Gå til innhold

Er Islam "fredens religion"?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
neglesprett skrev (3 minutter siden):

Joda, bare se nrk ikveld som sender programmet om slaveskipet fredensborg - og samtidig kaller det for norges mørke historie.

 

norge var på det tidspunktet okkupert av danmark, dette var ikke vår vilje

Norge var ikke okkupert. Norge var en del av riket til den danske kongen. Det var ingen militær okkupasjon. Men dette er fullstendig irrelevant for dagens hendelser.

Lenke til kommentar
Just now, MetalAndy92 said:

Dette er faktum, som er allment kjent. Men du benekter vel også at det finnes et preststyre i Iran tenker jeg.

Selvsagt er islam kilden til sharialover. Tror du det er bibelen eller?

Nei, det er ikkje faktum. Det er ikkje allment kjent. Om du mener det er dette burde det vore grusomt lett for deg å bevise, men i staden kjem du no med appellering til massene.

Islam er kilden for teksten bak sharialover, men islam er ikkje eit levende vesen. Det kan ikkje plukke opp ein pisk og kreve noko. Så kven velje kva i koranen blir lov igjen?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Drunkenvalley skrev (8 minutter siden):

Nei, det er ikkje faktum. Det er ikkje allment kjent. Om du mener det er dette burde det vore grusomt lett for deg å bevise, men i staden kjem du no med appellering til massene.

Islam er kilden for teksten bak sharialover, men islam er ikkje eit levende vesen. Det kan ikkje plukke opp ein pisk og kreve noko. Så kven velje kva i koranen blir lov igjen?

Så det er altså¨muslimene og ikke islam som er problemet i følge deg?
Vil du jeg skal sende en video av enoffentlig halshugging i Saudi Arabia.

https://www.amnesty.org/en/latest/news/2020/10/qatar-domestic-worker-abuse-and-exploitation-report/

Du kan jo begynne å se hva amnesty sier om hvordan menneskerettigheter står til i disse landene.

Lenke til kommentar
MetalAndy92 skrev (4 minutter siden):

Så det er altså¨muslimene og ikke islam som er problemet i følge deg?
Vil du jeg skal sende en video av enoffentlig halshugging i Saudi Arabia.

https://www.amnesty.org/en/latest/news/2020/10/qatar-domestic-worker-abuse-and-exploitation-report/

Du kan jo begynne å se hva amnesty sier om hvordan menneskerettigheter står til i disse landene.

Det er leit å se de ikke har fikset dette enda. Det kom nye regler som skulle lette situasjonen for slavene, men det ante meg at det var bare en skinnmanøver.

Lenke til kommentar

  

MetalAndy92 skrev (35 minutter siden):

Så det nyanserer henrettelsene av homser i saudi arabia ....

 

Kan du vise til noen lenker som dokumenterer disse henrettelsene?

Det finnes hundrevis av tilfeller hvor menn har blitt arrestert og dømt for homofili, eller å støtte opp under homofili, i Saudi-Arabia.
Så vidt jeg vet, har straffene vært noen måneder til et par år i fengsel, som er ille nok i seg selv, men man undres jo litt på hvorfor de ikke er henrettet dersom det er slik du hevder, at homofile blir henrettet i Saudi-Arabia.

Sist jeg kan huske noen ble henrettet i Saudi-Arabia for homofili, var i 2002, for 20 år siden, da tre menn, som også var beskyldt for pedofili, ble halshugget offentlig.

  • Innsiktsfullt 4
Lenke til kommentar
0laf skrev (1 minutt siden):

  

 

Kan du vise til noen lenker som dokumenterer disse henrettelsene?

Det finnes hundrevis av tilfeller hvor menn har blitt arrestert og dømt for homofili, eller å støtte opp under homofili, i Saudi-Arabia.
Så vidt jeg vet, har straffene vært noen måneder til et par år i fengsel, som er ille nok i seg selv, men man undres jo litt på hvorfor de ikke er henrettet dersom det er slik du hevder, at homofile blir henrettet i Saudi-Arabia.

Sist jeg kan huske noen ble henrettet i Saudi-Arabia for homofili, var i 2002, for 20 år siden, da tre menn, som også var beskyldt for pedofili, ble halshugget offentlig.

https://www.amnesty.org/en/latest/news/2019/04/saudi-arabia-37-put-to-death-in-shocking-execution-spree/

https://www.hrw.org/news/2019/04/24/saudi-arabia-mass-execution-37-men

https://www.thesun.co.uk/news/8951952/saudi-execution-gay-confessions-beheading/

https://en.wikipedia.org/wiki/Capital_punishment_in_Saudi_Arabia

https://en.wikipedia.org/wiki/Capital_punishment_for_homosexuality

Lenke til kommentar
Quote

The execution of 37 people convicted on “terrorism” charges marks an alarming escalation in Saudi Arabia’s use of the death penalty, said Amnesty International today. Among those put to death was a young man who was convicted of a crime that took place while he was under the age of 18.

(Emphasis mine, i dette tilfellet.)

Quote

At least 33 of the 37 were from the country’s minority Shia community and had been convicted following unfair trials for various alleged crimes, including protest-related offenses, espionage, and terrorism.

Ikkje at eg plasserer store tilliten til Saudi Arabia, forsåvidt.

No vil du vel argumentere at dei ikkje dømte dei pga terrorisme egentlig... men kvifor stoler du då på same kilden når dei påstår at nokre av fangene var homofile? Det blir litt Schrodingers tillit her - nok til å tru at vedkommende var homofil, men ikkje nok til at dei var terrorister. Sjølv når advokaten til vedkommende også meine at heila tilståelsen er fantasi...

  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar
MetalAndy92 skrev (11 minutter siden):

... snip


Som det står i alle lenkene dine, ingen av disse ble henrettet for homofili, selv om enkelte medier spekulerer i at noen av mennene kan ha vært homofile, de ble henrettet for terrorisme, spionasje osv.

Endret av 0laf
  • Liker 3
Lenke til kommentar
0laf skrev (1 minutt siden):


Som det står i alle lenkene dine, ingen av disse ble henrettet for homofili, selv om enkelte medier spekulerer i at noen av mennene kan ha vært homofile, de ble henrettet for terrorisme, spionasje osv.

Faktum er at det er dødsstraff i Saudi Arabia. 

https://www.dailymail.co.uk/news/article-6966337/Five-37-terrorists-tortured-beheaded-Saudi-Arabia-gay-lovers-say-confessions.html

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Drunkenvalley skrev (6 minutter siden):

(Emphasis mine, i dette tilfellet.)

Ikkje at eg plasserer store tilliten til Saudi Arabia, forsåvidt.

No vil du vel argumentere at dei ikkje dømte dei pga terrorisme egentlig... men kvifor stoler du då på same kilden når dei påstår at nokre av fangene var homofile? Det blir litt Schrodingers tillit her - nok til å tru at vedkommende var homofil, men ikkje nok til at dei var terrorister. Sjølv når advokaten til vedkommende også meine at heila tilståelsen er fantasi...

Irrelevant. faktum er at det er dødstraff i Saudi Arabia for homofili. Saudi Arabia er et terroristland.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Drunkenvalley skrev (4 minutter siden):

@0laf meinte det ikkje var nokon henretta for homofili sida 2002, og det var du besvarte. Det du har lenket indikere ikkje noko som motsie kva han sa.

Jo,det sto at 5 stk. var henrettet for homofili. Men mener du at land som foretar massehalshugninger bør forsvarer, samt at halshugninger er offentlige?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
MetalAndy92 skrev (13 minutter siden):

Faktum er at det er dødsstraff i Saudi Arabia. 


Faktum er at Saudi-Arabia ikke har noe lovverk, de satte riktignok noe ned på papir i 2018, som har blitt mer eller mindre neglisjert, men det finnes ikke noe strukturert lovverk slik nær sagt alle andre land har.

Det er lokale Sharia-domstoler som avgjør, basert på hva de selv måtte finne på, uten at det egentlig foreligger noen presedens eller struktur.

Faktum er altså at det ikke er dødsstraff i Saudi-Arabia, det er ingen lovverk eller fastsatt straff i det store hele, men et rettssystem som er en farse hvor man likevel kan ende opp med pisking, halshugging eller hva enn de lokale dommerne måtte finne fornuftig akkurat den dagen.

Kina, USA, Japan, Hviterussland, Nord-Korea m.fl. har derimot dødsstraff, nedfelt i et lovverk.

Endret av 0laf
  • Liker 3
Lenke til kommentar
MetalAndy92 skrev (1 minutt siden):

Jo,det sto at 5 stk. var henrettet for homofili. Men mener du at land som foretar massehalshugninger bør forsvarer, samt at halshugninger er offentlige?

Nei, det sto ikke det?

Det sto at en rekke menn var henrettet for terrorisme, spionasje og annet, men at enkelte rapporter, blant annet fra Amnesty, også hevdet at 5 av mennene var homofile, og hadde hatt sex med hverandre, og at tilståelsene deres var tvunget frem gjennom tortur.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
4 minutes ago, MetalAndy92 said:

Jo,det sto at 5 stk. var henrettet for homofili.

Nei.

Det sto at 37 var henrettet for "terrorisme," og kanskje 5 av de var homofile. Det var, slik eg forsto det, ein tilståelse frå eine individet. Ein tilståelse same individet meine dei aldri ga.

Så kva er reelle fakta i situasjonen? Fuck if I know.

Endret av Drunkenvalley
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...