Gå til innhold

SIAN medlem drept.


Anbefalte innlegg

Per Willy Amundsen var tidlig ute med å insinuere at drapet kunne ha blitt begått av en gjerningsperson tilknyttet "voldsvenstre". Det samme ble sagt i en tråd på dette forumet. 

 

Nå viser det seg at en drapssiktet har tilknytning til høyreekstremisme. 

https://filternyheter.no/drapssiktet-har-vaert-knyttet-til-hoyreekstremisme-per-willy-amundsen-frp-utpekte-voldsvenstre/

 

Jeg synes dette viser hvor langt ekstreme krefter forsøker å dra det. "Venstreekstreme" er blitt en merkelapp som brukes på alt og alle som viser motstand mot rasisme, fremmedfrykt og hat. 

Så viser det seg gang på gang at det ikke handler om gjerningspersonener med noe som helst tilknytning til den politiske venstresiden, og i hverfall ikke den ekstreme siden. 

 

Skremmende utvikling. 

 

 

 

 

  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mulig jeg er uvitende og ikke har fulgt med nok altså, men har det vært noe særlig snakk om voldsvenstre eller ekstremvenstre som tyr til vold her til lands? Med unntak av disse idiotiske utsagnene til Amundsen i denne saken? 

At det har vært rettet mye kritikk mot muslimske ekstremister, ja, selvom de ikke vel har gjort noe særlig galt her til lands sammenlignet med ekstrem høyre. 

At folk som stemmer rødt får dette stempelet ( ekstrem venstre) er vel ikke så rart, iogmed at partiet er kommunisktisk. Hvis de blir kalt voldsvenstre, så er det feil merkelapp

Endret av Baranladion
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Rudde skrev (33 minutter siden):

"Filter Nyheter" hørtes jo ikke ut som en bias blogg i det heletatt.

Hva er det som vinkles feil her eller i en gitt retning? 

Det meldes om at en siktet drapsmann har tilknytning til det ekstreme høyre,  etter at en FRP politiker insinuerte at den ekstreme venstresiden kan ha en finger med i spillet. 

 

 

Endret av Psykake
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Baranladion skrev (40 minutter siden):

Mulig jeg er uvitende og ikke har fulgt med nok altså, men har det vært noe særlig snakk om voldsvenstre eller ekstremvenstre som tyr til vold her til lands? Med unntak av disse idiotiske utsagnene til Amundsen i denne saken? 

At det har vært rettet mye kritikk mot muslimske ekstremister, ja, selvom de ikke vel har gjort noe særlig galt her til lands sammenlignet med ekstrem høyre. 

At folk som stemmer rødt får dette stempelet ( ekstrem venstre) er vel ikke så rart, iogmed at partiet er kommunisktisk. Hvis de blir kalt voldsvenstre, så er det feil merkelapp

Jeg var i den forståelse at dette er et kjent begrep. Spesielt etter at nissene i SIAN har demonstrert og et fåtall idioter har gått til angrep , da blir det automatisk brukt merkelappene "voldsvenstre", "ekstremvenstre".

Det viser seg naturlig nok ikke å stemme med virkeligheten, men det blir skapt en presedens av kreftene på høyresiden om at det finnes en fiende som er villig til å bruke vold som middel.

 

Skummelt. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Psykake skrev (1 minutt siden):

Jeg var i den forståelse at dette er et kjent begrep. Spesielt etter at nissene i SIAN har demonstrert og et fåtall idioter har gått til angrep , da blir det automatisk brukt merkelappene "voldsvenstre", "ekstremvenstre".

Det viser seg naturlig nok ikke å stemme med virkeligheten, men det blir skapt en presedens av kreftene på høyresiden om at det finnes en fiende som er villig til å bruke vold som middel.

 

Skummelt. 

Er det ikke muslimene som fikk skyld for voldsbruken, radikale muslimer er vel langt fra venstreekstreme og mer høyrekstreme. Mulig at venstresiden har blitt blandet inn fordi de arrangerte motdemonstrasjonen, og vel ble beskyldt for å ikke ha orden i rekkene og at derfor noen har spredd rundt seg med feil merkelapper. 

Slik jeg forstår det, så er nissene i sian redd for muslimer og ikke nødvendigvis SV og Rødt? 

Men mulig at jeg ikke har fulgt med nok altså, jeg har ikke lagt merke til disse merkelappene, utenom fra han fjotten Amundsen

Lenke til kommentar
Sampson skrev (5 minutter siden):

Folk flest blir vel drept av personer de kjenner, så det er helt naturlig at en høyreekstremist blir drept av en annen høyreekstremist.

1 av de 3 mistenkte var involvert i høreekstreme miljøer, de 2 andre i rusmiljøer. Jeg tenker det kan være greit å vente litt med å konkludere med hvem som har gjort hva og hvorfor, slik at man ikke går i samme fella som Amundsen. 

Lenke til kommentar
Baranladion skrev (Akkurat nå):

Er det ikke muslimene som fikk skyld for voldsbruken, radikale muslimer er vel langt fra venstreekstreme og mer høyrekstreme. Mulig at venstresiden har blitt blandet inn fordi de arrangerte motdemonstrasjonen, og vel ble beskyldt for å ikke ha orden i rekkene og at derfor noen har spredd rundt seg med feil merkelapper. 

Slik jeg forstår det, så er nissene i sian redd for muslimer og ikke nødvendigvis SV og Rødt? 

Men mulig at jeg ikke har fulgt med nok altså, jeg har ikke lagt merke til disse merkelappene, utenom fra han fjotten Amundsen

Personer fra "venstresiden/ekstremvenstre" (kall det hva du vil)  ble utpekt som delaktige i angrepet på SIAN og politiet. 

Dette må settes i sammenheng med uttalelsene til Amundsen etter at et SIAN medlem ble drept. Det kan hende jeg  over analyserer, men jeg finner det meget ekkelt. 

En kjent politiker skaper mistanker mot en felles fiende basert på... Absolutt ingenting. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Psykake skrev (Akkurat nå):

Personer fra "venstresiden/ekstremvenstre" (kall det hva du vil)  ble utpekt som delaktige i angrepet på SIAN og politiet. 

Dette må settes i sammenheng med uttalelsene til Amundsen etter at et SIAN medlem ble drept. Det kan hende jeg  over analyserer, men jeg finner det meget ekkelt. 

En kjent politiker skaper mistanker mot en felles fiende basert på... Absolutt ingenting. 

Ble de det? Jeg forstod det som at det ble rettet kritikk mot eksempelvis rødt fordi de stod som arrangør for motdemonstrasjonen og ikke klarte å holde gemyttene nede ( noe som ikke er dems ansvar selvfølgelg) . 

Det Amundsen sier er selvfølgeli håpløst og ekstremt korttenkt, litt som at muslimene fikk skyld med en gang breivik sprang bomba si. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
DukeRichelieu skrev (Akkurat nå):

Per Willy Amundsens utspill var bare tragisk og føyer seg dessverre inn i rekken blant mange mageplask til visse FrP-politikere.

Men du går jo litt i samme fellen her med dine spekulasjoner rundt noe vi vet veldig lite om.

Uansett tyder vel det meste nå på at dette ikke var et politisk motivert drap.

Det er ikke bare tragisk. Det er farlig. 

Jeg spekulerer ikke. Jeg linker til en artikkel som forteller at en av de siktede har vist støtte til høyreekstreme miljøer. Jeg har ingen grunn til å tro at Filter baserer dette på spekulasjon. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
debattklovn skrev (7 minutter siden):

Dette er hva Amundsen sa: 
image.thumb.png.62e31c023d310de278bec963d3088761.png

Jeg kan ikke se noe han sier som er galt, nyhetene tatt i betraktning. 
Ser egentlig ikke problemet. Han ser også ut til å få rett i sitt håp om ingen politisk motivasjon, iallefall innledningsvis. 



 

Mener du at hans uttalelser om voldsvenstre ikke skal settes i sammenheng med drapet (som han ikke hadde noe konkret informasjon om , bortsett fra at offeret var medlem av SIAN)?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Psykake skrev (15 minutter siden):

Jeg spekulerer ikke. Jeg linker til en artikkel som forteller at en av de siktede har vist støtte til høyreekstreme miljøer. Jeg har ingen grunn til å tro at Filter baserer dette på spekulasjon. 

Hva er Filter Nyheter egentlig? Kjenner ikke så godt til den siden. 

Det er spekulativt i den forstand at vedkommende er en av tre siktede i saken. Ingen er dømt og vi vet egentlig lite. Men om det er noen i kretsen til avdøde som står bak så er det jo ingen overraskelse om vedkommende er orientert langt mot høyre.

Lenke til kommentar
DukeRichelieu skrev (Akkurat nå):

Hva er Filter Nyheter egentlig? Kjenner ikke så godt til den siden. 

Det er spekulativt i den forstand at vedkommende er en av tre siktede i saken. Ingen er dømt og vi vet egentlig lite. Men om det er noen i kretsen til avdøde som står bak så er det jo ingen overraskelse om vedkommende er orientert langt mot høyre.

https://no.wikipedia.org/wiki/Filter_Nyheter

 

Hvordan er det spekulativt? Det er fakta. Personen er siktet. Personen er høyreekstrem. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Baranladion skrev (1 time siden):

Mulig jeg er uvitende og ikke har fulgt med nok altså, men har det vært noe særlig snakk om voldsvenstre eller ekstremvenstre som tyr til vold her til lands? Med unntak av disse idiotiske utsagnene til Amundsen i denne saken? 

At det har vært rettet mye kritikk mot muslimske ekstremister, ja, selvom de ikke vel har gjort noe særlig galt her til lands sammenlignet med ekstrem høyre. 

At folk som stemmer rødt får dette stempelet ( ekstrem venstre) er vel ikke så rart, iogmed at partiet er kommunisktisk. Hvis de blir kalt voldsvenstre, så er det feil merkelapp

Nå uttalte også Arne Tumyr, han gamle gubben i SIAN at han ikke trodde drapet var politisk motivert.
Kanskje han skyldte noe penger eller noe narkotikagreier, men det har ikke jeg mulighet til å vite eller grunnlag for å uttale meg sikkert om.

Lenke til kommentar
MetalAndy92 skrev (Akkurat nå):

Nå er ikke akkurat muslimer helt fremmed fra å begå drap på meningsmotstandere.

Det har ingenting med det jeg skrev å gjøre.

 

At du ikke forstår at det bare er å:

"Nå er ikke akkurat muslimer  høyreekstreme helt fremmed fra å begå drap på meningsmotstandere."

For å vise hvor latterlig og irrelevant det utsagnet er. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...