Gå til innhold

Hva skjer om man ikke får studentbolig?


liljay

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det skjer ingenting med studieplassen om du ikkje får studentbustad.  Forskjellen er berre at du må ut på det private bustadmarkedet for å finne deg ein plass å bu, eventuelt må du pendle frå der du bur i dag.

Eit godt tips er å sjølv legge ut ei annonse der du søker bustad og skriv litt om deg sjølv. Det er mange som har utleigeleiligheiter tilgjengelege men som ikkje annonserer det fordi dei ikkje vil leige ut med mindre dei finner gode liegetakarar.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
The Avatar skrev (4 minutter siden):

Det skjer ingenting med studieplassen om du ikkje får studentbustad.  Forskjellen er berre at du må ut på det private bustadmarkedet for å finne deg ein plass å bu, eventuelt må du pendle frå der du bur i dag.

Eit godt tips er å sjølv legge ut ei annonse der du søker bustad og skriv litt om deg sjølv. Det er mange som har utleigeleiligheiter tilgjengelege men som ikkje annonserer det fordi dei ikkje vil leige ut med mindre dei finner gode liegetakarar.

Skjønner, takk for svar! Hvor er det du jeg evt skulle lagt ut en annonse? 

Lenke til kommentar
liljay skrev (1 minutt siden):

Skjønner, takk for svar! Hvor er det du jeg evt skulle lagt ut en annonse? 

Her er det lokalaviser som gjelder.

Dei som sitter på uteleigeleiligheiter og som har råd til å ikkje leige dei ut er typisk godt voksne og vil derfor være mulig å nå i lokalavisene. Du kan sjølvsagt også legge ut elektroniske annonser enten på finn.no under "ønskes leid" eller på Facebook, men eg trur at dette er eit av dei få områda der annonse i lokalavisa fortsatt er fornuftig.

Lenke til kommentar
:utakt skrev (26 minutter siden):

Du har ikke noen andre bekjente som skal studere i Bergen? Å gå sammen om å leie en større leilighet er ganske vanlig. 

Kjenner kun en fyr litt fra folkehøyskolen som skal studere der, men han skal bo med kjæresten sin så det går ikke.

Lenke til kommentar
Nimrad skrev (19 minutter siden):

Det finnes ulike Facebook-grupper for studenter i Bergen som søker leietakere i kollektiv også. Noen av de legger også ut slike annonser på Finn.no

Takk for svar! Blir nok å satse på at jeg finner noe rimelig på Finn.no. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...