Gå til innhold

Ny iPhone SE 2020


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser fin ut, minner fælt om 7-eren som jeg hadde tidligere. Kjøpte 11 tidligere i år, så for meg er ikke SE aktuell. Skjønt det er fint med en billigere iPhone med tilsynelatende gode spesfikasjoner. Jeg hadde aldri i verden gått tilbake til touch id, men skjønner de har det på en billigere modell. Tror denne er aktuell for mange. 

Lenke til kommentar
torbjornhb skrev (18 minutter siden):

Nesten imponerende at den ikke kostet mer med tanke på kronekursen om dagen... Tror den blir et godt alternativ for mange. 

De har til de grader tatt hensyn til kronekursen om dagen. 

USA priser:

  • 64GB - 399 USD.   Som er 4.200,- kr med dagens kurs.  I Norge tar de: 5.490,-
  • 128GB - 449 USD. Som er 4.700,- kr med dagens kurs.  I Norge tar de: 6.190,-
  • 256GB - 549 USD. Som er 5.700,- kr med dagens kurs.  I Norge tar de: 7.690 ,-

Så jeg syns de tok seg godt betalt her. 

 

 

Lenke til kommentar

Jeg synes det er interessant at kun Apple går veien nedover i størrelse. Jeg tror grunnen til at iPhone er så populær blant så mange er nettopp størrelsen. Ikke alle trenger en 6,5 tommer skjerm, og for dem har det vært lite å velge imellom. 
 

Personlig føler jeg at fingeravtrykksleser er bedre enn ansiktsgjenkjenning på mange måter. To raske trykk på hjemknappen og telefonen er på startskjermen klar til bruk. På en XS er det å se på skjermen pluss å swipe opp for å komme til startskjermen. Det er ikke hverken raskere eller enklere spør du meg.

Jeg tror dette blir nok en storselger for Apple, selv om jeg trolig ikke skal ha en selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
sir-alex skrev (1 minutt siden):

De har til de grader tatt hensyn til kronekursen om dagen. 

USA priser:

  • 64GB - 399 USD.   Som er 4.200,- kr med dagens kurs.  I Norge tar de: 5.490,-
  • 128GB - 449 USD. Som er 4.700,- kr med dagens kurs.  I Norge tar de: 6.190,-
  • 256GB - 549 USD. Som er 5.700,- kr med dagens kurs.  I Norge tar de: 7.690 ,-

Så jeg syns de tok seg godt betalt her. 

 

 

Du må legge på moms på den Amerikanske prisen da i det minste. Prisen har alltid vært mye høyere enn i USA. Men å oppleve en så billig iPhone i 2020, når alle telefoner med god ytelse koster opp mot 10 lapper er ganske spennende.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg savner noe slikt fra Samsung, Huawei og de andre. S10e er jo Samsungs minste toppmodell og den er ganske mye større enn denne iPhone SE. Sony har jo hatt noen Compact-utgaver, som faktisk har vært på linje med toppmodellene. Skulle vært spennende å se hva Huawei fikk ut av denne formfaktoren. Det er jo tydeligvis et marked for kompakte toppmodeller.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Dette er jo en iphone 8 med ny systemchip. Så produksjonslinje og alt har de jo fra før.

Dog syns jeg det er synd de ikke har oppgradert batteriet litt vs iphone 8. Samt en ny kameramodul kunne de vel også vurdert.

Greit at eplefolket får noen litt rimeligere modeller også, de har jo ikke luksusen av å kunne velge mellom hundrevis av modeller til hundrevis av priser og kvaliteter som det finnes på androidsiden :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar

https://www.gsmarena.com/apple_iphone_se_2020-review-2108p3.php

 

59 timer "endurance rating" hos gsmarena er ganske skuffende for en telefon lansert i 2020. Gjennomsnittet for 2020 lanserte telefoner er nok på ca 90 timer.  ( eks fra et par andre mellomklasse telefoner: Samsung galaxy A71: 102 timer, realme 6 pro: 107 timer).

Så med over moderat bruk vil man ikke ha nok strøm til ett helt døgn, men bør holde greit til en arbeidsdag eller skoledag for så å lade når man er hjemme.

Lenke til kommentar

Batteriet er nok mer enn nok for de fleste. Ikke alle må trykke på, streame, spille og snakke i telefonen hele dagen lang. Husker selv da jeg hadde iPhone 7 og den holdt fint i 2 dager til mitt bruk.

Heldigvis kan jo de som er avhengige av større batteri kjøpe en annen telefon.

Endret av Sharpings
Lenke til kommentar
On 4/16/2020 at 10:10 AM, sir-alex said:

De har til de grader tatt hensyn til kronekursen om dagen. 

USA priser:

  • 64GB - 399 USD.   Som er 4.200,- kr med dagens kurs.  I Norge tar de: 5.490,-
  • 128GB - 449 USD. Som er 4.700,- kr med dagens kurs.  I Norge tar de: 6.190,-
  • 256GB - 549 USD. Som er 5.700,- kr med dagens kurs.  I Norge tar de: 7.690 ,-

Så jeg syns de tok seg godt betalt her. 

 

 

Du sammenligner pris i USA uten sales tax med priser i Norge med mva. Trekk fra norsk mva, og prisene er 4392, 4952 og 6152. Ikke langt unna prisene i USA med dagens kurs. 

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
zanta skrev (3 timer siden):

Du sammenligner pris i USA uten sales tax med priser i Norge med mva. Trekk fra norsk mva, og prisene er 4392, 4952 og 6152. Ikke langt unna prisene i USA med dagens kurs. 

Sales Tax i USA varierer fra stat til stat, det er derfor de ikke oppgir dette før i kassa. Dette gjelder alt, til og med i fysiske butikker. Dett er faktisk litt irriterende når man shopper der. Det er mange som ikke tenker på dette, her i Norge, når de ser prisene vs hva de blir her. Takk for at du forklarer :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...