Gå til innhold

NVIDIA RTX 30XX - Levering, forsinkelse, fortvilelse og forhåpninger


OddZen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Claus3000 skrev (1 time siden):

Så får vi bare kalle det brukerfeil da 

Haha, ja. 😅

Ville nok satt pengene mine på at det er få og dårlige VRMs på Gigabyte sine 3060 Ti-kort (i hvert fall Vision og Gaming (OC) Pro). Derfor takler ikke gpu-en så lav power limit, og blir ustabil. 3070 Vision har nok flere og/eller bedre VRM, siden det er en kraftigere gpu, og takler derfor lavere PL. Det er nå min antakelse.

Så går det helt sikkert an å få det stabilt på lavere watt med litt mer tukling med volt, osv. Men kortet er uansett litt dårligere enn andre. De har vært helt stabile i 2 uker nå, så klager ikke over noen få watt. Men når man ser rundt omkring at 120-130 watt er "standard", og noe alle bør klare, så er det skuffende at de ikke takler det med normal tweaking i Afterburner.

Ser forøvrig at Gigabyte's 3060 Ti Gaming Pro og Gaming OC Pro kom i "rev. 2.0" i januar, så det kan jo hende at de er bedre. 👍

Lenke til kommentar
MariusJS skrev (58 minutter siden):

Jepp, du som jobber for postmord og har stikki av med kortet mitt? :rofl:

Da hadde jeg ikke bare stukket av med ditt 😛 Nei, funker dette kortet her ja, men kanskje jeg må oppgradere til 3090 av det etter hvert, eller Evga 3090 om jeg får det den 12.05 fra Elkjøp :) 

Lenke til kommentar

Hele ettermiddagen og kvelden gikk med til å hente kort. Det var ikke mange dagene jeg fikk ledig plass før det på nytt var fult av papp og plast. Jeg er tilhenger av god emballering, men det får være måte på hvor mye "sealed air" de skal stappe i eskene.

Fill-Air-Extreme-8x5_grande.png?v=157063

  • Liker 1
Lenke til kommentar
10 hours ago, Nizzen said:

Nizzen til kjerringa: skal bare hente noe øl på butikken siden det er 1. Mai i morra.

 

 

"

30.april 2021 16:24
Klar for henting hos utleveringsstedetCOOP PRIX "
😇

Det er vel tryggest at hun tror det er øl så hun ikke krever at PC-ene skal være avskrudd på dagen også og ikke kun om natta.

Lenke til kommentar

Det er stille i dag fordi det er 1. mai. Neppe noe som blir lagt ut eller kan hentes i dag. For øvrig hadde jeg satt pris på om det kunne vært litt mindre generell prat på akkurat denne tråden. Er flere av oss som er her for å få vite når neste dropp skjer. Ønsker alle arbeidere en fin 1. mai! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
32 minutes ago, Arqiboy said:

Det er stille i dag fordi det er 1. mai. Neppe noe som blir lagt ut eller kan hentes i dag. For øvrig hadde jeg satt pris på om det kunne vært litt mindre generell prat på akkurat denne tråden. Er flere av oss som er her for å få vite når neste dropp skjer. Ønsker alle arbeidere en fin 1. mai! 

Opp, alle jordens bundne trelle!
Opp I, som sulten knuget har!

Ahem! Robotene til Komplett jobber visst uansett. Mitt Strix OC 3090 gikk fra "Ordre mottatt" til "Behandles" i dag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...