Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Quote
  
N
 
 

ROG Crosshair VI overclocking thread

 

 

45621 - 45640 of 45661 Posts
 
Brko

 Brko

Registered
 
Joined Sep 14, 2012 
· 
167 Posts
Now hear this, now hear this.

I have a solid info personally from a guy who runs Zen3 procesor on... wait for it... X370 GIGABYTE MOTHERBOARD. It has beta BIOS with AGESA code that supports Zen3. PCI-E gen 4 is disabled. Everything is running normal and no problems whatsoever.

So, any story being pushed about "these boards are obsolete" is utter horse$**t.

Since NDA is still at place, later today or tomorrow, l will ask him to provide me CPU-Z validation and some screenshots regarding this. As soon as l get that link, will post it here. Maybe he is nit the only one. Have a feeling that many more will show later today and in days to come with that info.

Stay tuned...

🤗

  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Aetius skrev (14 minutter siden):

I utlandet ser jeg at AMD har en kampanje der man får Far Cry 6 hvis man kjøper en Ryzen 5x00-prosessor, men når jeg går til kampanjesiden ser jeg at den eneste norske butikken som deltar er Komplett - og at de eneste prosessorene som listes opp der er 3x00-serien. What gives?

Det er i så fall feil. Se her https://www.komplett.no/kampanje/128094/amd-ryzen-5000-bundle. Det finnes også en post her i tråden med handlekurven til en bruker fra Proshop hvor FarCry 6 er lagt til som en "bonus" /kampanje. For øvrig kult at AMD fører tilbudet for 3000 serien også. 

Edit: 5600x er untatt fra kampanjen og koden må innløses før 31. januar så vidt jeg husker. 

Endret av Prodigy8
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Cowboystrekk skrev (5 timer siden):

De er bra. Vil tro 3800cl16 kan gå. Kanskje 4000cl16 og, de er vell dual rank så litt mer herk, men trolig ok :)

Så det er ett ok kjøp? eller burde jeg lete mer?
Har googla rundt i flere dager nå og vet fortsatt ikke hva jeg burde se etter.

Valgte de ram-brikkene fordi de er B-die, CL14 og på lager.
Noen som har noen gode recommendations på ram? Er ute etter noe som gir bra performance for 5900x på MSI X570 Tomahawk. Bryr meg ikke om de ser bra ut, kun performance.

Lenke til kommentar
FatherPotato skrev (3 timer siden):

Så det er ett ok kjøp? eller burde jeg lete mer?
Har googla rundt i flere dager nå og vet fortsatt ikke hva jeg burde se etter.

Valgte de ram-brikkene fordi de er B-die, CL14 og på lager.
Noen som har noen gode recommendations på ram? Er ute etter noe som gir bra performance for 5900x på MSI X570 Tomahawk. Bryr meg ikke om de ser bra ut, kun performance.

Jeg la ut en link på forrige side.

Lenke til kommentar
10 minutes ago, Nizzen said:

De testa vel ikkje 2x16 der, bare 2x8?

Rart at 2x16 ikkje ble testa, da disse kan ha bedre ytelse pga dualrank.

Uansett nice find.

To single rank dimms per kanal er fortsatt dual rank. Spiller liten rolle om du har to ranks på samme dimm, eller om du har to dimms med en rank hver for minnekontrolleren.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
52 minutes ago, Nizzen said:

Jammen da har vi det ute av verden :D
Altså zen 3 bør ha 4 b-die rambrikker + ei vifte over. Dette må bli den nye anbefalingen :D 

Nå fikk jeg jo bare ennå mer lyst på dette med mine 4x8 b-die. Samt bytte CPU kjøleren til 360 AIO så jeg får en vifte over ram.

Er det mulig med 4000/2000@CL18 på disse på et bedre hovedkort tro :hmm:(meg unify eller dark hero)
image.png.bb31a10da4ef4f39a360020b1c367be3.png 

Kjører de litt slakke på 24/7 nå
image.png.a1635dc8d7f441e42aea5c576794bb4e.png

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Nizzen skrev (51 minutter siden):

Jammen da har vi det ute av verden :D
Altså zen 3 bør ha 4 b-die rambrikker + ei vifte over. Dette må bli den nye anbefalingen :D 

Har du et T-topology HK er 4 brikker en vinner, har du Daisy chain må du ifte skru ned hastigheten endel da 2 spor takler høy hastighet, mens 2 er trege. På daisy chain kan ofte 2 dual rank brikker være bedre. Testa på et B450 HK med Daisy chain og måtte ned 266MHz med 4 brikker vs 2, mens dual rank måtte jeg bare kutte 66MHz og slakke et par timings. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...