Gå til innhold

Tråden for deg som liker hjemmeelektronikk og mikrokontrollere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har forøvrig bestillt meg en kapasitet tester nå, samt en drøss annet fra AliExpress :) 

En del komponenter, flere 18650 batterier, Lipo batteripakker, en litt mer fancy lader til batteriene enn den jeg kjøpte først, en drøss med "charging boards" som gjør at jeg kan lage ting hvor batteriene kan lades via USB etc. USB kalbler, USB tester etc. 

Skal ikke kjede meg i julen jeg vertfall :) 

Må vel få til noe utebelysning også etter hvert. :) 

 

Lenke til kommentar

Er det noen som vet om (eller er interessert i å lage) et i/o kort til Raspberry PI med galvanisk skille? Finner noen "rele-kort" og noen kort med mye annet ekstra, men ikke noe som er med bare inn OG ut.
6 utganger over rele med 10 innganger optokobler fra 3VDC hadde vært kjekt. Bruker appen PiRelay til styring.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hadde litt dårlig tid i sted, men kan jo fortelle litt hva jeg har fått som kan sees på bildet over. Det er vel dette man kan kalle "agurknytt", men da holder man vertfall tråden vedlike om ikke annet 😄

Det er mye jeg får fra Kina og dette er bare en liten del av pakkene som dukker opp, men på bildet over så befinner det seg følgende produkter. 

1. 40 stk. TP4056 lademoduler til 18650 batterier som beskytter og lader etc. 
2. 10 stk. Wemos D1 Mini (Har funnet ut at dette er favoritt mikrokontrolleren hvis jeg skal ha Wifi etc. 
3. 600 stk. gule LED med innebygget "candle light" effekt som ser ut som stearinslys når dem er påslått. Dette forenkler kodingen en del og LED'ene kostet heller ikke all verden. 
4. 400 stk. 1206 LED dioder med fargen fiolett og orange da jeg glemte og bestille dette på forrige sending. 

 

Lenke til kommentar
Bjerknez skrev (På 11.11.2020 den 10.03):

https://www.kjell.com/no/produkter/elektro-og-verktoy/arduino/moduler/luxorparts-relemodul-for-arduino-p87913

Det nærmeste jeg kunne finne. 8 rele-utganger med optokobler. Skal antageligvis ikke være så vanskelig å bygge om 4 til inngang, med optokobler. Dette er ikke helt hva jeg er ute etter, men dog.

Lenke til kommentar

Ja. Men da får jeg ikke:

Ferdig printkort. Passende til Raspberry PI.
Rele-utganger.
6 utganger.
10 innganger.

Jeg får ganske enkelt 50 optokoblere. I dag bruker jeg en utgang med rele pluss en inngang med optokobler for styring av garageport. Jeg har lyst til å utvide litt, og jeg vil at det skal være skikkelig. Ikke dra med meg spenningspotensiale og støy rundt på hele eiendommen. Selv om det kun er maks 24V, så har man nok utstyr, så dukker slike problemer opp.

Lenke til kommentar
toreae skrev (10 minutter siden):

Ja. Men da får jeg ikke:

Ferdig printkort. Passende til Raspberry PI.
Rele-utganger.
6 utganger.
10 innganger.

Jeg får ganske enkelt 50 optokoblere. I dag bruker jeg en utgang med rele pluss en inngang med optokobler for styring av garageport. Jeg har lyst til å utvide litt, og jeg vil at det skal være skikkelig. Ikke dra med meg spenningspotensiale og støy rundt på hele eiendommen. Selv om det kun er maks 24V, så har man nok utstyr, så dukker slike problemer opp.

Joda:

https://www.aliexpress.com/item/32970231202.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.7d8a4f7c6rBmWV&algo_pvid=3221a026-8cfa-4dbf-aebc-1c606b5ccad7&algo_expid=3221a026-8cfa-4dbf-aebc-1c606b5ccad7-10&btsid=0bb0623216054698047597949e5e7b&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_,searchweb201603_

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...