Gå til innhold

NVIDIA RTX 30XX - Levering, forsinkelse, fortvilelse og forhåpninger


OddZen

Anbefalte innlegg

2 minutes ago, Emile the rat said:

Eneste som kommer er nok refresh av 3080 med mer vRAM. Det er ikke et stort nok gap mellom 3080 og 3090 til å gi ut et 3080 med flere RT kjerner, Tensor cores eller CUDA kjerner. 

Det ville vært selvmord av Nvidia med tanke på 3090.

Enig. Kanskje derfor endel går for 3090 nå (siden det har såpass med vRAM).

AMDs toppkort kommer jo med 12 og 16GB.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
PaladinNO skrev (10 minutter siden):

20 GB hjelper når oppløsningen går opp - ikke alle av oss som spiller i "bare" 2560x1440 eller 5120x1440, eller engang 3840 x 2160. ;)

Men ja, Gigabyte somler "Masterfully Xtremt", og jeg skjønner ikke med hva. Vel og bra at Gaming OC og Eagle er kommet på markedet - som forøvrig heller ikke er tilgjengelig i praksis, i likhet med alle andre 30xx-kort - men hva med kortene for oss entusiaster. :mellow:

Og ja, jeg frykter prisen for et 3080 Aorus Xtreme 20 GB vil komme farlig nært et 3090.

Dersom det kommer et 3080 med msrp på 999 usd vil det koste 14000 nok for FE. 

3080 Xtreme koster nå 3500 mer enn FE, og 3090 Xtreme 4000 mer enn FE. 

Derfor ville jeg antatt at et Aorus 3080 20GB ville ha kostet 17500 nok, men kun ha 3080 ytelse. Da betaler man 3090 pris for et 3080 som har mer minne. 

Kan selvsagt være et marked for det, dersom kommende spill bruker vesentlig mer vRAM. Men 3080 20GB blir nok kun relevant for de som ikke hoppet på 3090, og prismessig ville nok et 3080 20GB vært dyrerer per fps enn hva 3090 er ;) 

ap1978 skrev (4 minutter siden):

Enig. Kanskje derfor endel går for 3090 nå (siden det har såpass med vRAM).

AMDs toppkort kommer jo med 12 og 16GB.

Watch Dogs Legion skal ha en 4K texture pack på hele 20GB, og Cyberpunk 2077 vet vi vil bli krevende. På høy nok oppløsninger vil muligens 3090 ha en større fordel med 24GB i slike spill.

Svaret får vi i November :) 

Lenke til kommentar
Emile the rat skrev (3 minutter siden):

Dersom det kommer et 3080 med msrp på 999 usd vil det koste 14000 nok for FE. 

3080 Xtreme koster nå 3500 mer enn FE, og 3090 Xtreme 4000 mer enn FE. 

Derfor ville jeg antatt at et Aorus 3080 20GB ville ha kostet 17500 nok, men kun ha 3080 ytelse. Da betaler man 3090 pris for et 3080 som har mer minne. 

Kan selvsagt være et marked for det, dersom kommende spill bruker vesentlig mer vRAM. Men 3080 20GB blir nok kun relevant for de som ikke hoppet på 3090, og prismessig ville nok et 3080 20GB vært dyrerer per fps enn hva 3090 er ;) 

Watch Dogs Legion skal ha en 4K texture pack på hele 20GB, og Cyberpunk 2077 vet vi vil bli krevende. På høy nok oppløsninger vil muligens 3090 ha en større fordel med 24GB i slike spill.

Svaret får vi i November :) 

Hvor får du 14000 fra? 

Lenke til kommentar
Emile the rat skrev (2 minutter siden):

Dersom kortet får en msrp på 999 usd, vil det med skatt, kronekurs og profittmargin tilsvare en norsk pris på 14000 nok for FE.

 

Da vil jeg gjerne se regnestykket ditt. Dette går ikke opp sammenlignet med msrp på 3070, 3080 og 3090 per i dag i dollar, og prisen i norske kroner inkl alt. 

Lenke til kommentar
38 minutes ago, Ecnot said:

Ser nå på svenske og danske forum at Elgiganten (Elkjøp) har sagt til de idag at 30.september/1.oktober er feil og at det egentlig er januar 2021.

Helt motsatt av det jeg ble fortalt idag altså. Nå vet jeg virkelig ikke hva som skjer :p

Kan sitere litt:

"Så fik jeg snakket med el-giganten om leveringstid på mit TUF kort. Oplyst for nogle dage siden til at være d. 30/9. Nu melder de klart ud at det ikke passer og det må have været en forkert udmelding fra en kollega (kæmpe chok) og at den reelle leveringstid er 2 måneder minimum. Så måske/måske ikke december. "

"Yep, när jag ringde till Elgiganten idag och pratade med supporten så frågade jag om just det, och fick till svar att det är antalet kort dom har beställt... Fick även info att ordern inte kommer att levereras 30e sept som tidigare informerats via SMS, utan jag kan förvänta mig leverans i Januari. Nåväl"

Jeg fikk bekreftet av elkjøp for 2 timer siden at TUF OC kortet blir sendt 30. september.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Har ikke følg med de siste ukene.. Så det er blitt så ille at Komplett har valgt å fjerne det inntil videre? Det var jo ikke veldig ulikt samme situasjon som med PS5. 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
Emile the rat skrev (17 minutter siden):

Dersom kortet får en msrp på 999 usd, vil det med skatt, kronekurs og profittmargin tilsvare en norsk pris på 14000 nok for FE.

Edit: 13000 nok, gikk litt fort.

Så eventuelt 16500 dersom det kommer Aorus 3080 20GB xtreme.

 

Med en MSRP på $999 havner FE på mellom 11000,- og 12000,- NOK inkl. MVA.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Theo343 skrev (15 minutter siden):

Jeg fikk bekreftet av elkjøp for 2 timer siden at TUF OC kortet blir sendt 30. september.

 

Ecnot skrev (12 minutter siden):

Jeg fikk bekreftet tidligere idag at mitt blir sendt 1.oktober :) Synes bare det er rart at Elkjøp har sagt det helt motsatte til noen.

Tror ikke noe er bekreftet før dere faktisk får et sporingsnummer. De på chatten har aldri gitt riktig informasjon vedrørende min bestilling hos de. Jeg kan fortelle dere at Elkjøp ringte meg opp i dag og fortalte at leverandøren (Play?) var tom og at leverandøren hadde kansellert bestillingen min. Fyren på Elkjøp sa det var veldig rart, men at jeg måtte legge inn ny bestilling (kanskje de skulle bruke en annen grossist?) Can you believe it?

Endret av Kilko1337
Lenke til kommentar

En svenske fikk tak i en medarbeider på Elkjøp som hadde litt bedre kunnskap rundt hele 3080 situasjonen, klipper inn her:

"Tydligen är leveransen från Elgiganten direkt från ASUS.
Pratade med en rätt så kunnig medarbetare och killen nämde och även skicka kvitto om att beställning jag lagt kommer komma direkt från Grossisten och inte dem. alltså ASUS.
STRIX RTX3080 OC datum 09.30 enl kvittot jag precis fick. "Grossist" beställning.

Kollar du på försenings utskicket dem gjorde så kan du se att det står " LEVERANS : GROSSIST "

Lenke til kommentar
Ecnot skrev (1 minutt siden):

En svenske fikk tak i en medarbeider på Elkjøp som hadde litt bedre kunnskap rundt hele 3080 situasjonen, klipper inn her:

"Tydligen är leveransen från Elgiganten direkt från ASUS.
Pratade med en rätt så kunnig medarbetare och killen nämde och även skicka kvitto om att beställning jag lagt kommer komma direkt från Grossisten och inte dem. alltså ASUS.
STRIX RTX3080 OC datum 09.30 enl kvittot jag precis fick. "Grossist" beställning.

Kollar du på försenings utskicket dem gjorde så kan du se att det står " LEVERANS : GROSSIST "

Enda ikke en eneste bekreftet sending fra Elkjøp i hele denne tråden..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...