Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Dere som tror på covid-konspirasjoner


Morromann

Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?  

722 stemmer

  1. 1. Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?

    • Ja
      55
    • Nei
      585
    • Nei, men myndigheter verden over har en hemmelig agenda
      56
    • Vet ikke
      25


Anbefalte innlegg

Hapi70 skrev (8 timer siden):

Jepp. Det er derfor alle sykdommer har blitt 'genetiske' nå, for at de skal få leke med genene våre. Merkelig nok ble genene våre dårlige de siste 30-40 årene..

Vel, du må ha et par ting med deg i bakhodet vdr dette. Man vet mye mer i dag om sammenhengen mellom en del sykdommer og genetikk enn man gjorde tidligere. Dermed er det ikke slik at genene våre er dårligere nå, men vi vet mer om hvorfor noen har større sannsynlighet for å utvikle enkelte sykdommer enn andre. Det er da heller ikke slik at alle sykdommer er blitt "genetiske".

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
4 hours ago, Betroz said:

Hva med alvorlige bivirkninger, som f.eks sterilitet, over lengre tid? (sterilitet var ETT eksempel)
Denne tankegangen : "de og de menneskene tok vaksinen for kort tid siden, og kjenner ingenting. Da er vaksinen helt trygg da" er så idiotisk at jeg kan ikke få sagt det. Men jøss, gjør akkurat som du vil og ta vaksinen når din tur kommer.

Spent på hvordan det fungerer at vaksinen gir sterilitet helt plutselig mange måneder eller år senere, men ikke i løpet av de første 6 månedene 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Betroz skrev (5 timer siden):

Hva med alvorlige bivirkninger, som f.eks sterilitet, over lengre tid? (sterilitet var ETT eksempel)
Denne tankegangen : "de og de menneskene tok vaksinen for kort tid siden, og kjenner ingenting. Da er vaksinen helt trygg da" er så idiotisk at jeg kan ikke få sagt det. Men jøss, gjør akkurat som du vil og ta vaksinen når din tur kommer.

Ingen kan spå fremtiden og dermed heller ikke utelukke at alvorlige bivirkninger kan forekomme. Men når man ikke har som inngangsverdi at onde mennesker er ute etter å microchippe eller sterilisere verdens befolkning, så kommer man ganske lett til den konklusjonen at sannsynligheten for alvorlige bivirkninger er svært lav. Vi har bedrevet vaksinering lenge nå, og tallene er tydelige på at risikoen er minimal.

Og hadde det bare vært tilfelle at du var skeptisk til vaksiner fordi du anser risikoen som for stor på bakgrunn av feks. saken med vaksinen mot svineinfluensaen, så hadde det vært mer forståelig. Men du tror jo faktisk at det sitter noen mennesker et eller annet sted i verden og har planlagt å hacke befolkningens hjerner vha. vaksiner. Tatt i betraktning bare det faktum at vi er milevis unna å få til noe slikt teknologisk, blir standpunktet ditt i overkant vanskelig å ta seriøst.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513
5 hours ago, Morromann said:

Diagnoserte tilfeller av kreft øker fordi:

Det er flere mennesker på jorda

OG

det er lettere å diagnosere kreft enn tidligere grunnet moderne medisinsk teknologi

OG

fordi flere mennesker har tilgang til diagnosering.sverktøy.

Slike ting er så åpenbart og veldig enkelt å forstå; skjønt mye kjedeligere enn alle disse konspirasjonsteoriene om Illimunati og hvem det nå er som står bak med sine sataniske planer.

Ja det stiger fordi de screener flere, og screener tidligere, men dette er rett og slett ikke hele årsaken til stigning i tilfeller hos UNGE mennesker:
https://www.healthcentral.com/article/cancer-rates-rising-in-young-people

Lenke til kommentar
Hapi70 skrev (14 minutter siden):

Ja det stiger fordi de screener flere, og screener tidligere, men dette er rett og slett ikke hele årsaken til stigning i tilfeller hos UNGE mennesker:
https://www.healthcentral.com/article/cancer-rates-rising-in-young-people

Nei, som linken din sier er også livsstil (mer inaktivitet og dårlig kosthold) en viktig faktor, i tillegg til screening.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513
7 minutes ago, Hugo_Hardnuts said:

Nei, som linken din sier er også livsstil (mer inaktivitet og dårlig kosthold) en viktig faktor, i tillegg til screening.

Jammen herregud da, det øker!

Lenke til kommentar
Hapi70 skrev (1 time siden):

Ja det stiger fordi de screener flere, og screener tidligere, men dette er rett og slett ikke hele årsaken til stigning i tilfeller hos UNGE mennesker:
https://www.healthcentral.com/article/cancer-rates-rising-in-young-people

Nei kids idag er typ sikkert 80% mindre aktive enn eks jeg var for 30+år siden.

Foreldre tør jo nesten ikke la barna leke alene ute lenger, klatre i trær kan føre til bekymringsmelding til barnevernet osv osv.

Sprøytemidler fra dag 1 i maten, mer usunt kosthold generelt, mer miljøgifter, høyere stress nivå.Med mer..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513
1 hour ago, DaniNichi said:

Nei kids idag er typ sikkert 80% mindre aktive enn eks jeg var for 30+år siden.

Foreldre tør jo nesten ikke la barna leke alene ute lenger, klatre i trær kan føre til bekymringsmelding til barnevernet osv osv.

Sprøytemidler fra dag 1 i maten, mer usunt kosthold generelt, mer miljøgifter, høyere stress nivå.Med mer..

Jepp, og hvem lager sprøytemidlene? Selskapet Beyer/Monsanto har like godt kombinert sprøytemidler med medisiner og kosttilskudd slik at man kan få asprin, roundup, genmanipulert mat, vitaminer og energidrikker fulle av tilsetningsstoffer på samme sted:
https://www.bayer.com/en/products/product-portfolio-of-bayer

Vi blir forgiftet fra alle kanter der ute, og strategien kalles "death by a thousand cuts"

Lenke til kommentar
Hapi70 skrev (9 timer siden):

Jammen herregud da, det øker!

Som jeg skrev tidligere, så leser man innleggene til folk i sammenheng. Så når du påpeker en økning, som isolert sett er korrekt, så vet samtidig jeg at det for deg er et ledd i en argumentasjonsrekkene for at onde krefter står bak dette, ref. ditt neste innlegg her. Og derfor påpeker jeg hva som ligger bak økningen, noe jeg for øvrig har gjort flere ganger, uten at du ser ut til å ha tatt stilling til det.

Hapi70 skrev (6 timer siden):

Jepp, og hvem lager sprøytemidlene? Selskapet Beyer/Monsanto har like godt kombinert sprøytemidler med medisiner og kosttilskudd slik at man kan få asprin, roundup, genmanipulert mat, vitaminer og energidrikker fulle av tilsetningsstoffer på samme sted:
https://www.bayer.com/en/products/product-portfolio-of-bayer

Vi blir forgiftet fra alle kanter der ute, og strategien kalles "death by a thousand cuts"

Vi skal altså nå gish-galloppere over til å snakke om miljøgifter... Men ja, da gjenstår det bare for deg å sette opp en troverdig argumentasjonsrekke - ikke bare påstå - hvordan dette går inn NWO-fortellingen din.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
10 hours ago, Hugo_Hardnuts said:

Vi har bedrevet vaksinering lenge nå, og tallene er tydelige på at risikoen er minimal.

Det er èn ting å ha tillit til vitenskapen som helhet, men noe helt annet å stole blindt på det vaksine selskapene kommer med. Det har vært debatt rundt vaksiner i noen tiår nå, og mange har vært skeptiske, men ikke like stor skepsis som det er nå med Covid vaksinene. Det at det er så sinnsykt press fra flere hold nå om å vaksinere HELE verdens befolkning mot et virus som flertallet takler helt fint, BURDE heise et rødt flagg hos folk! Hvis det var snakk om noe som var så farlig som Ebola, som spredte seg over hele verdenen, og med stor dødelighet, ja da hadde det vært noe annet. Covid-19 er rett og slett ikke så farlig, for folk flest.

Jeg forstår bare ikke at dere ikke klarer å se dette. Det er jo så åpenbart at det finnes politiske motiver bak det hele... De som står bak dette ser nok ikke på seg selv som onde. For alt jeg vet, så kan det hende at disse menneskene tror de gjør det beste for verdenen. Jeg snakker nå om folk som Bill Gates og Klaus Schwab, og ikke "Leila Sykepleier".

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Betroz skrev (2 timer siden):

Det er èn ting å ha tillit til vitenskapen som helhet, men noe helt annet å stole blindt på det vaksine selskapene kommer med. Det har vært debatt rundt vaksiner i noen tiår nå, og mange har vært skeptiske, men ikke like stor skepsis som det er nå med Covid vaksinene. Det at det er så sinnsykt press fra flere hold nå om å vaksinere HELE verdens befolkning mot et virus som flertallet takler helt fint, BURDE heise et rødt flagg hos folk! Hvis det var snakk om noe som var så farlig som Ebola, som spredte seg over hele verdenen, og med stor dødelighet, ja da hadde det vært noe annet. Covid-19 er rett og slett ikke så farlig, for folk flest.

Jeg forstår bare ikke at dere ikke klarer å se dette. Det er jo så åpenbart at det finnes politiske motiver bak det hele... De som står bak dette ser nok ikke på seg selv som onde. For alt jeg vet, så kan det hende at disse menneskene tror de gjør det beste for verdenen. Jeg snakker nå om folk som Bill Gates og Klaus Schwab, og ikke "Leila Sykepleier".

Hvor i innlegget mitt er det du finner belegg for at jeg mener man kan stole blindt på forskningen til legemiddelprodusentene? For n'te gang: Man kan fint både være skeptisk og ikke ha hodet begravd i konspirasjonsteorier.

Det har vært skepsis mot vaksiner siden den første koppvaksinen. Da var det folk som seriøst trodde at folk ville gro kuhaler o.l. fordi man ble injisert med et virus som var hentet fra storfe. Så har skepsisen senere hatt grunnlag i ulike ting, noen mer reelle bekymringer enn andre. At vi liksom skal bli genetisk omprogrammert og bli "hacket" faller i kategorien med det å gro kuhaler.

Hvis inngangsverdien din igjen hadde vært at vaksinering er unødvendig fordi covid-19 ikke er tilstrekkelig farlig til å rettferdiggjøre dette, så hadde det vært greit nok. Det ender opp i en verdidiskusjon, hvor det ikke er noe fasitsvar. Tatt i betraktning tallene for overdødelighet vi sitter med så langt, vil min tilnærming være at vaksinering er rettferdiggjort (mens jeg er mer i tvil om summen av alle andre tiltak kan rettferdiggjøres).

Men så er jo inngangsverdien din noe helt annet: Vi skal vaksineres fordi det er ledd i en stor plan. Det blir noe helt annet, og fordrer at man kan underbygge en hel rekke andre påstander først, bla. eksistensen av denne konspirasjonen, og målsetningen for vaksineringen som ledd i denne planen. Og der er du jo ikke i nærheten av å være ennå. Snarer gjør påstandene om hacking av hjerner og genmanipulering for å tilpasses AI - spesielt uten noen videre forklaring på hvordan - at konklusjonen for min del blir at dette ikke har rot i virkeligheten.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ond plan eller ei, så er det mistenktsomt at hele verdenen skal vaksineres mot et virus / en sykdom, som folk flest takler helt fint. At myndighetene verden over har føkka opp store deler av verdensøkonomien for det, og skapt masse problemer for folk. Ungdom som vokser opp i denne "nye normalen" vil få en dårlig start på livet deres.

Artig hvordan DET blir ignorert her. Mye mer moro å terpe på det ANDRE jeg har kommet med, ikkesant ;)

 

Endret av Betroz
Lenke til kommentar
Betroz skrev (18 minutter siden):

Ond plan eller ei, så er det mistenktsomt at hele verdenen skal vaksineres mot et virus / en sykdom, som folk flest takler helt fint.

Folk flest takler også en flytur eller to. Likevel er det "mistenkelig" mange tiltak mot flyulykker. Bare noen få hundre dør i flyulykker årlig, mens 1,8 millioner døde av covid19 i fjor. Ikke si det er fordi bare en liten del av verdens befolkning er priviligerte nok til å fly. Det ble nemling solgt 4,5 milliarder flybilletter i 2019, mens bare 83 millioner hadde positiv koronatest i 2020. Covid19 har altså over 100 000 ganger høyere dødsrate enn å kjøre fly. Likevel er folk forbauset og mistenkelige over at man setter inn store tiltak mot korona.. :roll:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
M98kF1 skrev (På 26.2.2021 den 21.30):

Covid-19 er mer sånn kanskje 40% sjangse for å bli smittet og så kanskje 5% sjangse for å bli alvorlig dårlig og så kanskje 0,5% sjangse for død. Joda kjipt det og, men ikke helt «dør nesten garantert»

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Endret av amber
Lenke til kommentar
amber skrev (1 minutt siden):

Virkelig? Jeg bor i en kommune med ca. 2 'smittetilfeller', den ene var visst en student som bor annetsteds. Holder jeg meg her er sjansen i praksis 0, vaksine eller ikke.

Nå sies det jo også at vaksinerte kan bli smittet og at sosial distansering må opprettholdes etter vaksinering. Ifølge Angela Merkel betyr 'mutantene' at det trengs en vaksine eller flere hver vintersesong fremover.

Alt dette tyder på at man er på vei inn i en massepsykose. Det handler ikke lenger om nogenlunde fornuftige tiltak, men om  ja hva skal man si the new normal. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Betroz skrev (1 time siden):

At myndighetene verden over har føkka opp store deler av verdensøkonomien for det, og skapt masse problemer for folk. Ungdom som vokser opp i denne "nye normalen" vil få en dårlig start på livet deres.

Artig hvordan DET blir ignorert her. Mye mer moro å terpe på det ANDRE jeg har kommet med, ikkesant ;)

Da er igjen oppfordringen å lese det jeg skrev litt nøyere en gang til, så vil du se at det ikke blir ignorert. Jeg mener helt klart man kan diskutere hvorvidt tiltakene mot covid-19 står i stil med faren. Men det er milevis mellom en diskusjon rundt det, og det å hevde at hele greia er en konspirasjon med det formål å gjøre oss til cyborg-slaver.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...