Gå til innhold

Test: Trenger vi virkelig å kjøpe mobiler til 10.000 kroner, eller er billig mer enn bra nok?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
PaladinNO skrev (11 timer siden):

Jeg byttet ut min Nokia 3410 med en Nokia 3720 i 2009 og den fungerer fortsatt utmerket til min bruk. Kostet 1490 Kr. hos Komplett. Lader hver helg, men plastikken på skjermen fra fabrikk begynner å bli ganske ripete nå.

EDIT:
Dette er ikke engang en spøk - jeg HAR en Nokia 3720 som eneste privattelefon.

Hvordan funker emoji's / symboler på denne telefonen? Kunne tenkt meg og degradere til en lignende telefon i fremtiden.

Lenke til kommentar
MultiGamerClub skrev (7 minutter siden):

Hvordan funker emoji's / symboler på denne telefonen? Kunne tenkt meg og degradere til en lignende telefon i fremtiden.

Det fungerer desverre svært dårlig. Smileys / emojis sendt som melding fra en "smart" telefon blir vist som dette (uten at jeg har funnet systemet da det noen ganger kommer 2 eller 3 av dem): ▯

Men uten at jeg har sjekket nøye så har telefonen støtte for hele ASCII tabellen, så den tar det meste av ren tekst og tegn.

Endret av PaladinNO
  • Liker 1
Lenke til kommentar
12 hours ago, Red Frostraven said:

Jeg prøvde å ta vare på telefonen min lengst mulig.
Men så døde skjermbeskytteren.
Og dette var etter to år -- men ingen hadde skjermbeskyttere.

Jeg fant nye på nettet, men de var laget av glass, og kantene knuste første uken.
Jeg mistenkte dårlig kvalitet, og presset med tommelen midt på skjermen. Skjermbeskyttelsen knuste under hardt trykk fra en tommel, på en helt flat overflate.

...da ga jeg opp, og kjøpte en "ny" telefon til 4000, fjordårets modell.
Men fant ingen skjermbeskytter.

...

 

Så... Du bytta telefon fordi du ikke fant en god nok skjermbeskytter? Hva med å bruke din gamle til eventuelt skjermen ble ødelagt??
Har knust glasset bak på min telefon 4 ganger nå.. Skjermen er like fin.. Trenger tydeligvis ikke skjermbeskytter om glasset på skjermen er av bra kvalitet.

Lenke til kommentar

Det er meir enn bare pris ved innkjøp som har noko å seie. Eg kjøpte for fire år sidan ein rimeleg Nexus 6P som var oppbrukt etter to år, det var elendig hardware kvalitet. Ein annan ting er at den var for stor. iPhone 8 og nå erstatta av iPhone SE2 er meir enn store nok. Kjøpte eit Youmaker fulldeksel og denne kjem til å vare mykje lenger enn Nexusen. Prisen er 5000, så det er ikkje langt unna prisklassen i teste.

Lenke til kommentar
1 hour ago, 8OVI7VAB said:

Det er meir enn bare pris ved innkjøp som har noko å seie. Eg kjøpte for fire år sidan ein rimeleg Nexus 6P som var oppbrukt etter to år, det var elendig hardware kvalitet. Ein annan ting er at den var for stor. iPhone 8 og nå erstatta av iPhone SE2 er meir enn store nok. Kjøpte eit Youmaker fulldeksel og denne kjem til å vare mykje lenger enn Nexusen. Prisen er 5000, så det er ikkje langt unna prisklassen i teste.

Ble nexusen treg? 6P hadde vel en feil med internminnet eller noe. Kjenner to som hadde denne i sin tid og begge utrolig treg etter noen år. 

Lenke til kommentar
34 minutes ago, Evil-Duck said:

De siste par årene har kameraet på telefoner faktisk blitt så bra at de seriøst kan ta over for dedikerte kamera, så det er nok der mye ligger for meg når jeg skal velge min neste telefon og jeg føler jeg kan forsvare å bruke så mye penger og de billigere telefonene faller litt etter. 

Mye takket være software. Google sine Pixel telefoner har vel brukt samme kamera i flere generasjoner nå men tar bare bedre og bedre bilder. Er blitt veldig bra.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
jrs skrev (2 timer siden):

En bra strategi kan også være å kjøre fjorårets premium modell.

Er som regel små forskjeller fra år til år, og kjøper man fjorårets modell, får man ofte en bra telefon til en mye lavere pris enn årets modell.

 

Jeg ser S10 nå ligger på kr. 8000 i de vanligste butikkene. Når den ble lansert kostet den vel rundt kr. 9500,- Synes ikke det er så innmari mye å spare på en gammel toppmodell. Det samme kan vel sies om S9.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...