Gå til innhold

Her er PC-kravene for Microsoft Flight Simulator


Anbefalte innlegg

BioNor skrev (4 timer siden):

 

2 petabyte med geografisk data som strømmes alt avhengig av hvor du velger å fly.

Hva er geografisk data? Er det texture packs som du laster ned som du går, eller er det elementer i miljøet? Hva er det som tar 50 Mbit? Og hvis det er texture packs som antageligvis er uhyre vanskelig å streame, hvordan gjøres det? er det i chunks? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Rudde skrev (3 timer siden):

Hva er geografisk data? Er det texture packs som du laster ned som du går, eller er det elementer i miljøet? Hva er det som tar 50 Mbit? Og hvis det er texture packs som antageligvis er uhyre vanskelig å streame, hvordan gjøres det? er det i chunks? 

Det er ordet Asobo bruker, men jeg antar det menes landclasses, vectordata + satelittfoto. Tanken er vel at hele jordas befolkning i prinsippet skal kunne fly over huset sitt gjengitt mer eller mindre 100% likt virkeligheten. Om du har testet å opprette tiles til eksemplevis XP11, så kreves det relativt store mengder data for å dekke Norge, så tanken er nok at dette skal streames istedenfor å kreve at brukeren har flere terabyte fyllt med geografisk data. 

Har du testet Google Earth i VR så får man en viss formening hva de prøver på:-) Jeg har ikke hørt noe annet en godord fra dem som er i alphaen, så har troen på det Asobo holder på med.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Rudde skrev (22 timer siden):

Hva er geografisk data? Er det texture packs som du laster ned som du går, eller er det elementer i miljøet? Hva er det som tar 50 Mbit? Og hvis det er texture packs som antageligvis er uhyre vanskelig å streame, hvordan gjøres det? er det i chunks? 

Om du går til Google Maps og velger satellitt-visining og skrur på 3D, så greier Google Maps å bruke endel båndbredde. Hos meg så kommer jeg opp i 60 Mbps. Det blir vel noe lignende her, siden de skal ha mye bygningsmasse i 3D og en del detaljer rundt flyplassene.

Men jeg regner med at det gjør det mulig å laste ned spesifikke områder for å ha offline, eller for å slippe at det tar all båndbredden.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...