Gå til innhold

OnePlus Nord anyone?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
5 hours ago, edge said:

Vurderer Nord som erstatter til P20 Pro, men er litt skeptisk etter å ha lest på oneplus-forumet om alle feilene som virker å plage modellen. Vet heller ikke hvor stort hopp det vil være? 

Hvor stor forskjell er det er det evt å gå opp til 8? Evt vente til 8T kommer? 

Har ikke opplevd en eneste feil, men det betyr jo nødvendigvis ikke noe som helst n??

 

Lenke til kommentar
23 minutes ago, fflex_InnleggNO said:

Kan bekrefte at at det har vært bugs relatert til wifi og bluetooth for min del. 

Nå gjenstår kun bluetooth etter 10.5.6 oppdateringen. Bluetooth er rett og slett ræva med mine galaxy buds, må holde telefonen omtrent inntil budsene for å få lyd uten forstyrrelser. Utenom det, så er jeg godt fornøyd med absolutt alt. 

Hmm. His meg var det problemfri connection 20-30 meter gjennom 2-3 vegger mot mine Sony headsett i dag. Mye bedre enn min forrige Pixel XL

Lenke til kommentar

Har selv hatt S10, og er mer fornøyd med Nord i all hovedsak pga batteritiden. Nord er en nedgradering på flere måter, men av alle ting tør jeg å påstå at kamera ikke er en av de. Hva er nedgraderingene fra S10? Mangler trådløs lading, dårligere lyd fra høytalerne, ingen offisiell IP-rating. Klarer du deg uten det så blir du happy med å kvitte deg med din S10+.

Lenke til kommentar
fflex_InnleggNO skrev (1 time siden):

Har selv hatt S10, og er mer fornøyd med Nord i all hovedsak pga batteritiden. Nord er en nedgradering på flere måter, men av alle ting tør jeg å påstå at kamera ikke er en av de. Hva er nedgraderingene fra S10? Mangler trådløs lading, dårligere lyd fra høytalerne, ingen offisiell IP-rating. Klarer du deg uten det så blir du happy med å kvitte deg med din S10+.

Er batteritiden jeg hater med telefonen nå:(   Hva med skjermen?  Føler du den er dårligere og ytelse?      syns du lyden er god nokk?  bruker endel tiktok og vil ikke ha tynn skrapelyd

Lenke til kommentar
On 9/8/2020 at 11:56 AM, Christoffero89 said:

Dere som har hatt telefonen en stund nå.  Hva syns dere?  Blir det stor nedgang fra s10+?

Om det blir stor nedgang vet jeg ikke. Men jeg har hatt telefonen fra dag en den kom på markedet og er strålende fornøyd med alt. 
Eneste om jeg skal sutre litt så er det fingeravtrykkleseren, den funker ikke alltid. Men det kan like gjerne være meg som telefonen. Men ikke noe stort problem. 
Wifi fungerer meget bra, meget god  rekkevidde forhold til mine to gamle telefoner. Batteriet er bra, og har du tilgang til strøm en kort stund lader den rimelig fort. Har ikke noe problem å bruke telefonen en del løpet av en dag. Blåtann har jeg bare brukt i bilen, fungerer smertefritt der også. Men forteller lite om rekkevidden da jeg stort sett har mobilen i nærheten. 
Kamera syns jeg fungerer bra, macrokamera er en vits men ellers fornøyd :) Skal jeg fotografere så tar jeg heller et fotokamera,  så brukes bare til "dokumentasjon". 

Men ofte er iallfall jeg veldig fornøyd når jeg først skaffer meg ny telefon. Men jeg var strålende fornøyd med min Nokia første tiden i fjor også, men det dalte fort :)
 

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Har hatt telefonen et par uker nå. Er ganske fornøyd, men ikke så fornøyd som jeg var med LG G4 (som jeg dessverre måtte bytte ut ).

Det som for meg er litt merkelig er moduler som tar fysisk tar plassen til 1-1,5 rad, men bruker 3... Så da er det plass til klokke med dato, værinfo, og 1 rad med ikoner på hovedsiden, hvis man velger oppsett med flest mulig rekker og kolonner med ikoner og annet.

Jeg likte at LG G4 alltid hadde bobler med antall uleste meldinger, eposter osv. Med Nord så er det bare en boble. Og hvis man har vært innom og lest en annen SMS enn den som ikke er lest enda, så forsvinner boblen som tilsier at man har uleste SMSer. Sånn blir litt rart for meg.

Er det forresten noen bra utenlandske sider med nyheter og oppdateringer ang 1+ Nord som er verdt å følge med på?

Lenke til kommentar
1 hour ago, Ratleto said:

Har hatt telefonen et par uker nå. Er ganske fornøyd, men ikke så fornøyd som jeg var med LG G4 (som jeg dessverre måtte bytte ut ).

Det som for meg er litt merkelig er moduler som tar fysisk tar plassen til 1-1,5 rad, men bruker 3... Så da er det plass til klokke med dato, værinfo, og 1 rad med ikoner på hovedsiden, hvis man velger oppsett med flest mulig rekker og kolonner med ikoner og annet.

Jeg likte at LG G4 alltid hadde bobler med antall uleste meldinger, eposter osv. Med Nord så er det bare en boble. Og hvis man har vært innom og lest en annen SMS enn den som ikke er lest enda, så forsvinner boblen som tilsier at man har uleste SMSer. Sånn blir litt rart for meg.

Er det forresten noen bra utenlandske sider med nyheter og oppdateringer ang 1+ Nord som er verdt å følge med på?

Er vel ett par hundre forsjellige launchers å velge mellom så du finner nok sikkert en du liker bedre enn Oneplus sin orginale.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...
Gjest Slettet+6132
panzerkiller skrev (3 minutter siden):

Hei! Har akkurat gått over til Telenor fra Telia da førstnevnte har 5g-dekning der jeg bor. Men får ikke 5g til å fungere. Er det slik at Telenor fortsatt ikke har lagt inn telefoner fra oneplus på sin 5g-liste? 

Uten at jeg kan gi deg noe svar er det ikke betryggende å vite at Telenor er grusomt trege. Selv 4G-tale kan man slett ikke forvente hos Telenor om man har litt gammel eller uvanlig telefon. Det var først etter litt negativ presseomtale at de bestemte at Oneplus Nord skulle støtte 4G-tale.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Complexity skrev (5 timer siden):

Litt rart at de nølte med å ordne 4G tale til Nord hos Telenor, når det er en veldig populær telefon i Norge.

Jeg har 4G tale og Wifi Tale hos telenor på min Pixel 5, og den selges jo ikke i Norge engang.

Uoffisielt er det mange telefoner som støtter 4G-tale, men ikke nødvendigvis uten problemer. Min gamle Motorola ville aldri ta i mot samtaler fra ICE når jeg hadde VoLTE påslått, og måtte alltid ringe tilbake da linja var helt død. Den hadde også problemer med å miste wifi-nettet under samtaler. Andre ubegripelige feil kan også oppstå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...