Gå til innhold

AMD RDNA2 (Radeon RX 6xxx)


ExcaliBuR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
1 hour ago, ExcaliBuR said:

Om vi blander inn garanti/rma så har jeg brukt det på komponenter.

Men ikke reklamasjon. Feilene i produktene har vist seg lenge før jeg har mistet garantien.

Litt av poenget er jo også å sende inn til en norsk butikk er ofte mye bedre enn å sende komponenten til det store utland. Man må ofte betale frakta og plutselig må man betale moms og toll på en ting man sender på RMA. Kan bli litt håpløst. 
Jeg har heller ikkje hatt særlig mange RMA, men så skifter jeg det meste hver hardware sesong også.

Eksempel på digg rma fra Norge og komplett: 
En mus begynte å dobbelklikke på venstre "mustast". Ringte komplett.no og froklarte problemet. 2 minutter senere
-Vi sender ny mus i posten med en gang. Bare kast den gamle.

2 dager senere fikk jeg ny mus i postkassa :D

Lenke til kommentar
12 minutes ago, ExcaliBuR said:

@Nizzen, jeg har ikke sendt noe til utlandet for garanti/rma av produkter jeg har handlet i Norge. Butikkene i Norge har det ansvaret.

Men hvorfor er det bedre å kaste et produkt, enn å sende det inn til produsent om det hadde vært tilfellet?

Var det ikkje snakk om kjøp fra utlandet da? Snakker jo ikkje om å kjøpe i Norge og sende rma til utlandet 😂

Det var bedre å la være å sende musa inn, fordi frakta og tiden hadde kosta minst det musa kosta sikkert.

Lenke til kommentar
Nizzen skrev (44 minutter siden):

Var det ikkje snakk om kjøp fra utlandet da? Snakker jo ikkje om å kjøpe i Norge og sende rma til utlandet 😂

Det var bedre å la være å sende musa inn, fordi frakta og tiden hadde kosta minst det musa kosta sikkert.

Muligens jeg som var for tidlig oppe i dag 🤣

Men da er vi enige om det!

Angående musa så tenkte jeg litt på miljø også. 😊

Lenke til kommentar
Nizzen skrev (6 timer siden):

Litt av poenget er jo også å sende inn til en norsk butikk er ofte mye bedre enn å sende komponenten til det store utland. Man må ofte betale frakta og plutselig må man betale moms og toll på en ting man sender på RMA. Kan bli litt håpløst. 
Jeg har heller ikkje hatt særlig mange RMA, men så skifter jeg det meste hver hardware sesong også.

Eksempel på digg rma fra Norge og komplett: 
En mus begynte å dobbelklikke på venstre "mustast". Ringte komplett.no og froklarte problemet. 2 minutter senere
-Vi sender ny mus i posten med en gang. Bare kast den gamle.

2 dager senere fikk jeg ny mus i postkassa :D

Ja, fordelen med å kjøpe noe fra Komplett er ting som det. Jeg kjøpte RAM en gang, og oppdaget at det var noe galt. Prøvde en og en brikke og kjørte memtest. Den ene brikken var det mye feilmeldinger på. Tok bilde av skjermen og sendte de i en mail. De sendte en ny brikke samme dag uten å be om den gamle i retur. :thumbup:

Lenke til kommentar
JarleGutt skrev (11 minutter siden):

Men er det så stor forskjell på reklamasjon i de forskjellige nett-butikkene i Norge da?

Hos Komplett får man ny vare eller penger tilbake med en gang. Reklamerte på et headsett jeg kjøpte fra Power og det har nå gått to uker uten at jeg har fått noe svar på om jeg får nytt eller penger tilbake. Jeg vet nå hvertfall hvem jeg skal handle hos neste gang.

Lenke til kommentar
Nizzen skrev (13 timer siden):

Litt av poenget er jo også å sende inn til en norsk butikk er ofte mye bedre enn å sende komponenten til det store utland. Man må ofte betale frakta og plutselig må man betale moms og toll på en ting man sender på RMA. Kan bli litt håpløst. 
Jeg har heller ikkje hatt særlig mange RMA, men så skifter jeg det meste hver hardware sesong også.

Eksempel på digg rma fra Norge og komplett: 
En mus begynte å dobbelklikke på venstre "mustast". Ringte komplett.no og froklarte problemet. 2 minutter senere
-Vi sender ny mus i posten med en gang. Bare kast den gamle.

2 dager senere fikk jeg ny mus i postkassa :D

Postkassa, postkassa :D 

Den dagen jeg kan få mus i postkassa 🥰

Lenke til kommentar
Nizzen skrev (På 21.8.2021 den 21.36):

VELDIG MEGA stor forskjell. Mildt sagt!

 

 

Det skal sies at om du har behandla tingene pent og sender i originaleska så er selv verstingene greie, men det kan ta litt tid. Fikk ny gpu på en 4.5år gammel multicomlaptop, men den så strøken ut og ble sendt i originaleska. MC er vell regna som en versting. Dustin, komplett, elkjøp og proshop har og vært veldig greie. Jeg kjenner et par som har slitt med flere reklamasjoner til bl.a komplett, men når det er kafferester på HK eller tastaturet og luftinntak på laptop er fyllt av støv og hår skjønner jeg de kan sette seg litt på bakbeina :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...