Gå til innhold

Har du forhåndsbestilt PS5?


Har du eller skal du forhåndsbestille PS5?  

138 stemmer

  1. 1. Har du eller skal du forhåndsbestille PS5?

    • Ja!
      52
    • Nei, men kommer til å gjøre det før den kommer i salg.
      8
    • Nei!
      78


Anbefalte innlegg

Takk takk har ikke forhåndsbestilt ennå. Blir nok denne uke som kommer. Var ikke sikker om de trekker med engang. Nettopp kjøpt meg en gaming pc. Har ikke så mye råd for tiden. Delene kommer nok imorgen. Første gang jeg skal bygge meg min egen. Gruer meg når jeg skal bygge den imorgen. Er litt redd for cpu.?

Endret av Nameen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1 hour ago, Merko said:

Kan dobbeltsjekke med LiveChat i morgen. Jeg reserverte uten at jeg brukte koden, men tenker jeg bør gjøre det da koden utløper i august. p%2FcCekIt6%2Fs%2F6e8609654c58f860ff834a264894a85df0b69971f987ad2f10127db980b8d979.gif?alt=media&token=682bd8cf-ad14-4a71-bcd6-bed3003c247e

10% Er jo litt når det er snakk om en pris på rundt 6-10000kr en eller annen vei. Får jo nesten en ny PS5 kontroller for den summen ;) 

Skal holde deg oppdatert!

 

▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬Signatur▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
-
Merko // Innlegget nyttig? Gjerne p%2FcCekIt6%2Fs%2Fc0055d5e8159ef002082002d4fdd957ea3f2f700997d71680fac236d7f76f2b8.png?alt=media&token=a4212806-1e92-4f27-8088-4e0a236dfdaceller p%2FcCekIt6%2Fs%2F8fad5e0eaf8e56c53a0435975507da422a2720d27948ca7425cfdaa539ce43fa.png?alt=media&token=65357791-b322-43bc-b72a-c0712e285364 innlegget!
Mine Anbefalte Chrome / Edge Plugins
Den store 3D-print tråden - Printer du?

Har mine tvil til at betalingen kan skje etter at rabatten går ut på dato (for at den skal være gyldig). Men det er jo bare å spørre seg for.

Endret av G
Lenke til kommentar

Jeg forhåndsbestilte PS4 og kunne fornøyd plukke opp en KillZone bundle på Gamestop på lanseringsdagen. 

Nå til PS5 lansering synes jeg det er flere tegn som kan tyde på at det blir lav tilgang på konsoller ved lansering. COVID-19 kom bare på toppen av TSMC sin produksjonsbegrensning på 7nm, som skal stå for produksjon av CPU/GPU for både XSX og PS5, i tillegg til ordinære Zen2 for AMD. 

Vil anta at forhandlerne får tildelt konsoller etter forventet salg, og her tror jeg at særlig komplett vil ha en relativt stor andel av forhåndsbestillinger vs forventet totalt salg, noe som kan gjøre at det blir vanskeligere(les mer venting) å få en konsoll via komplett enn ved forhåndssalg hos fysisk butikk. 

Ville derfor anbefalt å forhåndsbestille fra to ulike butikker for å være sikret leveranse ved launch, men gjerne vente til priser og Bundle er blitt bekreftet. 

 

 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
5 hours ago, kraez said:

Jeg forhåndsbestilte PS4 og kunne fornøyd plukke opp en KillZone bundle på Gamestop på lanseringsdagen. 

Nå til PS5 lansering synes jeg det er flere tegn som kan tyde på at det blir lav tilgang på konsoller ved lansering. COVID-19 kom bare på toppen av TSMC sin produksjonsbegrensning på 7nm, som skal stå for produksjon av CPU/GPU for både XSX og PS5, i tillegg til ordinære Zen2 for AMD. 

Vil anta at forhandlerne får tildelt konsoller etter forventet salg, og her tror jeg at særlig komplett vil ha en relativt stor andel av forhåndsbestillinger vs forventet totalt salg, noe som kan gjøre at det blir vanskeligere(les mer venting) å få en konsoll via komplett enn ved forhåndssalg hos fysisk butikk. 

Ville derfor anbefalt å forhåndsbestille fra to ulike butikker for å være sikret leveranse ved launch, men gjerne vente til priser og Bundle er blitt bekreftet. 

 

 

Det er et svært sannsynlig scenario du beskriver. Er bare å se på hva denne karen sier om det. Og det er bare et av mange IT-produkter han dekker der. Strømforsyninger:

 

Lenke til kommentar
21 hours ago, kraez said:

Jeg forhåndsbestilte PS4 og kunne fornøyd plukke opp en KillZone bundle på Gamestop på lanseringsdagen. 

Nå til PS5 lansering synes jeg det er flere tegn som kan tyde på at det blir lav tilgang på konsoller ved lansering. COVID-19 kom bare på toppen av TSMC sin produksjonsbegrensning på 7nm, som skal stå for produksjon av CPU/GPU for både XSX og PS5, i tillegg til ordinære Zen2 for AMD. 

Vil anta at forhandlerne får tildelt konsoller etter forventet salg, og her tror jeg at særlig komplett vil ha en relativt stor andel av forhåndsbestillinger vs forventet totalt salg, noe som kan gjøre at det blir vanskeligere(les mer venting) å få en konsoll via komplett enn ved forhåndssalg hos fysisk butikk. 

Ville derfor anbefalt å forhåndsbestille fra to ulike butikker for å være sikret leveranse ved launch, men gjerne vente til priser og Bundle er blitt bekreftet. 

 

 

Det er vel ingen fysiske butikker som har åpnet forhåndssalg ennå? Kun komplett, proshop og et par andre nettbutikker?

Lenke til kommentar

Jeg antar at de fysiske butikkene som Power og Elkjøp venter med å åpne for forhåndssalg til priser og bundle er klare. Ser også for meg at med to versjoner av PS5 kan det bli litt krøll når uspesifiserte forhåndsbestillinger skal gjøres om til bestilling med eller uten drev. 

 

Lenke til kommentar
kraez skrev (5 minutter siden):

Jeg antar at de fysiske butikkene som Power og Elkjøp venter med å åpne for forhåndssalg til priser og bundle er klare. Ser også for meg at med to versjoner av PS5 kan det bli litt krøll når uspesifiserte forhåndsbestillinger skal gjøres om til bestilling med eller uten drev. 

 

F.eks komplett har forhåndsbestillinger på begge modellen. Så du velger Digital Edition eller den med Bluray.

Hvorfor kan jeg ikke forhåndsbestille PS5 hos Elkjøp?

Vi har ingen informasjon om pris eller antall enheter som vil vi få inn og derfor er det heller ikke mulig å legge til rette for forhåndsbestillinger av PlayStation 5. Hos Elkjøp ønsker vi å holde det vi lover, og at de som forhåndsbestiller får produktet når det slippes.

Lenke til kommentar
Merko skrev (2 minutter siden):

Hos Elkjøp ønsker vi å holde det vi lover, og at de som forhåndsbestiller får produktet når det slippes.

Tullete begrunnelse. Det er i bunn og grunn bare to ulike måter å levere konsoller på. Enten lager de en lang liste med køsystem folk kan skrive seg opp på fra lenge før, eller så blir det første-mann-til-mølla prinsippet som elkjøp når de plutselig finner ut at de skal legge de ut. 

Lenke til kommentar
Nimrad skrev (4 minutter siden):

Tullete begrunnelse. Det er i bunn og grunn bare to ulike måter å levere konsoller på. Enten lager de en lang liste med køsystem folk kan skrive seg opp på fra lenge før, eller så blir det første-mann-til-mølla prinsippet som elkjøp når de plutselig finner ut at de skal legge de ut. 

Synes begrunnelsen er helt ok jeg da.
La oss si de får inn 30 konsoller, så har de 1000 forhåndsbestillinger. Blir sikkert sur stemning for alle de som ikke får ? 

Men vi får jo se. kanskje de endrer mening etter hvert, eller om at de kanskje får en pekepinn på hvor mange konsoller de får inn en god tid før lanseringen.

Men du kan jo reservere hos komplett evt :) Jeg gjorde nå det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Merko skrev (3 minutter siden):

La oss si de får inn 30 konsoller, så har de 1000 forhåndsbestillinger. Blir sikkert sur stemning for alle de som ikke får ? 

 

Hæ? Det blir sur stemning uansett hvis de legger ut forhåndsbestilling på 30stk konsoller som ryker på et halvt minutt. Synes det er mye mer fair å ha forhåndsbestilling lang tid i forkant og følge lista nedover.

Lenke til kommentar
Nimrad skrev (7 minutter siden):

Hæ? Det blir sur stemning uansett hvis de legger ut forhåndsbestilling på 30stk konsoller som ryker på et halvt minutt. Synes det er mye mer fair å ha forhåndsbestilling lang tid i forkant og følge lista nedover.

Du om det.

For de fysiske butikkene vil jeg tippe de kjører førstemann til mølla prinsippet så hype opp lanseringen en del, feks Åpne tidligere ol.

Nettbutikken vet jo ikke hvor mye de får inn da de sannsynligvis vil prioritere å gi konsollene til butikkene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hadde jeg drevet fysisk butikk ville jeg ikke hatt noe forhåndssalg i det hele tatt men holdt av alle enhetene til de som kom i butikken for å handle (første man til mølla - fysisk i butikken)

Hva er ellers poenget med å ha en fysisk butikk om du ikke kan bruke slike gyldne annledninger til å få folk inn i butikken.

Endret av Theo343
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Merko skrev (1 minutt siden):

For de fysiske butikkene vil jeg tippe de kjører førstemann til mølla prinsippet så hype opp lanseringen en del, feks Åpne tidligere ol.

 

Tror nok jeg også. Og som tidligere nekter de vel å si hvor mange de får inn, så de skaper unødige køer, men hype hype hype. Husker enda jeg var i kø for Wii når den kom sammen med 30-40 andre og de hadde 6 stk inne. Nr 7 hadde venta i 3 timer før åpning. 

Lenke til kommentar

Likte ikke designet eller størrelser på PS5 slik den er blitt presentert. Går den an å vente til man blir grå og håpe på en seconde edition med litt hypa ekstra-specs. attåt? De må gjerne lage den mer firkantet og plasseringsvennlig.

Men tror jeg ønsker meg en PS5, kanskje med drev dersom bransjen for 4K DVD fortsetter uten at streaming tar overhånd. Rart det der. Blir sikkert et tullekjøp å kjøpe med drev nå. Men gamle vaner vonde og vende :p så får en også se an prisene.

Endret av G
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...