Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Beste oppladbare batterier?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dr. Brodsky skrev (2 timer siden):

Ikea sine er nok ikke de samme, og om de er det så muligens andresortering. De er imidlertid produsert på samme fabrikk, og med samme teknologi.

Du får 24 Eneloop-batterier (2 000 mAh) for rundt 850 kr. Du får 4 Ladda 2450 (2450 mAh) for 69 kr. Det er rundt halv pris for batterier med litt bedre spesifikasjoner, men med potensielt dårligere kvalitet...produsert samme sted av de samme folkene.

Om ikke Ikea-batteriene er det beste av det beste, så er de best med en gang en tar pris med betraktningen.

PS. Jeg snakker kun om 2450-batteriene. De andre har jeg hørt rykter om at har flyttet produksjonen til Kina. Kjøp batterier "made in Japan".

Jeg skal ikke si noe om Ikea sine da jeg som sagt ikke har prøvd dem - jeg har derimot testet en haug andre batterier.
Og de som holder på ladingen best etter noen års bruk er de batteriene som er noe dyrere.

Dessuten, ved å presse en høyere strømmengde inn i batteriene vil de nødvendigvis tape seg fortere med tiden. Nettopp fordi Eneloop har litt lavere kapasitet vil de være bedre over tid.

Hvis man vil ha det beste av det beste for intens bruk over kort tid går man for Eneloop Pro. Jeg har 4 slike i kamerablitzen min og jeg kan ikke engang huske sist jeg ladet dem opp.
https://batterionline.no/panasonic-eneloop-pro-aa-r06-oppladbare-batterier-4-stk

Til daglig bruk i lommelykter - og jeg har en god del lommelykter (inkludert 2 stk. Fenix TK45 for de med ekstra store lommer) - går jeg for de vanlige Eneloop AA/AAA
https://batterionline.no/panasonic-eneloop-aa-r06-oppladbare-batterier-4-stk-2100-ladesykluser

Selv etter flere års eie og gjentatte oppladinger har jeg ikke merket noen nedgang i lystiden.

Det er ikke kapasiteten man betaler for - det er kvaliteten.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...