Gå til innhold

NVIDIA RTX 30XX - Levering, forsinkelse, fortvilelse og forhåpninger


OddZen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ephrus skrev (50 minutter siden):

Dumt spørsmål egentlig. Ser at founder kort fra tid til annen kommer på tysk, fransk og spanske nvida siden (stockradar). Skjer det på norske siden også? Eller har det kun vært på lansering?

3090 FE kom kun på lanseringsdagen og en uke senere i et kort tidsvindu på kvelden, så var det stopp så vidt jeg vet. 3080 så jeg aldri noe til på Nvidia siden, så der måtte man tydeligvis ha ekstremt med flaks for å få kjøpt. Jeg var heldig å fikk lagt et 3090 FE i handlekurven på andre runda.

Ganske begredelig situasjon med slik er det.

Endret av Simkin
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Simkin skrev (2 minutter siden):

3090 FE kom kun på lanseringsdagen og en uke senere i et kort tidsvindu, så var det stopp så vidt jeg vet. 3080 så jeg aldri noe til på Nvidia siden, så der måtte man tydeligvis har ekstremt med flaks for å få kjøpt. Jeg var heldig å få fikk lagt et 3090 FE i handlekurven på andre runda.

Ganske begredelig situasjon med slik er det.

Det er for dyrt og upraktisk for Nvidia å selge Founders Edition til Norge. Vi har for gode retteigheter med 5 års reklamasjonsrett. Derfor kuttet de Norge ut. 

Endret av Kryptodebunker
Lenke til kommentar
Kryptodebunker skrev (7 minutter siden):

Det er for dyrt og upraktisk for Nvidia å selge Founders Edition til Norge. Vi har for gode retteigheter med 5 års reklamasjonsrett. Derfor kuttet de Norge ut. 

Jeg vil heller tippe at produksjonen/tilgang er såpass lav at andre land blir prioritert foran lille ubetydelige Norge. Hvorfor skulle 5 års reklamasjonsrett være noe hinder? De alle fleste kort holder vel lenger enn det.

Endret av Simkin
Lenke til kommentar
Simkin skrev (1 minutt siden):

Jeg vil heller tippe at produksjonen/tilgang er såpass lav at andre land blir prioritert foran lille ubetydelige Norge. Hvorfor skulle 5 års reklamasjonsrett være noe hinder? De alle fleste kort holder vel lenger enn det.

Du har delvis rett. Men 5 års reklamasjon koster mye penger. Det er derfor all elektronikk er mye dyrere i Norge enn i de fleste andre land. 

Lenke til kommentar

Like greit at de ikke selger FE i Norge. Bare elendigheten. Ganske mange som plages med throttle på 3080 fordi minnet går varmt.

Quote

Nov 9, 2020 — same here with 3080 FE and 3090 FE. The 3090 FE will still automatically clock down even with a 140mm fan blowing directly at it with stock memory setting.

De som hater seg selv kan kjøpe FE eller Gigabyte.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
BadCat skrev (14 minutter siden):

Like greit at de ikke selger FE i Norge. Bare elendigheten. Ganske mange som plages med throttle på 3080 fordi minnet går varmt.

De som hater seg selv kan kjøpe FE eller Gigabyte.

Mitt 3090 FE holder seg både kjølig og stille, og av tester jeg har sett er 3090 FE blant de beste kjølemessig og støymessig. 3080 FE derimot er motsatt, blant de dårligste. Mitt kort bikker sjelden 60c og viftene hører jeg knapt.

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...