Gå til innhold

Tenåringsgutter voldtatt og mishandlet i Sverige. Nok en gladsak fra Sverige.


Anbefalte innlegg

Alexander4840 skrev (2 timer siden):

1. Da er vi uenig, jeg abonnerer på personlig ansvar. jeg tildeler 90% individ ansvar. 
2. Nei, Norge gjør en enorm innsats, er bedre enn de fleste land, og forholdene er bedre her enn i Sverige for (ekstremt) eksempel. Likevel skal de bo med sine tidligere landsmenn og danne gjenger bl.a. Enkelt sagt: Norge integrerer folk 50% mens Sverige integrerer dem 20%. Det er mange u-integrerbare.

Prosentregninger dratt ut av ræva. 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
MrL skrev (På 30.8.2020 den 13.16):

Jo dårlig kultur (innvandrerkultur) og holdninger kan være årsak til både dårlige sosiale forhold og kriminalitet.

Dårlig kultur er det samme som innvandrerkultur? Innvandrere kommer fra mange forskjellige land med helt forskjellige kulturer. Det er stor forskjell på afrikansk, indisk og kinesisk kultur. Så det er rett og slett feil å se på innvandrere som en ensartet gruppe. Ved å trekke fram det positive, kan man la seg berike av feks. andre mattradisjoner, musikkopplevelser og nye måter å se verden på.

Jo mer fremmedartet kultur, jo dårligere kultur da kanskje?

Alle innvandrere er ikke bøller som er uvillige til å tilpasse seg, men enkelte trenger litt starthjelp. Kulturforskjeller kan løses med et åpent sinn. Noen har vanskeligere for å tilpasse seg andre, men det betyr ikke at alle begynner med kriminalitet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Subara skrev (14 minutter siden):

Dårlig kultur er det samme som innvandrerkultur? Innvandrere kommer fra mange forskjellige land med helt forskjellige kulturer. Det er stor forskjell på afrikansk, indisk og kinesisk kultur. Så det er rett og slett feil å se på innvandrere som en ensartet gruppe. Ved å trekke fram det positive, kan man la seg berike av feks. andre mattradisjoner, musikkopplevelser og nye måter å se verden på.

Jo mer fremmedartet kultur, jo dårligere kultur da kanskje?

Alle innvandrere er ikke bøller som er uvillige til å tilpasse seg, men enkelte trenger litt starthjelp. Kulturforskjeller kan løses med et åpent sinn. Noen har vanskeligere for å tilpasse seg andre, men det betyr ikke at alle begynner med kriminalitet.

Jeg tenker ikke på at folk har annerledes tradisjoner i den forstand - det er snakk om negative holdninger, oppførsel etc. som de tar med seg. At enkelte land er overrepresentert i kriminalstatistikken betyr jo ofte at mange kommer fra steder hvor det er langt mer dårlige holdninger enn andre - jeg kaller det dårlig kultur. Og dårlig kulturer/holdninger er det mange av, fra familievold til tvangsekteskap, til å mene at det er greit å rane folk i Oslo. 

Jeg sier ikke at alle innvandrere er bøller, tvert imot da jeg er venner med mange. Men felles for mange av de er at de også har personer med norske verdier rundt seg, og steder som mangler dette - derav har kun innvandringskulturer - oftere ender opp som bøller.  

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
1 hour ago, MrL said:

Jeg tenker ikke på at folk har annerledes tradisjoner i den forstand - det er snakk om negative holdninger, oppførsel etc. som de tar med seg. At enkelte land er overrepresentert i kriminalstatistikken betyr jo ofte at mange kommer fra steder hvor det er langt mer dårlige holdninger enn andre - jeg kaller det dårlig kultur. Og dårlig kulturer/holdninger er det mange av, fra familievold til tvangsekteskap, til å mene at det er greit å rane folk i Oslo. 

Jeg sier ikke at alle innvandrere er bøller, tvert imot da jeg er venner med mange. Men felles for mange av de er at de også har personer med norske verdier rundt seg, og steder som mangler dette - derav har kun innvandringskulturer - oftere ender opp som bøller.  

 

 

Det finnes ingen plasser i Norge med kun "innvandringskultur" (som vi allerede har konstatert ikke finnes).

  • Liker 3
Lenke til kommentar
MrL skrev (2 timer siden):

Og dårlig kulturer/holdninger er det mange av, fra familievold til tvangsekteskap, til å mene at det er greit å rane folk i Oslo. 

Å rane folk er ikke en tradisjon. Det er kriminalitet. Norske verdier finnes andre steder også og kultur er hele tiden i forandring.

Mye av det som trekkes frem som negativt er gammeldagse tradisjoner som jeg tror kommer til å dø ut etterhvert som fattige land får bedre økonomi og blir modernisert, utdanning for alle m.m. Folk er ikke så forskjellige innerst inne selv om det finnes kulturelle særtrekk. For å si det litt enkelt, det finnes bra og dårlige mennesker overalt.

Endret av Subara
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
ism_InnleggNO skrev (2 timer siden):

Det finnes ingen plasser i Norge med kun "innvandringskultur" (som vi allerede har konstatert ikke finnes).

Vil heller kalle det krimkultur, ukultur, og gjengkriminalitet, som i overveldende grad oppstår der andelen innvandrere er høy.
Uansett tror jeg ikke verken av sidene i denne debatten vil se den andres virkerlighet :)

Lenke til kommentar
7 hours ago, Alexander4840 said:

Vil heller kalle det krimkultur, ukultur, og gjengkriminalitet, som i overveldende grad oppstår der andelen innvandrere er høy.
Uansett tror jeg ikke verken av sidene i denne debatten vil se den andres virkerlighet :)

Krimkultur, ukultur og gjengkultur oppstår først og fremst på grunn av sosioøkonomiske årsaker og følelsen av utenforskap. At dette i større grad rammer innvandrere er ikke et resultat av innvandring, men at vi som samfunn i alt for stor grad mislykkes i å inkludere innvandrere i samfunnet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
4 hours ago, Brillemannen said:

Kommer man her som gjest skal man oppføre seg, det er vår kultur, en naturlig vennlighet og respekt (til en grense er nådd) ..

Neste gang du får gjester så får du plassere en av dem i boden og ta med deg resten av gjestene inn i stuen og kose dere. Om de roper for å finne ut av hva som skjer så får du gå bort til dem å si at "her i huset roper vi ikke". Jeg regner med de kommer til "oppføre seg"…

Innvandrere er ikke gjester.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
5 minutes ago, ism_InnleggNO said:

Krimkultur, ukultur og gjengkultur oppstår først og fremst på grunn av sosioøkonomiske årsaker og følelsen av utenforskap. At dette i større grad rammer innvandrere er ikke et resultat av innvandring, men at vi som samfunn i alt for stor grad mislykkes i å inkludere innvandrere i samfunnet.

Det er derfor dem holder på slik i bokstavelig talt hvert eneste land dem drar til? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
ism_InnleggNO skrev (1 time siden):

Krimkultur, ukultur og gjengkultur oppstår først og fremst på grunn av sosioøkonomiske årsaker og følelsen av utenforskap. At dette i større grad rammer innvandrere er ikke et resultat av innvandring, men at vi som samfunn i alt for stor grad mislykkes i å inkludere innvandrere i samfunnet.

Det er rart at med en hel side med fakta jeg har presentert tidligere går dette rett inn og ut hos deg.

Jeg har levert kilder til en rapport som beviser at det du sier er direkte feil, og at det kan ikke anslås at dette er pga sosialøkonomiske årsaker. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
9 minutes ago, MrL said:

Det er rart at med en hel side med fakta jeg har presentert tidligere går dette rett inn og ut hos deg.

Jeg har levert kilder til en rapport som beviser at det du sier er direkte feil, og at det kan ikke anslås at dette er pga sosialøkonomiske årsaker. 

Det har du ikke. Om du tror det aner du ikke betydningen av ordet "bevise", men det er heller ikke overraskende. Du har jo heller ikke helt kontroll på hva fakta er.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
12 minutes ago, MrL said:

Hvem er vi? Du?

Du mener at bydelen Holmlia syd består av folk som drifter norske verdier og tradisjoner?

 

Hva er "norske verdier"? Det nærmeste jeg har sett noen definere "norske verdier" er selvsagte floskler som de aller fleste mennesker synes er bra så ja, bydelen Holmlia Syd består av folk som "drifter norske verdier og tradisjoner".

  • Liker 2
Lenke til kommentar
ism_InnleggNO skrev (11 minutter siden):

Det har du ikke. Om du tror det aner du ikke betydningen av ordet "bevise", men det er heller ikke overraskende. Du har jo heller ikke helt kontroll på hva fakta er.

For du som ikke viser til noen fakta eller kilder vet betydningen?

Rapport som ligger ute under regjeringen, utarbeidet av en senior forsker i Statistisk sentralbyrås forskningsavdeling - konkluderer med at du tar feil.

Jeg velger å høre på rapport utført av profesjonelle fremfor svada fra deg, som igjen ikke viser til noe annet fakta og kilder enn egne meninger.

 

 

Endret av MrL
  • Liker 2
Lenke til kommentar
12 minutes ago, MrL said:

For du som ikke viser til noen fakta eller kilder vet betydningen?

Rapport som ligger ute under regjeringen, utarbeidet av en senior forsker Statistisk sentralbyrås forskningsavdeling - konkluderer med at du tar feil.

Jeg velger å høre på rapport utført av profesjonelle fremfor svada fra deg, som igjen ikke viser til noe annet fakta og kilder enn egne meninger.

Du skjønner ikke hva ordet uavklart betyr heller. Rapporten konkluderer faktisk ingen ting. Annet enn at det er behov for mer forskning.

Den reiser mange spørsmål, men det den ikke gjør er å konkludere med at en liten overrepresentasjon i kriminalitet skyldes "innvandringskultur".

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...