-section-230-and-why-does-trump-want-to-change-it/) beskytter mot forfølgelse for utgitt innhold. Straffeansvaret ligger hos redaktøren/forfatteren eller tyven som stjal dokumentet som har blitt publisert. Derfor blir ikke Assange tiltalt for det. Det han blir tiltalt for er å hjelpe en person å stjele eller legge til rette for tyveri. I tilegg er han tiltalt etter anti spionasje loven. Det siste er ikke lov. Han er ikke Amerikansk statsborger. Det eneste han kan tiltales for er hjelpe og/eller tilrettelegge for å stjele dokumenter/skjule spor. Et sivilt søksmål, men det får han ikke. Han blir behandlet i henhold til NDAA miltær jus. Derav anti spionasje tiltalen. Å hjelpe/oppfordre er noe alle undersøkende jornalister er skyldige i hvis han blir dømt. Allikevel hører vi ikke en lyd fra alle disse jornalistene. Merkelig ikke sant? Ikke i det hele tatt mener mange. Bare se på sensuren som nå er forløperen til den store Amerikanske Brannveggen. Ref. Vår eget 'digitale grenseforsvar' hvor skrekk politikeren Michal Techner er regjerningens pilspiss. Regjeringene setter opp stengslene nesten umerkelig i skyggen av den ene dramatiske hendelsen etter den andre. Det kommer nye inngripende tilltak hver gang. 'Schock doctrine' 101. Alt mens tyvene og den regjeringene smelter mer og mer sammen. Julien Assange er hatet av Journalist standen. Hvorfor? Fordi han avslører dem for hva de er. Middelklasse medløpere som bare har en tanke i hodet. Leve et godt liv i økonomisk trygghet. NRK er et skammelig foretak og burde avvikles. Assange tvinger dem til å se seg selv i speilet. De liker ikke hva de ser.

Endret av Oddvardm
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jallajall skrev (Akkurat nå):

Jeg trodde ikke demokratene var for stengte grenser. Blir spennende å se hvem som får strengest restriksjoner da, innelands Florida-grensen eller USAs sør-grense.

Dette handler jo som du vet om bekjempelse av pandemien, ikke hva demokratene generelt mener om stengte grenser, eller om USAs grense til Mexico.

Biden gjeninnførte reiserestriksjoner den 25. januar som Trump lettet uka før. Dermed ble det aldri åpent likevel.

Han innførte også krav om testing for ankomst til USA. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
jallajall skrev (7 minutter siden):

Det er jo likevel litt ironisk at de som kommer via sør-grensen ikke blir testet og blir sluppet inn videre (ref. WH pressekonferansen for noen dager siden), men mennesker som kanskje ønsker å reise fra California og NY ikke får krysse delstatsgrensene.

Karantene og testing er innført for alle land.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
8 minutes ago, Snikpellik said:

Karantene og testing er innført for alle land.

Catch & Release.
 

Q    What is being done about — what is being done, what could be done to provide COVID testing to migrants at the border?  Because, right now, the U.S. Customs and Border Protection is saying that they’re having to catch and release some migrants without giving them any kind of COVID test before they’re entering the community.  So what is being done?  What could be done?

MS. PSAKI:  Are you suggesting they’re letting people in across the border without testing them?  Or tell me a little bit more about what your question is.

Q    That they’re being released — they’re having to — because of the executive order that the President signed earlier this week —

MS. PSAKI   Jeg vet ikke hvilken executive order du snakker om, Joe har signert så mange så henger ikke helt med i svingene..

Q    Rescinding President Trump’s policy which stopped catch and release.  They’re saying that they’re having to provide — they’re having to release some migrants into the community before they know for sure that they do not have COVID, and they’re worried that it could spread in the community.  Is there anything being done at the federal level to make sure that this is not contributing to the spread of coronavirus in this country?

Endret av jallajall
Lenke til kommentar

...verken det å stille noen for retten eller å kreve at de blir prøvd for kriminelle anklager er dommer.
Man kan ikke kritisere Biden for å ønske å gjennomføre rettssakene.

Av og til er den eneste måten man kan bli fri på å bli frifunnet.

Det vil om mulig være surere for Assange å bli frifunnet, enn å bli dømt, all den tid hans asyl -- selvpåførte fengsel -- ville vise seg å ha vært unødvendig.

---

Og angående hvem som blir offer for terror:
Terrorister angriper gjerne dem de liker minst, eller steder de kan gjøre maksimal skade.

Jeg er ganske sikker på at disse terroristene ville angrepet et annet sted om det ikke fantes karikaturer.
Jeg fant ingen forklaringer fra Hebdo-terroristene fra forhør eller fra rettssakene.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (15 timer siden):

Det vil om mulig være surere for Assange å bli frifunnet, enn å bli dømt, all den tid hans asyl -- selvpåførte fengsel -- ville vise seg å ha vært unødvendig.

Mener du at Assange har planlagt og at hans flukt fra USA er et PR stunt?

Red Frostraven skrev (15 timer siden):

Jeg er ganske sikker på at disse terroristene ville angrepet et annet sted om det ikke fantes karikaturer.
Jeg fant ingen forklaringer fra Hebdo-terroristene fra forhør eller fra rettssakene.

Alle disse store anslagene er utført av Whabister (Salafister). De er rekruttert av SA gjennom nettverket av Moskeer verden over. Disse er kontrollert av SA i sammarbeid med Israel. SA styrer dem og Israel bestiller anslagene. Et system som du kan se et klart mønster i. Hver gang det er bevegelse mot fred så smeller det en eller annen plass i verden. Terrorisme er et våpen i kampen mot Iran. Israel/SA bruker det når de har behov for det. Når skal vi kalle det for hva det er? Hvorfor nektet Norge moskeer subsidiert av SA i landet? PST slo i bordet og nektet blankt. Husker dere ikke hva som skjedde i Tromsø da SA ble nektet å opprette Moske der? Tror at de er nektet over hele landet. Og godt er det. Europa MÅ våkne til dobbeltspillet Israel spiller i 'kampen mot terror'. Verdens største terror eksportør er SA. Iran står for terror i midt østen. Hamas og Hisbullah. Hamas står mer og mer alene da de har mistet støtten til Iran, og Iran driver overvåkning og drap av sine fiender (eksil landsmenn) i Europa. Oppdater dere på dommene i Frankrike nå nettopp. Alt ihop er drevet av Sunni/Shia kampen med Israel som dirigent/provokatør. Se hvem som tjener på 'kampen mot terror'. Alt følger en nøye planlagt plan.

Endret av Oddvardm
Lenke til kommentar

2 av vår tids beste journalister om dypstaten, imperiet og sensur:
 

Red Frostraven skrev (8 timer siden):

...verken det å stille noen for retten eller å kreve at de blir prøvd for kriminelle anklager er dommer.
Man kan ikke kritisere Biden for å ønske å gjennomføre rettssakene.

Av og til er den eneste måten man kan bli fri på å bli frifunnet.

Det vil om mulig være surere for Assange å bli frifunnet, enn å bli dømt, all den tid hans asyl -- selvpåførte fengsel -- ville vise seg å ha vært unødvendig.
 

Hvor mange tror du har blitt frifunnet i de domstolene der for spionasje? Hint: 0%.

Endret av Aiven
Lenke til kommentar
xRun skrev (13 minutter siden):

Som nevnt tidligere er RT kanskje ikke en kilde en bør legge for stor tillit til. De er en gjenganger med innhold som ikke vekker særlig tillit til deres redaksjon. Jeg kan neppe klandres for å være spesielt kritisk mot dem her... ;)
https://mediabiasfactcheck.com/rt-news/

Du har rett i kritikken din, men hvis andre 'rett troende' medier ikke sier noenting hva har vi da? Enkeltstående fakta står solid nok for seg selv. Marineøvelser i Svartehavet med Ukraina og Tyrkia. Tyskland som nå deltar aktivt i militærøvelser i Litauen og har permanent tilstedeværelse der. Alt stemmer og alt er 'lovlig' politikk, men er det deeskalerende? Se på historien. Russland har alltid blitt invaderet fra de områdene NATO nå nærmer seg. Se på hva USA gjorde da Russland var på Cuba. Kan en Amerikaner ikke se likhetene?

Endret av Oddvardm
Lenke til kommentar
Oddvardm skrev (44 minutter siden):

Du har rett i kritikken din, men hvis andre 'rett troende' medier ikke sier noenting hva har vi da? 

I RT's tilfelle; mest sannsynlig ikke den voldsomt truende utviklingen de prøver å gi inntrykk av gjennom sine tolkninger og manipulative antydninger. Kanskje et skrekkeksempel på en nyhetskilde som får huden til å krølle seg nedover ryggen hos mang en nyhetsredaksjon med ambisjoner om objektivitet og etterrettelighet.
 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
xRun skrev (38 minutter siden):

I RT's tilfelle; mest sannsynlig ikke den voldsomt truende utviklingen de prøver å gi inntrykk av gjennom sine tolkninger og manipulative antydninger. Kanskje et skrekkeksempel på en nyhetskilde som får huden til å krølle seg nedover ryggen hos mang en nyhetsredaksjon med ambisjoner om objektivitet og etterrettelighet.
 

Unnskyld meg xRun, men det argumentet gjelder ikke andre part av innlegget mitt. Noe du unngår å kommentere med vilje?

Bare for å illustrere mitt argument inkluderer jeg en gammel historie fra den kalde krigen. Der ser du hvordan mennesker på begge sider VIL ha kontakt. Se på denne du.

Endret av Oddvardm
Lenke til kommentar
Oddvardm skrev (12 minutter siden):

Unnskyld meg xRun, men det argumentet gjelder ikke andre part av innlegget mitt. Noe du unngår å kommentere med vilje?

Unnskyld meg Oddvardm, men jeg kommenterte RT som kilde, og et spørsmål om hva man skal tro om ikke andre sier hva RT sier. Jeg har kun kommentert hva jeg har sitert. Hva en ikke kommenterer skal en ikke tillegges meninger om. Dette handler ikke om å være rettroende, men en notorisk uærlig nyhetskilde med få, om noe, sidestykke.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...