Gå til innhold

Xbox Series X|S - Generell diskusjon

Skal du kjøpe Series X?  

326 stemmer

1. 1. Skal du kjøpe Series X?

• Ja, på lanseringsdagen
      107
    • Ja, men ikke på lanseringsdagen
      89
    • Nei
      81
    • Vet ikke
      49

Anbefalte innlegg

Skrevet
vidor skrev (38 minutter siden):

Blir det det ny firmware og en glorifisert lisensiert Steambox som blir utveien?

Da PS5 og Microsoft sin tilsvarende konsoll ble lansert ble begge kritisert for å være for mye "streaming bokser", men det ser ut som de så hvor markedet var på vei ganske bra.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
36 minutes ago, ilpostino said:

Da PS5 og Microsoft sin tilsvarende konsoll ble lansert ble begge kritisert for å være for mye "streaming bokser", men det ser ut som de så hvor markedet var på vei ganske bra.

Ah. Mente ikke streaming, men Steam. 

• 8 måneder senere...
Skrevet (endret)

Føler det egentlig har vært en lang døds mars hvor man i det lengste har forsøkt å holde ting gående, men når disse folkene forlater skuta så er nok løpet kjørt. På meg så virker ting helt ferdig nå, og at tiden som gjenstår primært går til å rydde boet. De har tross alt lagt ned betydelige verdier i dette.

Edit: Det positive i dette er vel at Sony kan plukke opp bra ting på billigsalg. Det negative er at konkurransen forsvinner i highend og at prisene øker på PS6 og spill.

Edit2: Virker litt som Microsoft har gått all in på AI. Virker som de mer eller mindre skusler bort Windows også nå med måten de håndterer Win10 / Win11 situasjonen på. Alle de store produsentene jobber mot Microsoft og omfavner Linux nå. Resultatene er mer fornøyde kunder som skryter av bedre ytelse, mer stabilitet og mindre bloat. Lenovo melder dette og går for 60% Linuxmaskiner med Ubuntu. Skal du ha Windows må du be om det og betale ekstra. HP og Dell er også med på denne linje, noe som utgjør et stort problem for Microsoft.

Endret av vidor
Skrevet (endret)
vidor skrev (På 21.2.2026 den 17.09):

Føler det egentlig har vært en lang døds mars hvor man i det lengste har forsøkt å holde ting gående, men når disse folkene forlater skuta så er nok løpet kjørt. På meg så virker ting helt ferdig nå, og at tiden som gjenstår primært går til å rydde boet. De har tross alt lagt ned betydelige verdier i dette.

Edit: Det positive i dette er vel at Sony kan plukke opp bra ting på billigsalg. Det negative er at konkurransen forsvinner i highend og at prisene øker på PS6 og spill.

Edit2: Virker litt som Microsoft har gått all in på AI. Virker som de mer eller mindre skusler bort Windows også nå med måten de håndterer Win10 / Win11 situasjonen på. Alle de store produsentene jobber mot Microsoft og omfavner Linux nå. Resultatene er mer fornøyde kunder som skryter av bedre ytelse, mer stabilitet og mindre bloat. Lenovo melder dette og går for 60% Linuxmaskiner med Ubuntu. Skal du ha Windows må du be om det og betale ekstra. HP og Dell er også med på denne linje, noe som utgjør et stort problem for Microsoft.

For ikke å snakke om at gaming på Linux begynner å bli veldig bra nå. Mtp. endringene som skjedde etter at Steam Deck OS (med Proton) kom på banen og distroer som Bazzite så begynner det å bli få fordeler med å fortsatt å spille på Windows (de siste unntakene er vel de spillene som krever anti-cheat som ikke er Linux-kompatibel (Battlefield 6 f.eks.).

Selv har jeg i dag Xbox Game Pass gjennom Altibox (som og dobler fiber-hastigheten min), men dette forsvinner i juni og da tror jeg nok jeg blir å si opp Game Pass og kvitte meg med både Xbox Series X og S som jeg har stående. For prisen av Game Pass Ultimate kan jeg heller kjøpe meg et spill i måneden på salg og heller klare meg med det. Microsoft priser seg helt ut med den nye modellen og de "fordelene" de forsøker å selge med Ultimate er ikke verdt prisen.

Med mindre det skjer noen store endringer med den nye sjefen (noe jeg tviler veldig sterkt på) så er nok Xbox-kapitlet ferdig for min del. 

Endret av CaZpeR
Skrevet (endret)

Må si dette er litt skremmende av Sony gitt det som har skjedd med Xbox. Bluepoint fikk ikke tid til å få gitt ut noe som helst under sitt eierskap av Sony. Er det "games as a service"-fokuset som er grunnen ?

Endret av vidor
Skrevet

Hele PS5 er preget av det elleville fokuset Sony og daværende ledelse hadde på live service for noen år tilbake. Nå har de jo bitt dem i ræva, kraftig. Utrolig synd dette med Bluepoint i hvert fall. Håper Marathon flopper fullstendig. 

Skrevet
Mala skrev (8 timer siden):

Hele PS5 er preget av det elleville fokuset Sony og daværende ledelse hadde på live service for noen år tilbake. Nå har de jo bitt dem i ræva, kraftig. Utrolig synd dette med Bluepoint i hvert fall. Håper Marathon flopper fullstendig. 

Testet Server Slam i går kveld og jeg kan ikke klare å se at Marathon blir noen stor suksess. Forferdelig design på ting, utrolig sluggish gameplay og det vekket ikke noe artig i meg iallefall. Jeg ser flere sliter med det samme. Jeg tror ikke dette blir den suksessen Sony håper på.

(Men jeg har tatt feil før...)

• Innsiktsfullt 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...