Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvordan finne ut om bil har registerreim eller kjede?


Skogslik

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Labelle skrev (7 minutter siden):

Betyr ikke du får rett svar. Kan være forskjeller på 4x4.

Motoren er den samme på 4x4.

De fleste firesylinderene motorene på VW/Skoda/Audi har reim. Men noen av dem har kjede. Det pleier å stå i serviceheftet som følger med bilen. Det ligger normalt i hanskerommet.

Lenke til kommentar
Labelle skrev (22 timer siden):

Betyr ikke du får rett svar. Kan være forskjeller på 4x4.

Du har rett i at det ikke betyr at man får rett svar. Men i dette tilfellet vil man få ganske mange treff relatert til kjede- og kjedestrammerproblematikk på VAGs 1.8-liters TSI/TFSI bensinmotorer. Som blant annet sitter i Octavia og Superb. Har selv en bil med denne motoren i husholdningen.

Lenke til kommentar
37 minutes ago, epifant said:

ganske mange treff relatert til kjede- og kjedestrammerproblematikk på VAGs 1.8-liters TSI/TFSI bensinmotorer.

Det har vært mye problem spesielt på 1.4 literen. Men også 1.0 og 1.2 har hatt mye trøbbel. Ikke rart når man ser størrelsen på kjedet, ligner på et vanlig sykkelkjede.

Lenke til kommentar
kremt skrev (57 minutter siden):

Det har vært mye problem spesielt på 1.4 literen. Men også 1.0 og 1.2 har hatt mye trøbbel. Ikke rart når man ser størrelsen på kjedet, ligner på et vanlig sykkelkjede.

Har lest dette. Såvidt jeg vet er dette utbedret etter en viss årgang? Mente jeg leste strammerne kunne ta opp mere slakk. I mitt tilfelle gjelder det mk3 2018 1.8l tsi.

Endret av Labelle
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
4 minutes ago, bralle91 said:

Takk for svar.

Hun jeg kjøpte bilen av vet ikke når den ble skiftet sist. Hun hadde hatt bilen i to år kun. Vet du hvordan man kan finne ut når den ble byttet sist og ved hvilken km det ble utført? 

Se om du finner servicehefte i hanskerommet eller noe. Hvis du ikke finner noe og er i tvil så bytter du. Det er krise hvis den ryker.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 1 måned senere...
kremt skrev (34 minutter siden):

Jeg finner at den har en AUH motor, 2.8 liter 4 sylindret common rail, gear-driven single overhead camshaft, 12 valves. Visstnok en Mercedes-motor. Så den har tannhjul til å drive komponenter i motoren rundt, trolig det beste system som finnes. 

Bilen er egentlig en Mercedes Sprinter. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...