Gå til innhold

Mobil stjålet. Får ikke logget inn på gmail.


Anbefalte innlegg

Noen knabba mobilen min på byen i helgen. Mobilen må åpnes med et mønster bare jeg kan, så trooor ikke at de har klart å åpne den, men hvem vet.

Jeg har endret passord på facebook og logget meg ut av snapchat, spotify og gjort det jeg klarer fra datamaskinen min. Jeg har også sperret mitt abonnement.

Men 1 ting gjenstår. Jeg får ikke kommet meg inn på Gmail fordi jeg har en 2-trinns sikkerhet. Koden jeg må oppgi kommer på mobilen min, så jeg får ikke logget inn på en annen enhet nå. Hvordan kan jeg fikse dette? Det er ikke noe en tyv vil finne interessant på eposten min, men jeg vil gjerne føle meg så sikker som mulig. Noen som kan hjelpe?

Og et tilleggsspørsmål: Hva vil egentlig mobiltyver med andre sine mobiler? Selge videre for noen kjappe kroner? Jeg vil jo ikke at de skal se på ting jeg har søkt på, gjort osv hvis de kommer seg inn på den, så jeg håper de bare vil formatere og selge den i beste fall

Saken er også anmeldt

Flytt gjerne tråden til et mer passende sted, hvis OT-Baren ikke er riktig

Takk!

Endret av Disorder
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har selvfølglig sjekket Gmail sine hjelpesider, men tingen er at alt tar flere dager å gjenopprette. Jeg har ikke en sikkerhetskode eller noe for å verifisere meg selv. Ikke som jeg husker, ihvertfall.

Men vil et nytt sim kort med samme nummer gjøre at nummeret bare funker på det ny simkortet? Eller vil taperen som tok mobilene min også ha nummeret?

Lenke til kommentar

Har du eit nettbrett eller ein gammal telefon liggande der du også er innlogga på googlekontoen? 2 trinns verifikasjonsmeldinga til google kjem på alle einheitane som du har, ikkje berre på den primære mobilen.

Ettersom du spør om korleis du får logga inn så forstår eg det også slik at du ikkje har lagt inn sekundær epost eller telefonnummer for å logge deg på med?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har en sekundær epost, men den er også beskyttet med 2-trinn. Har sjekket "andre muligheter", men ingenting passet.

Reservekoder? Kommer ikke de opp på mail eller sms isåfall? Da er jeg like langt

Jeg må jo logge inn på google account for alt. Da popper 2-trinns greia opp

Endret av Disorder
Lenke til kommentar

Jeg prøvde. Jeg må gå til sikkerhet, på sikkerhet kommer jeg til en "logg på"-side. Det eneste jeg kan trykke på er logg på. Da må jeg skrive inn email og passord. Deretter kommer det opp at jeg kan få en kode på mobilen, gjenopprettiing som tar 3-5 dager eller få koder på tablet eller mobil. På "få koder" kommer det opp som første trinn at jeg "må skaffe Samsung mobil".

Så jeg skjønner ikke det systemet

Lenke til kommentar

Har ikke sjekket min stasjonære PC, men tviler sterkt på at jeg er innlogget fra før. Har ikke brukt den på lenge. Må uansett vente med den fordi jeg ikke er hjemme nå. Jeg tar gjerne kontakt med google, men må først finne et nummer å ringe

Endret av Disorder
Lenke til kommentar

Har lest rundt på de hjelpesidene, men jeg får ikke gjort stort annet enn å prøve kontogjenoppretting.

Har jeg lært 1 ting, så er det å sette litt ekstra pris på gode hensikter og hjelp. Det er faen meg ikke noe å forvente av folk, har jeg merket.

Takk for all hjelp!

Lenke til kommentar

Nå har jeg fått nytt sim-kort og ny mobil.

Jeg kan ikke se noe som åpenbart ikke er gjort av meg. Det er noen "nylige aktiviteter" jeg stusser over, men hvis man har automatisk oppdateringer osv osv, så vises det som en aktivitet.

Jeg har ikke sett noe annet som har blitt gjort heller. Nå er det vel ikke innholdet mitt de er interessert i, men heller å selge mobilen eller noe sånt

Endret av Disorder
Lenke til kommentar

Hadde en Samsung. Jeg har aldri rørt sånne innstillinger før. Kunne bruke en "finn enhet"-funksjon på Gmail, men det kom ikke noe opp på den. Det stod at den var sist aktiv 12. August og at det kunne bare bety at automatisk synkronisering har skjedd (noe jeg har på).

I og med at jeg ikke har sett noe mer aktivitet, så tipper jeg at de ikke har klart å åpne den. Jeg har tross alt mønsterkode på den.

Hvi jeg ikke har satt opp en "find my phone"-funksjon fra før av, så kan jeg vel ikke gjøre noe med det nå i ettertid?

Endret av Disorder
Lenke til kommentar
Disorder skrev (1 time siden):

Hvi jeg ikke har satt opp en "find my phone"-funksjon fra før av, så kan jeg vel ikke gjøre noe med det nå i ettertid?

 

nei, men om du har logget på med en Samsung-konto, så tror jeg denne aktiveres som standard.

Du kan forsøke å logge på her i såfall:

Du kan også forsøke Android sin innebygde her:

Hvilken operatør hadde du om jeg får spørre?

Lenke til kommentar

Telenor

Jeg ringte, men de kunne ikke spore eller blokke imei-nummer (det må politiet gjøre)

På den første linken du sendte kan jeg søke etter posisjon, men det kommer opp at de ikke finner den. Det står at den ikke har blitt sett siden 12 aug. Vil da tippe at det var litt etter midnatt når jeg mistet den. Godt at den ikke har vært logget på i ettertid

Jeg kan ikke huske å ha logget inn på en samsung-konto

Endret av Disorder
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...