Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Beste oppladbare batterier?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Mannen med ljåen skrev (5 minutter siden):

Hvorfor ikke bruke billigere, alkaliske batterier?

Funker det, så funker det.
Jeg bytter ikke batterier ofte nok til å irritere meg over det. Jeg tror engangs-batterier varer lengre hvis dette plager deg.

Ja nei, det er ikke noe.. bare interessert vet du ?

Men det var et interessant poeng. Skal teste hvor lenge et vanlig batteri varer i musa. Kanskje like grei å bytte batteri enn å sett i pluggen hvis det varer ganske mye lenger. 

Lenke til kommentar

Oppladbare batterier har en lei tendens til å vare kortere enn alkaliske batterier i utstyr som bruker veldig lite strøm. Men uansett varer de så lenge at når du skal bytte de til noen som er ferdig oppladet så er sjansen stor for at de har veldig redusert kapasitet grunnet selvutlading. Så da må du lade de før du setter de inn. Men da trenger du jo plutselig noen andre batterier mens du lader.

Lenke til kommentar

De oppladbare batteriene som er i MX musene heter ReCyco. De varer i 4 - 5 dager med ganske mye bruk før det begynner å lyse rødt.
Da setter jeg i pluggen i musa om kvelden, og den er opladet neste dag. De har fungert sånn i ca 5 år (2 stk fast) men i det siste  har tiden begynt å bli litt kortere, så tenkte det er på tide få noen nye.
 

Lenke til kommentar

Som allerede nevnt, jeg vil også si de beste oppladbare batteriene er Panasonic (tidligere Sanyo) Eneloop.

Jeg har ikke prøvd Ikea-batterier ta en kikk på hvor mange ladesykluser de klarer. Hvis de fra Ikea kan matche Eneloops "opptil 2100 oppladinger", og de er billigere, så kjøp gjerne dem.

Men som sedsberg påpeker, alkaliske batterier er gjene bedre i utstyr som trekker lite strøm. Uten at jeg vet hvor mye strøm en trådløs mus trekker (da jeg sverger til ledning så jeg slipper problemet fullstendig) så kan det være verdt å gjøre litt research på dette før kjøp og om alkaliske eller oppladbare batterier er det rette valget.

Lenke til kommentar
Delvis skrev (6 minutter siden):

Hvordan muser og stoff er det?  ?

F.eks. denne:
Corsair Gaming M55 RGB Pro
https://www.komplett.no/product/1130430/gaming/gaming-utstyr/gaming-mus/corsair-gaming-m55-rgb-pro-mus-sort

Han snakker om mus med flettet tråd rundt USB-ledningen.

Selv er jeg veldig godt fornøyd med Steelseries Sensei 310.
https://www.komplett.no/product/933129/gaming/gaming-utstyr/gaming-mus/steelseries-sensei-310-gaming-mus

Lenke til kommentar
PaladinNO skrev (På 24.6.2020 den 18.13):

Som allerede nevnt, jeg vil også si de beste oppladbare batteriene er Panasonic (tidligere Sanyo) Eneloop.

Jeg har ikke prøvd Ikea-batterier ta en kikk på hvor mange ladesykluser de klarer. Hvis de fra Ikea kan matche Eneloops "opptil 2100 oppladinger", og de er billigere, så kjøp gjerne dem.

Ikea sine er nok ikke de samme, og om de er det så muligens andresortering. De er imidlertid produsert på samme fabrikk, og med samme teknologi.

Du får 24 Eneloop-batterier (2 000 mAh) for rundt 850 kr. Du får 4 Ladda 2450 (2450 mAh) for 69 kr. Det er rundt halv pris for batterier med litt bedre spesifikasjoner, men med potensielt dårligere kvalitet...produsert samme sted av de samme folkene.

Om ikke Ikea-batteriene er det beste av det beste, så er de best med en gang en tar pris med betraktningen.

PS. Jeg snakker kun om 2450-batteriene. De andre har jeg hørt rykter om at har flyttet produksjonen til Kina. Kjøp batterier "made in Japan".

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...