Gå til innhold

NVIDIA RTX 30XX - Levering, forsinkelse, fortvilelse og forhåpninger


OddZen

Anbefalte innlegg

59 minutes ago, Omnia vincit amor said:

3090 ser å være inne på lageret nå, ihvertfall mulig å bestille... Men hvem bruker 20.000 på et kort? Må da være noe helt vanvittig å bruke så mye som privatbruker. 

Jeg som kjører 980TI fremdeles har bruk for dette kortet til Cyberpunk/RDR2.. Samt Asscreed.. 

Jeg gjør. Får i morgen https://www.komplett.no/product/1168127/datautstyr/pc-komponenter/skjermkort/palit-geforce-rtx-3090-gamingpro

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
joakimbo skrev (4 minutter siden):

Tviler jeg sterkt på. Står ingenting om dette her Åpent kjøp - Komplett.no

Elkjøp derimot, de spesifiserer at de kun godtar "uåpnet" produkter på åpent kjøp. 

*Åpent kjøp i 60 dager gjelder for alle ordre fra og med 13. november og til og med 23. desember. Alle ordre før 13. november og etter 23. desember vli ha ordinært åpent kjøp på 14 dager.

De har egentlig sluttet å tilby åpent kjøp på åpnede produkter. Det er bare noe de har gjeninnført midlertidig pga jul. 

Lenke til kommentar
bmwm skrev (Akkurat nå):

*Åpent kjøp i 60 dager gjelder for alle ordre fra og med 13. november og til og med 23. desember. Alle ordre før 13. november og etter 23. desember vli ha ordinært åpent kjøp på 14 dager.

De har egentlig sluttet å tilby åpent kjøp på åpnede produkter. Det er bare noe de har gjeninnført midlertidig pga jul. 

Forbrukerne kan egentlig takke seg selv for at det forsvant, kanskje sende en ekstra takk til alle som holder på med venteprodukt.

  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Det har definitivt med Covid å gjøre. 

 

Jeg har bestilt og kjøpt mye oppigjennom, men har aldri spekulert i åpent kjøp. Tror jeg bare har benyttet meg av det et par ganger, og den ene gangen fikk jeg beskjed om å gjøre det av Komplett da varen var defekt. Det gjorde det lettere for dem å sende ny før de fikk den gamle tilbake. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Lypsyls skrev (4 minutter siden):

Det står jo også "Returner produktet med originalemballasje i samme stand som du mottok den" på åpent kjøp siden. Kan vell tolkes som at den må være uåpnet?

Sitat

Du er kun ansvarlig for den reduserte verdien av varen som grunnet annen håndtering ( slittasje, bruksmerker ) enn det som er normalt for varens art, egenskaper og funksjoner tilsier.

Den siste der sier vell at det er lov å bruke produktet også?

Lenke til kommentar
Lypsyls skrev (6 minutter siden):

Det står jo også "Returner produktet med originalemballasje i samme stand som du mottok den" på åpent kjøp siden. Kan vell tolkes som at den må være uåpnet?

Nei, det tolker jeg ikke som uåpnet. Da kunne de skrevet det med færre ord. "Returner produktet uåpnet"

Endret av RRhoads
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg avbestilte mitt EVGA 3080 FTW3 Ultra fra Elkjøp idag etter jeg fikk tak i MSI GeForce RTX 3080 SUPRIM X på Komplett som er Reservert og Behandles. Kortet var jo 1248kr billigere, får gode reviews. Så stolte jeg ikke på Elkjøp sin 17.12.2020 levering

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Kryptodebunker skrev (1 time siden):

Eagle er billig kortet til Gigabyte? Da er det ikke Komplett sin skyld. Gigabyte som Asus prioriterer de dyrere kortene med god margin. 

Ja, men da må man si i fra slik at folk kan bestille kort man faktisk får tak i til rimelig tid. De lyver jo meg rett opp i trynet hvis det du sier er sant. :(

Lenke til kommentar
0l3M skrev (14 minutter siden):

Jeg avbestilte mitt EVGA 3080 FTW3 Ultra fra Elkjøp idag etter jeg fikk tak i MSI GeForce RTX 3080 SUPRIM X på Komplett som er Reservert og Behandles. Kortet var jo 1248kr billigere, får gode reviews. Så stolte jeg ikke på Elkjøp sin 17.12.2020 levering

Var ganske keen på det kortet der selv as. Synd jeg lå og sov da det kom ut for salg. 

Lenke til kommentar
Undified skrev (47 minutter siden):

Ja, men da må man si i fra slik at folk kan bestille kort man faktisk får tak i til rimelig tid. De lyver jo meg rett opp i trynet hvis det du sier er sant. :(

Det er jeg enig i. Men har du fått det til en god pris 8000kr ca, kan du alltids selge det når det en gang kommer. Support er helt tilfeldig hvem du får og hvilket svar. Slik som hos Elkjøp også. 

Lenke til kommentar
JFM skrev (Akkurat nå):

Er det ærligere å scalpe det på finn med fortjeneste på en lapp eller tre?

Bedre for deg og andre. Du setter hvilken pris du vil på finn. Jeg tror det helt sikkert ikke blir noe problem å bli kvitt kortet. Sender du i retur risikerer du å vente 3-4 uker på pengene. Men for all del du har lov til å benytte deg av returetten til Komplett. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...