Gå til innhold

droppshipping


Gjest 79543...bfd

Anbefalte innlegg

Gjest 79543...bfd

Hei jeg lurer på om det er lovlig i norge at jeg lager en nettbutikk, som selger forskjellige produkter osv... produktene blir kjøpt av ebay og sendes rett til personen som kjøpte av meg. blir for det meste å kun få kjøp i USA og ikke i norge. så produkten sender jeg ikke selv, den blir kjøpt fra min butikk for høy penge men sendes til kunden via ebay som koster lite er dette lov i norge?Hei jeg lurer på om det er lovlig i norge at jeg lager en nettbutikk, som selger forskjellige produkter osv... produktene blir kjøpt av ebay og sendes rett til personen som kjøpte av meg. blir for det meste å kun få kjøp i USA og ikke i norge. så produkten sender jeg ikke selv, den blir kjøpt fra min butikk for høy penge men sendes til kunden via ebay som koster lite er dette lov i norge?

Anonymous poster hash: 79543...bfd

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest c1ac9...815

Burde strengt tatt ikke være noe problem, MEN! Nå har jo Norge avsluttet tollgrense på 350,- så mottaker blir jo fort den som må betale tollen, og andre gebyrer. Men også alt av reklamasjon vil jo gå via din butikk, så du vil ikke slippe det leddet hvor reklamasjoner av produkter, garanti osv. Så her må du lage en løsning hvor du opprettholder dette i 5 år,. 

Så du må sørge for at toll er inkludert i frakt, men også at dette ikke belastes av kunde når h*n henter pakke på posten. 

Anonymous poster hash: c1ac9...815

Lenke til kommentar

Hvorfor skal folk kjøpe varen dyrt fra din butikk når de kan kjøpe den samme varen billig fra eBay eller Amazon? 

Spesielt innbyggere i USA, hvis det der du regner med (hvorfor regner du med det?) å få mest salg fra, er jo veldig godt kjent med Amazon og slik jeg har forstått det får de fleste varene på døra innen en dag eller to. 

Lenke til kommentar

Ja det er lovleg med droppshipping i Norge.

Det du må merke deg er at som norsk forhandler som retter seg mot norske kundar så vil forbrukerkjøpsloven gjelde. Det betyr blant anna at kunden har 14 dagars angrerett, du må derfor ta høgde for dette enten ved å gjere avtale med leverandøren eller ved kunden sender produktet tilbake til deg og får tilbakebetalt kjøpssummen.

Som nemnt er nok den største utfordringa å finne kundane. Ebay er såpass godt kjent at det er tvilsomt at du finner mange kunder som vil bruke deg som mellomledd istaden for å gå direkte til Ebay, dei kundane som bevist velger å kjøpe gjennom deg vil nok i stor grad være kundar som synes det er greit å betale litt ekstra for å få sikkerheita med å ha norsk forbrukerkjøpslov i ryggen, så du må rekne med kundane då også benytter seg av sine rettigheiter etter lova.

Med mindre du vil spekulere i kva som blir den nye "fidget spinner" og dermed være tidleg ute med å tilby det produktet i Norge, så er det beste tipset at du bør fokusere på dropshippe produkt som du har spesielt god kunnskap om. Då kan du forsvare høgare pris ved at du tilbyr tilleggstenesta med å gi kunden råd om kva som er rett produkt for kunden, og ved at du sparer kunden for arbeidet med å bla seg gjennom ein Ebay-katalog med hundrevis av identiske eller nesten identiske produkt til dei finn rett produkt til rett pris hos ein seriøst leverandør som kan levere raskt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Dubious skrev (5 minutter siden):

Mange som biter på annonser på Facebook (utifra kommentarene), som jeg antar er dropshipping, for jeg finner de samme varene på Ebay selv, til en lavere pris

Mange som biter på eller mange som tilbyr varer fra Ebay til ein høgare pris?

Det er nok langt fleire som prøver lykken med droppshiping enn som faktisk lykkes.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

som butikk må vell du stå for mva på import av varen sev om du ikke har eget lager men sender rett fra produset til kunde. 

 

ebay og amazon trekker begge mva når du kjøper varer fra de, så det er ferdig behandlet når det kommer til gresa , noe som gjør dropship enda mindre attraktivt . 

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...