Gå til innhold

(Løst) Kjøp av CPU - "Prisløfte" hos Komplett?


Anbefalte innlegg

Visste ikke helt hvor jeg skulle plassere denne.

Jeg skal kjøpe en 9600K, men hvordan fungerer Prisløfte hos Komplett?
https://www.komplett.no/kundeservice/prisloefte-opptil-60-dager-etter-kjoep/

Må jeg bestille varen hos dem først og så referere til samme produkt billigere et annet sted for å få refundert mellomlegget som jeg ville ha spart ved å kjøpe et annet sted i form av et gavekort?

Endret av PaladinNO
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk, da skal jeg prøve det. Komplett har en veldig rotete beskrivelse på siden sin synes jeg.

...Og jeg tviler på at jeg vil få det godkjent, til tross for samme vare (samme produktnr.) og vare på lager i norsk butikk (Power). Jeg stoler ikke helt på Komplett når det kommer til løfter.

Endret av PaladinNO
Lenke til kommentar
PaladinNO skrev (5 minutter siden):

Takk, da skal jeg prøve det. Komplett har en veldig rotete beskrivelse på siden sin synes jeg.

...Og jeg tviler på at jeg vil få det godkjent, til tross for samme vare (samme produktnr.) og vare på lager i norsk butikk (Power). Jeg stoler ikke helt på Komplett når det kommer til løfter.

Tipper det ordner seg. 
Bedre for de at de gir deg gavekort enn at de må ta i mot et retur produkt som de må sette ned i pris.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
PaladinNO skrev (9 minutter siden):

Takk, da skal jeg prøve det. Komplett har en veldig rotete beskrivelse på siden sin synes jeg.

...Og jeg tviler på at jeg vil få det godkjent, til tross for samme vare (samme produktnr.) og vare på lager i norsk butikk (Power). Jeg stoler ikke helt på Komplett når det kommer til løfter.

Jo, komplett holder prisløfte. Alt du må gjøre er å sende mail med bilde av at vare er på lager til billigere pris annet sted, så refunderer de.

Brukte prisløfte på iPhone hos dem, de stilte ingen spørsmål og var ikke vanskelig. Alt de ba om var screenshot av konkurrent som hadde vare på lager til billigere pris :)

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ville vært litt forsiktig i disse tider med å kjøpe først og spørre senere. Hvis de sier nei, så kan du ikke returnere på åpent kjøp pga corona. Jeg ser de har den her i byn. Hvis du ikke har den i nærhet til deg, kan jeg handle for deg, og sende til deg hvis du ønsker (det koster jo da 150 kr med Norgespakke). Ville spurt komplett først slik at du har garanti for at de matcher (siden power ikke har den i nettbutikken sin, så kan de teknisk sett si nei og ha sitt på det tørre).

Lenke til kommentar
4 minutes ago, Neonex said:

Ville vært litt forsiktig i disse tider med å kjøpe først og spørre senere. Hvis de sier nei, så kan du ikke returnere på åpent kjøp pga corona. Jeg ser de har den her i byn. Hvis du ikke har den i nærhet til deg, kan jeg handle for deg, og sende til deg hvis du ønsker (det koster jo da 150 kr med Norgespakke). Ville spurt komplett først slik at du har garanti for at de matcher (siden power ikke har den i nettbutikken sin, så kan de teknisk sett si nei og ha sitt på det tørre).

Du har enda 14 dagers angrerett på fjernkjøp, så om han ikke tar den i bruk så kan han returnere den innen 14 dager.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har vurdert 9600KF, men jeg vil gjerne ha med den integrerte grafikkdelen. Jeg er ikke sikker på GPUen som skal i PCen (det er ikke min - jeg bygger for en annen, og "billigst mulig med de beste delene innenfor budsjettet").

Jeg hadde tenkt å kjøpe hos Dustin (var 2686   Kr. tidligere idag) siden den lokale Power butikken ikke hadde den på lager og jeg fikk høre at "sending mellom butikkene var ikke mulig" fra Power sin support da jeg tok kontakt med en butikk som hadde den. Men Dustin økte prisen med ~400 Kr. på noen timer og da er de ut også.

Da tenker jeg å bestille...vel, nå, og så sende bildebevis til Komplett support med en gang også. Da kan jeg kansellere ordren før de sender noe som helst hvis de sier nei. De kan ikke nekte å ta imot retur før jeg har fått varen, hyst...jeg mener, pandemi eller ikke.

Endret av PaladinNO
Lenke til kommentar

Okay, en liten sak:

Power oppgir varenummer i overskriften:
"BX80684I59600" - med både 9600 OG 9600K spesifikasjoner i beskrivelsen.

De oppgir varenummer under Spesifikasjoner:
"BX80684I59600K"

Så hvilken CPU er det egentlig dem selger? Antatt at Komplett support klarer å lese også...

Whatever, jeg prøver - jeg bare kansellerer ordren hvis Komplett er vanskelig.

Endret av PaladinNO
Lenke til kommentar

Jeg benytta meg nylig av prisløftet til Komplett.

De prøvde først å si at varen til konkurrent ikke var på lager, noe den var. Etter jeg hadde mast på de sikkert fire ganger via chat at de misforsto, så ble jeg lei og lagde en video der jeg screenrecorda at jeg putta samme varene jeg kjøpte hos Komplett i handlekurven hos konkurrent(er) og brukte kalkulatoren til å vise differansen. Sendte den på chat til Komplett, da gikk det rimelig fort. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
PaladinNO skrev (1 time siden):

...Nå er jeg lettere sjokkert: de gav meg et gavekort uten diskusjon. o.O

Fikk tilogmed 1 Krone ekstra. 910 Kr. istedet for 909 Kr. som differansen egentlig var på.

De har ikke noe å diskutere på :) Har benyttet meg av prisløftet mang en gang, aldri vært noen innvendinger. 
 

Det er jo lur taktikk av Komplett da, som får kundene sine til å følge med hvilke priser konkurrentene har slik at de eventuelt kan justere, samtidig gir de gavekort slik at en nesten blir nødt til å handle hos de neste gang også. Men er fornøyd jeg, handler stort sett hos Komplett uansett. Det vil ikke si det samme som at ålen ikke er glatt :) 

Lenke til kommentar
FranZe skrev (1 time siden):

Det vil ikke si det samme som at ålen ikke er glatt :) 

#amen

Jeg bruker også ofte Komplett i slik mening at de har utvalget. Det er også sjelden problemer med nettsiden deres, og ønskeliste-funksjonen gjør det enkelt å dele oppsett man har spørsmål om.

Men særlig i de senere par årene synes jeg de er blitt veldig dyr sammenliknet med konkurrentene. Dustin også for den saks skyld - jeg har en studentkonto hos dem, men selv med den er de ofte fortsatt litt dyrere...dyrere enn f.eks. Komplett. Men Dustin har en del produkter som de er overraskende billige på (spesielt med studentkonto) sammenliknet med Komplett. F.eks. nettverkskabler og minnepinner.

Så jeg bruker Komplett til å finne meg produktene jeg vil ha, lager meg en ønskeliste, og så starter jakten på Prisjakt og Prisguiden for å finne den beste prisen på det jeg vil ha. Multicom og, i det siste, Proshop har til slutt ofte endt opp med å få en del av mine penger.

Lenke til kommentar
Merko. skrev (På 17.4.2020 den 11.09):

Jeg sender alltid mail til komplett med tingene jeg skal ha, så får jeg bedre pris. ? 

Jeg prøvde meg under Black Friday med pris på en CPU til min egen maskin. Jeg påpekte at de selv hadde hatt sånn og sånn pris LENGE, men oppjusterte prisen rundt 2 dager før fredagen. Der kom jeg ingen vei.

Jeg refererte også til prisløfte-siden deres, og med spørsmål om hvordan det løftet faktisk fungerte, men han fra support jeg snakket med der bare linket til siden igjen og mer eller mindre sa at alt jeg trengte å vite stod der.

Når jeg da spurte direkte om jeg kunne få kjøpe en 9700K til den prisen de selv hadde hatt tidligere, så fikk jeg et like klart nei, det kunne dem ikke gjøre. Det satt litt langt inne å da kjøpe CPUen jeg ville ha hos Komplett i det hele tatt etter det, selv som demo og med -10% rabattkode (betalte 3402 Kr. for en 9700K demo, noe som gjorde dem klart billigst).

Så dette har vært første gangen jeg har brukt "Prisløfte" hos Komplett. Men jeg skal nå sørge for å gjøre det flere ganger - hvis det er en viss besparing ved å gjøre det OG jeg vet det er noe mer jeg skal kjøpe hos dem innen fristen på gavekortet.

Endret av PaladinNO
Lenke til kommentar
PaladinNO skrev (5 minutter siden):

Jeg påpekte at de selv hadde hatt sånn og sånn pris LENGE, men oppjusterte prisen rundt 2 dager før fredagen. Der kom jeg ingen vei.

Ok, jeg har en litt annen strategi. Jeg gir dem en liste over ting jeg vil ha, og hører om de klarer å få til en grei pakkepris. Jeg krever ingenting.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...