Gå til innhold

Se PlayStation 5-presentasjonen her klokka 22:00


Anbefalte innlegg

1 minute ago, barezell said:

Tuller du med meg som jeg prøvde med deg i den andre tråden nå? ?

Nei, jeg tror ærlig talt at mange utviklere kommer til å satse på det på PS5, litt høyere oppløsning på XSX, eller mer raytracing. Det har med at native rendring av 1440p koster halvparten av native rendring 4k. Oppskalering koster ikke i nærheten av så mye. Så spillene ser nesten like bra ut, men du kan bruke GPU-ressurser til masse annet snacks. Her tenker jeg på skikkelig grafikktunge type open-world eller actionspill.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Croc Man skrev (1 minutt siden):

Nei, jeg tror ærlig talt at mange utviklere kommer til å satse på det på PS5, litt høyere oppløsning på XSX, eller mer raytracing. Det har med at native rendring av 1440p koster halvparten av native rendring 4k. Oppskalering koster ikke i nærheten av så mye. Så spillene ser nesten like bra ut, men du kan bruke GPU-ressurser til masse annet snacks. Her tenker jeg på skikkelig grafikktunge type open-world eller actionspill.

isj, den 30 fps`en er ofte dødaren for meg. 

Blir muligens en runde til med PC spilling på tv-en da, men var de titlene da, ender jo fort opp med en ps5 uansett. Jeg er for svak til å vente 2-3 år på pc releases fra sony :p

Lenke til kommentar
1 minute ago, barezell said:

isj, den 30 fps`en er ofte dødaren for meg. 

Blir muligens en runde til med PC spilling på tv-en da, men var de titlene da, ender jo fort opp med en ps5 uansett. Jeg er for svak til å vente 2-3 år på pc releases fra sony :p

Tror nok man bør forvente 2-3 år før man kjøre 9. gen multiplats på PC med stabile 60 fps. Det er noen helt andre CPUer i de nye konsollene.

Lenke til kommentar

så nye multiplats vil skifte fra å være gpu heavy til cpu heavy? eller misforstår jeg? 

Håpet en 3080 skulle fikse biffen :p menmen på pc har man jo valget om 1440p og 60 fps også da. Som vil uansett være et behagelig step up fps messig. Kommer nok plenty med  sammenligninger rundt launch.  Kjenner jeg meg selv rett finner jeg en unnskyldning for å kjøpe samtlige. hehe 

Lenke til kommentar

Denne presentasjonen var mildt sagt underveldende. Skulle vi liksom bli imponert over at Rockstar gir ut Grand Theft AUto 5? Eller bli glad fo rå få se litt av remake av Demon's Souls istedenfor å få se noe nytt anngående Elden Ring?

Itillegg ser selve maskinen ut som en 10 år gammel alienware pc.

Lenke til kommentar
l4r53n skrev (13 minutter siden):

Denne presentasjonen var mildt sagt underveldende. Skulle vi liksom bli imponert over at Rockstar gir ut Grand Theft AUto 5? Eller bli glad fo rå få se litt av remake av Demon's Souls istedenfor å få se noe nytt anngående Elden Ring?

Itillegg ser selve maskinen ut som en 10 år gammel alienware pc.

Skjønner ikke hvordan et nytt spiderman, horizon og ratchet&clank er underveldende. Alle helt fantastiske spill. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
46 minutes ago, barezell said:

så nye multiplats vil skifte fra å være gpu heavy til cpu heavy? eller misforstår jeg? 

Håpet en 3080 skulle fikse biffen :p menmen på pc har man jo valget om 1440p og 60 fps også da. Som vil uansett være et behagelig step up fps messig. Kommer nok plenty med  sammenligninger rundt launch.  Kjenner jeg meg selv rett finner jeg en unnskyldning for å kjøpe samtlige. hehe 

Ja, det kan fort tenkes at framerate blir mer CPU bound fremover. Så da nytter det ikke å gå ned på oppløsning, hvis spill-logikken som kjører på CPU ikke kan gå noe fortere.

Lenke til kommentar
Nimrad skrev (6 minutter siden):

i60ezp3zwc451.png?width=640&crop=smart&a

Enig, håpløst. Rockstar burde heller fokusert på å lage GTA VI istede for å melke GTA V slik de gjør. Hadde de gjort det så hadde de kanskje klart å levere GTA VI til neste generasjon.

Er jo tydelig at Rockstar betaler for dette stuntet, fordi de ikke har klart å levere noe nytt. La oss gjette, GTA V kommer på PS6 og om 10 år? ?  

Lenke til kommentar
Nimrad skrev (14 minutter siden):

Mja, klarer og klarer. De har alltid brukt lang tid og de har levert RDR 2 ganske nylig.

Sant, men poenget med refresh av GTA V skjønner jeg ikke for å være ærlig. 

Med RDR2 så var det jo faktisk en grunn til at det tok så lang tid. Enda et GTA V høres mer ut som latskap fra Rockstar.

 

Endret av Emile the rat
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...