Gå til innhold

Tenåringsgutter voldtatt og mishandlet i Sverige. Nok en gladsak fra Sverige.


Anbefalte innlegg

Antar dette ikke stemmer siden det kommer fra Document, men her er det en 11-åring i Sverige som angivelig har blitt mishandlet fordi han bar kors.

Antar det har ingenting med hverken kristendom, islam eller innvandring å gjøre, men poster det allikevel.

Noe nytt om saken på førstesiden her forresten?

https://www.document.no/2020/09/02/svensk-gutt-bar-kors-ble-kalt-grisjavel-og-mishandlet-av-gjeng/?fbclid=IwAR1cT0_sDYEOBz5SveI69_1OUynTxHHT2IKyC9rsccJBfurHKqqxmTbcs9k

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
DukeRichelieu skrev (45 minutter siden):

Antar dette ikke stemmer siden det kommer fra Document..


Det skal stemme, det ble først rapportert i Skånske Dagbladet, en svensk lokalavis, men artikkelen er dessverre bak betalingsmur.

Det svenske alternative mediet Fria Tider har også plukket opp saken, samt Exact24 m.fl.

https://www.skd.se/2020/09/01/11-aring-bar-ett-kors-misshandlades/

https://www.exakt24.se/11-arig-pojke-ranad-och-misshandlad-av-gang-pa-grund-av-kristen-tro/?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=11-arig-pojke-ranad-och-misshandlad-av-gang-pa-grund-av-kristen-tro

https://www.friatider.se/grisjavel-pojke-bar-kors-blev-slogs-ner-av-gang

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Her er kilde for gutten som ble mishandlet fordi han bar kors: https://www.skd.se/2020/09/01/11-aring-bar-ett-kors-misshandlades/

'En 11-årig pojke misshandlades efter att han blivit konfronterad med att bära ett kors. Pojken spelade fotboll i Varvsparken när ett okänt antal killar gick fram till honom och frågade ”varför han bar ett kors” och om det ”berodde på hans religion”. Pojken svarade då att det berodde på hans religion varpå killarna frågade om han ”åt gris” och kallade honom för ”grisjävel”.

Killarna knuffade sedan pojken så att han skadade sin arm. Efteråt lyckades pojken springa hem. Gärningsmännen tog då pojkens skor och fotboll som pojken inte fick med sig när han sprang iväg.'

Et annet sted fant jeg også denne kronikken, som er innom problematikken og hva det kan føre til lengre frem: https://www.dagenssamhalle.se/kronika/vad-blir-det-av-generation-villebrad-i-framtiden-26548

Sverige - toleransens høyborg!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
DukeRichelieu skrev (2 minutter siden):

Delvis sarkasme fra min side ettersom jeg vet at mange her ikke anerkjenner alternative medier - selv om mainstream media er felt langt flere ganger av PFU.

Jeg hadde anerkjent alternativ medier hvis de meldte om begge sider av mynten, men når de kun skriver negativt om innvandring blir det tydelig hva de står for. 

MSM melder i det minste om både  negative og positive ting. Kanskje litt for PK til tider, men man får rapporter begge sider av mynten. 

Synes det er merkelig at man hater MSM for å kun helle til en side, når alternative medie i såfall gjør nøyaktig det samme, bare andre enden av skalaen 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
DukeRichelieu skrev (10 minutter siden):

Delvis sarkasme fra min side ettersom jeg vet at mange her ikke anerkjenner alternative medier - selv om mainstream media er felt langt flere ganger av PFU.

Mener at Resett ble dømt i PFU for grove personangrep og udokumenterte påstander uten tilsvar fra den det gjaldt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
DukeRichelieu skrev (1 time siden):

Delvis sarkasme fra min side ettersom jeg vet at mange her ikke anerkjenner alternative medier - selv om mainstream media er felt langt flere ganger av PFU.


Nå er det faktisk litt annerledes i Sverige enn i Norge.
I Sverige mørklegges det en hel del mer fra de ordinære mediene, samt at de er usedvanlig partiske i mange saker.

Det virker litt som om presseetikken er tapt der borte, så der må man ofte over på "alternative" medier for å få med seg det de vanlige mediene unnlot å skrive om.

"Alternative" medier er åpenbart ofte ikke de beste kildene til nyheter, de har selvfølgelig alle sin egen agenda.
Likevel, når man for eksempel leser i Aftonbladet og Expressen om drap, voldtekter og annet, så unnlater de altså med vilje og viten å skrive om gjengopprør, etnisitet, innvandring og den slags, skal man få hele sannheten må man finne den andre steder.

Dette gjelder en hel del ting i Sverige, svenske ordinære medier som Aftonbladet, SVT, Expressen m.fl. er for eksempel helt samstemte på at Lövfen er tidenes helt, og at Sverige gjør alt rett, i så å si alle saker, å de vrir gjerne grovt på sannheten for å få det til å fremstå slik ovenfor medelsvensson. Det finnes fint liten kritikk.

Enkelte husker kanskje pressekonferansene om koronapandemien tidligere i våres, når svenske journalister i ukevis ikke stilte et eneste kritisk spørsmål, inntil en tysker plutselig begynte å komme på pressekonferansene å spørre om alt mulig.
Tyskeren forsvant raskt fra pressekonferansene, det gjorde også journalister fra norske NRK og TV2 etter et par tre pressekonferanser i Sverige, hvor de stilte litt for kritiske spørsmål. Plutselig var det ikke plass til alle journalistene i lokalene hvor pressekonferansene ble holdt, å man prioriterte de svenske store mediene som ikke stilte for mange vanskelige spørsmål.

Nå de siste dagene har det blitt skrevet om en "tidligere svensk politiker", hvor det angivelig foregikk salg av kokain fra vedkommendes leilighet.
Ingen av de store svenske mediene har villet identifisere politikeren, og har mørklagt etter beste evne, men det viser seg altså at "alternative" medier har funnet ut at det dreier seg om Fredrik Reinfeldt, Sveriges tidligere statsminister i to perioder før Löfven.

https://www.friatider.se/knarkrazzia-hemma-hos-fredrik-reinfeldt-all-media-morkar

Jeg tror faktisk ikke norske medier ville rapportert den typen nyheter på samme måte, mediene har i det minste et snev av etikk i Norge, å forsøker sjeldent aktivt å mørklegge, eller rett og slett soper artikler under dørmatta for å "følge partilinja" osv.

Endret av 0laf
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Det at politiet selv gang på gang forklarer situasjonen, til pressen, i rapporter... likevel står politikere og idealister å fornekter virkeligheter. Det er for meg helt uforståelig hvordan de ikke innser sin egen kognitive akrobatikk.
Det skal være virkelig ille for at politiet må beskytte sine egne på vei til og fra jobb.

Endret av Alexander4840
  • Liker 1
Lenke til kommentar
2 minutes ago, Alexander4840 said:

Det at politiet selv gang på gang forklarer situasjonen, til pressen, i rapporter, og likevel står politikere og idealister og fornekter virkeligheter. Det er for meg helt uforståelig hvordan de ikke innser sin egen kognitive akrobatikk.
Det skal være virkelig ille for at politiet må beskytte sine egne på vei til og fra jobb.

The doublethink is real.

Har bodd der borte noen år selv, det er både fortvilende og fascinerende å se hvordan det utvikler seg. Å si nei til EU kan ha vært et bra trekk, all den tid vi fortsatt kan stenge grenser etc.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
frohmage skrev (8 timer siden):

Det er vel bare "mainstream media" som er med i PFU.

Hva forsøker du å si her...?

Psykake skrev (8 timer siden):

Jeg hadde anerkjent alternativ medier hvis de meldte om begge sider av mynten, men når de kun skriver negativt om innvandring blir det tydelig hva de står for. 

Synes det er merkelig at man hater MSM for å kun helle til en side, når alternative medie i såfall gjør nøyaktig det samme, bare andre enden av skalaen.

Hva du anerkjenner er ikke så viktig for min del. Og hvem er det som hater MSM? 

Jeg leser stort sett MSM, men følger også Document og Resett for å få mer informasjon rundt saker som går stille forbi i MSM. Saken i denne tråden er jo et godt eksempel! De fleste norske aviser kjører en kort notis eller en artikkel hvor de skriver om den tøffe tiden faren til en av voldsutøverne nå gjennomgår.

Psykake skrev (8 timer siden):

Mener at Resett ble dømt i PFU for grove personangrep og udokumenterte påstander uten tilsvar fra den det gjaldt.

Er det noen som har sagt at Resett eller Document ikke har blitt dømt av PFU? Så vidt jeg vet har begge blitt dømt minst en gang.

Du kommer med så mange rare kommentarer og merkelige kommentarer hele tiden.

Poenget mitt er ikke noe annet enn at mange klager på at alternative medier ikke følger Vær Varsom Plakaten, men det gjør jo ikke MSM heller til tider.

Her finner du PFUs klagestatistikk. Først en grafisk fremstilling av alle saker med full behanding siden 1991. Deretter vår totale statistikk med alle mottatte klager (forenklede osv) fra 1999 og fram til i dag.

Her er for 2019:

image.png.887ed8ab70b35300e82d437a60645348.png

 

image.thumb.png.539894f870350dab786ccc1d3b2970ad.png

 

 

 

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

For the record: Jeg er ingen stor tilhenger av Resett. Hadde troen i starten, men synes ikke de har holdt et høyt nok nivå. Tvert i mot har det vært flere mageplask der. Har langt mer sansen for Document, men som med alt annet bør man fortsatt ha en viss kritisk sans for det man leser.

For min del er det først og fremst informasjon som jeg ikke får andre plasser. Kronikker og meningsytringer fra skribentene der er mindre interssant.

Endret av DukeRichelieu
Lenke til kommentar
17 minutes ago, DukeRichelieu said:

For the record: Jeg er ingen stor tilhenger av Resett. Hadde troen i starten, men synes ikke de har holdt et høyt nok nivå. Tvert i mot har det vært flere mageplask der. Har langt mer sansen for Document, men som med alt annet bør man fortsatt ha en viss kritisk sans for det man leser.

For min del er det først og fremst informasjon som jeg ikke får andre plasser. Kronikker og meningsytringer fra skribentene der er mindre interssant.

Veldig enig med deg her. Resett sliter ennå med et bloggpreg og dårlig kommentarplattform, men de har noen gode saker her og der. Document kan skrive mye rart, men de har ofte lengre artikler og/eller serier fra utenlandske skribenter som kan gi nye perspektiver på ting.

Men å røyke latterpipe og lese på nyhetsspeilet kan jeg anbefale - der snakker vi tinfoilhatting! ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det fiffige er vel at Resett ble grunnlagt av noen av Norges rikeste personer, Øystein Stray Spetalen, Jan Haudemann-Andersen, Mikkel Dobloug, Monica Staff og Håkon Wium Lie.

Målet var angivelig å "...jobbe for demokrati og et liberalt samfunn basert på det beste i den vestlige kulturhistorien" og at Resett skulle "...tørre å ta de vanskelige og tabubelagte debattene og gi folk flest en plattform til å ytre seg" ... ikke helt overbevist om at de har levd opp til de målene?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
0laf skrev (4 timer siden):

Det fiffige er vel at Resett ble grunnlagt av noen av Norges rikeste personer, Øystein Stray Spetalen, Jan Haudemann-Andersen, Mikkel Dobloug, Monica Staff og Håkon Wium Lie.

Målet var angivelig å "...jobbe for demokrati og et liberalt samfunn basert på det beste i den vestlige kulturhistorien" og at Resett skulle "...tørre å ta de vanskelige og tabubelagte debattene og gi folk flest en plattform til å ytre seg" ... ikke helt overbevist om at de har levd opp til de målene?

Resett får ikke tak på dyktige journalister og skribenter. Nivået blir for lavt, både intellektuelt og skriftlig. Det er ikke ofte jeg leser Resett, kanskje 1-2 ganger i måneden, men det er nok til å se at språket jevnt over er dårlig og argumentasjonen amatørmessig. Når det glelder innvandring, er journalistene for ensidig opptatt av negative følger, etter min mening. Likevel vil jeg påstå at Resett er noe av det viktigste som har hendt norsk kulturliv de siste årene. Resett er modige, snakker makten og eliten midt imot, og lykkes i å balansere den skjeve mediedekningen fra det ellers så venstrevridde media. Avisen gir også en stemme til en stor politisk gruppe som i årevis har blitt oversett og skjøvet ut fra rampelyset. Jeg tror ikke det finnes noe nettsted hvor så mange tapere i samfunnet samles, som på kommentarfeltet til Resett. Og her kan de fritt ytre sin mening og være anonyme. Det er jo fantastisk. Overalt ellers blir disse folkene stengt ute fra den offentlige arena. For meg er avisen et bevis og en daglig påminnelse om at vi faktisk har ytringsfrihet i Norge.

..."tørre ta de vanskelige og tabubelagte debattene og gi folk flest en plattform til å ytre seg..."  "...jobbe for demokrati... " Ja, jeg vil absolutt si at Resett har levd opp til de målene. 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...