Gå til innhold

Ny Elbil til rundt 320 000,- Hvilken skal jeg velge?

Evil-Duck

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Usikker på om jeg synes det er kult eller harry ?

Mener å huske at Teslabjørn synes det var råkult iallefall.

Skal sies at jeg selv har byttet til blått interiørlys i min bil så jeg er vel en litt harry person i utgangspunktet.

Endret av Complexity
  • Liker 1
Skrevet

Tenker det bare er moro for de som ikke tar seg selv alt for seriøst. Man kan nok slå det av, men ser ikke for meg at folk uten selvironi og e-soul har en overlappende demografi uansett. Kjedelige biler finnes det nok av.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg syns det er en artig kuriositet og litt gøy at kia ikke tar seg selv så høytidelig :p . Men de kan og brukes som normal "mood lightning" om en ikke liker disko, som de fleste biler i litt mer premium segment har i dag. 

edit: Det er ekstra utstyr ja som følger med den utgaven jeg mest trolig kommer til å kjøpe.

Endret av Evil-Duck
  • Liker 2
Skrevet (endret)

Vel, da ble det etter en telefonsamtale med selger (som var på ferie) lagt inn reservasjon på en mørkegrå Kia E-Soul 64 Kwh Exclusive. Blir ordnet kontrakt og finansiering i midten av neste uke. Så da var det vel gjort ?

Endret av Evil-Duck
  • Liker 4
Skrevet
Complexity skrev (14 minutter siden):

Grattis!

Bare å ordne seg ladeboks da mens du venter.

Takk! Har jo hatt ladbar hybrid fra 2015-2018 og elbil fra 2018 så ladeboksen har hengt der noen år nå :p

• Liker 2
Skrevet
Just now, Evil-Duck said:

Takk! Har jo hatt ladbar hybrid fra 2015-2018 og elbil fra 2018 så ladeboksen har hengt der noen år nå :p

Ja men da er jo alt i "boks" høhø

• Liker 3
Skrevet
Evil-Duck skrev (14 timer siden):

Følgende biler ble prøvekjørt :

Kia E-Soul

Kia E-Niro

Har også sansen for Kia'ene. Men hva gjorde at du likte e-Soul bedre enn e-Niro? Utseendemessig så like jeg e-Niro best tror jeg. Mest "normal" bil liksom. Likte Soul veldig godt når den kom, men har ikke sett så nøye på den nye.

Skrevet
Evil-Duck skrev (13 timer siden):

Vel, da ble det etter en telefonsamtale med selger (som var på ferie) lagt inn reservasjon på en mørkegrå Kia E-Soul 64 Kwh Exclusive. Blir ordnet kontrakt og finansiering i midten av neste uke. Så da var det vel gjort ?

Gratulerer! Et godt og trygt valg på alle måter. ?

Skrevet
Hanhijnn skrev (30 minutter siden):

Har også sansen for Kia'ene. Men hva gjorde at du likte e-Soul bedre enn e-Niro? Utseendemessig så like jeg e-Niro best tror jeg. Mest "normal" bil liksom. Likte Soul veldig godt når den kom, men har ikke sett så nøye på den nye.

Skal være så ærlig å si at det for det meste dreide seg om leveringstid. E-Niro måtte jeg vente til oktober, E-Soul kunne jeg få nærmest på dagen. Pris var jo og en faktor da Soulen ble 50 000,- kroner rimeligere da de kjørte en veldi gunstig kampanje på lagerbilene. 

Skrevet
Evil-Duck skrev (23 minutter siden):

Skal være så ærlig å si at det for det meste dreide seg om leveringstid. E-Niro måtte jeg vente til oktober, E-Soul kunne jeg få nærmest på dagen. Pris var jo og en faktor da Soulen ble 50 000,- kroner rimeligere da de kjørte en veldi gunstig kampanje på lagerbilene. 

I den situasjonen hadde jeg nok valgt samme løsning. Du trenger bil på kort varsel siden den forrige ble kræsjet. Enkelt valg, og GOD bil! ?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...