Gå til innhold

Har du forhåndsbestilt PS5?


Har du eller skal du forhåndsbestille PS5?  

138 stemmer

  1. 1. Har du eller skal du forhåndsbestille PS5?

    • Ja!
      52
    • Nei, men kommer til å gjøre det før den kommer i salg.
      8
    • Nei!
      78


Anbefalte innlegg

Jeg antar at jeg kommer til å vente noen mnd. med å kjøpe PS5. Både fordi det er mye annet å skulle kjøpe utenom, men også fordi PS4-spillemulighetene ikke forsvinner fordi PS5 kommer.

Selvsagt ser jeg fram til SSD, til bedre hardware og hva PS5 evt. skal by på. Kan til og med hende at en skulle ønske seg et av el. flere av de gamle spill i oppusset drakt.

Jeg tviler på at man får så ekstremt mye for PS4-en sin nå likevel, at man skulle solgt den her nå i dag før PS5 kommer. Man vil mest sannsynlig måtte gå ned litt i pris uansett for å få solgt noe så gammelt. For nå har jeg PS4, og kan spille mine PS4-spill en stund.

Ønsker heller å satse fullt på ny GPU til PC, ny SSD til PC og evt. ting til PC, før pengene går til spillkonsoll. Dessuten så kommer Xbox ut også "samtidig" med noe nytt. Jeg er litt nysgjerrig på hva Microsoft gjør med Xbox-kontrolleren. Den forrige Xbox-kontrolleren har f.eks. utbyttbart batteri, dvalemodus, men python D-pad med alt for hard motstand på D-pad krysset og skarp kant.

Ah, det det står for: "Directional pad"

Spoiler

 

 

Edit:

Xbox-rykte

Xbox-Series-S-robot-white-controller-5-1

https://wccftech.com/xbox-series-s-lockhart-confirmed-controller-packaging/

 

Edit2:

Quote

PS5 to Cost More Than XSX While Struggling More with Multiplatform Games in Performance, Says Insider

Quote

I mean this in a few more ways, but to give the broadest idea, I'll just say the Xbox Series X is by far more powerful than the PS5 if we're just talking raw power, multi-platform games will run better there, it is something people are going to have to prepare themselves for. Add to this Microsoft are ready to lowball Sony when it comes to price. They can more easily make a sacrifice and get back profits from Game Pass than console sales than Sony can from that comparatively.

Quote

PS5 is easier to develop for overall and Sony has very talented studios behind it that will get the most out of the PS5, that I have no doubts about either, but this topic is about how Microsoft will compete so what I'm focused on. But when it comes to cross-platform games, they will end up performing a lot better on Xbox Series X. Xbox Series X will have the tech advantage over PS5, and it will be more than marginal.

 

Quote

In a follow-up post, he clarified that he was referring mostly to Resident Evil Village, which is apparently struggling to get 1080p at 60 frames per second on the PlayStation 5. That said, Dusk Golem also heard from other developer friends that this is probably going to be happening in other multiplatform games, too.

https://wccftech.com/ps5-to-cost-more-than-xsx-while-struggling-more-with-multiplatform-games-in-performance-says-insider/

Endret av G
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1 hour ago, Theo343 said:

Bestilte på dag én fra komplett. Var tilgjengelig der.

Leste på  tråden om forhåndsbestilling av ps4 her, at veldig mange ikke fikk fra komplett, og endte opp med å kjøpe fra expert etc isteden da det gikk raskere... så er skeptisk til komplett, har forhåndsbestilt selv der denne mnd, og lurer på om jeg bør endre til dustin home

Lenke til kommentar
G skrev (21 timer siden):

In a follow-up post, he clarified that he was referring mostly to Resident Evil Village, which is apparently struggling to get 1080p at 60 frames per second on the PlayStation 5.

PS4 pro klarte fint 4k 60fps på Resident Evil 7. Men du tror på rykter om at PS5 ikkje skal klare 60 frames i 1080p, på RE8?

Lenke til kommentar

Xbox-kontrolleren snart like stor som en freesbie? :laugh:

Spoiler

Xbox-Series-S-robot-white-controller-5-1

 

Det er jo det vanskelige med ryktene, hva man skal tro på og hva man skal la være å tro på. Man må uansett forvente biased oppdiktning når det er store fortjenester involvert. Samt fanboyisme:

  

43 minutes ago, Pallehysa said:

PS4 pro klarte fint 4k 60fps på Resident Evil 7. Men du tror på rykter om at PS5 ikkje skal klare 60 frames i 1080p, på RE8?

Selv synes jeg at det er litt artig å sitte mellom krakkene her.

Min aller første konsoll var en PS4 (øh, egentlig Commodore 64 da). Så nå har jeg opplevd PS4-ens negative sider, men det er jo like fullt en nokså brukbar konsoll. I forkant så var jeg preget av nordmenns Playstation fanboyisme. Spurte en venn hva som var best å gå for. Leste på forumet her og sånn.

På BF så kjøpte jeg Xbox All-digital mest pga. at jeg sannsynligvis kunne høste en intern harddisk få en stykk gratis spillkontroller. Uten å ha høstet harddisken enda da. Ønsket jo å sjekke hva dagens Xbox er for noe. Så nå har jeg fått litt smått inntrykk av Xbox også. Artig det.

Xbox-kontrolleren skal jo kunne nyttes på Windows PC om man har en trådløs overgang, evt. via USB, så.. prisen kr 1.099,- var ikke så vond totalt sett når man kan få alle disse tre ting (prøve Xbox gamingpass, harddisk og Xbox-kontroller).

Endret av G
Lenke til kommentar
12 hours ago, Underkiller said:

Leste på  tråden om forhåndsbestilling av ps4 her, at veldig mange ikke fikk fra komplett, og endte opp med å kjøpe fra expert etc isteden da det gikk raskere... så er skeptisk til komplett, har forhåndsbestilt selv der denne mnd, og lurer på om jeg bør endre til dustin home

Tanken er at om Komplett ikke leverer mens den er tilgjengelig på Power, Elkjøp el. så kjøper jeg der og avbestiller på Komplett. Selvsagt :)

Lenke til kommentar
27 minutes ago, Theo343 said:

Tanken er at om Komplett ikke leverer mens den er tilgjengelig på Power, Elkjøp el. så kjøper jeg der og avbestiller på Komplett. Selvsagt :)

Er det slik at Power og Elkjøp får inn et lite parti som må hentes fysisk i butikk (Dvs stå fra klokken 0700 utenfor :P), eller kan man kjøpe på nett på launch? Vet ikke hvordan det var med PS4 på launch der?

 

 

Endret av Underkiller
Lenke til kommentar
G skrev (3 timer siden):

Xbox-kontrolleren snart like stor som en freesbie? :laugh:

Trur den nye Xbox-kontrolleren er mindre enn forrige generasjon. Meina å ha lest ein plass at Microsoft mynter sin nye kontroller på ein generasjon med mindre hender. 

 

G skrev (3 timer siden):

Det er jo det vanskelige med ryktene, hva man skal tro på og hva man skal la være å tro på. Man må uansett forvente biased oppdiktning når det er store fortjenester involvert. Samt fanboyisme:

Absolutt. Men eg påpeiker kun at forrige konsoll, med langt mindre kjøtt på beina, klarte 4k i 60frames, på RE7. Og har svært vanskelig for å sjå at PS5 ikkje skulle klare tilsvarende på RE8. 

 

G skrev (3 timer siden):

Commodore 64

Good times. Aldri eigd ein sjøl. Men spelt på. Min første var SNES. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
2 hours ago, Pallehysa said:

Trur den nye Xbox-kontrolleren er mindre enn forrige generasjon. Meina å ha lest ein plass at Microsoft mynter sin nye kontroller på ein generasjon med mindre hender.

La merke til det etterhvert. Kan være foto som ikke gir produktet rettferdighet. Så mindre ut i den video jeg postet senere :laugh: i denne tråden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...