Gå til innhold

Trenger ny mobil, anbefalinger?


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har en S10 som har sett sine bedre dager og har lyst å oppgradere til S20 - men er det verdt det? Er det noen stor forskjell annet enn kamera? Har hørt mye bra om kameraet men også mye dårlig. For meg er det veldig viktig å ha et godt kamera, jeg er glad i å ta naturbilder. Men jeg tror ikke det er aktuelt med Ultra, det sitter langt inne å betale 15000 for en mobiltelefon, da må kameraet være helt vanvittig eksepsjonelt og slik jeg har skjønt det så er ikke kameraet på Ultra det? Jeg har relativt små hender og tenker at S20+ blir for stor, så det er nok S20 som er aktuelt. Men vil jeg merke noen forskjell annet enn kameraet? Min S10 sliter kraftig med batterier, holdbarheten er latterlig og det har blitt ille de siste 3 månedene. Den er også knust i nesten tusen knas så er derfor jeg trenger å oppgradere. :p 

Jeg er ikke så oppdatert på hvilke andre mobiler som er på markedet. iPhone er høyst uaktuelt, nå er det en god del år siden sist jeg hadde iPhone men jeg var intet annet enn misfornøyd både med kamera, batteritid, brukervennlighet+++. Nå er jo oppsettet til Apple litt enklere og mer "clean" enn Android syns jeg, men jeg foretrekker Android, liker å customize telefonen min. 

Det som er viktig for meg er godt kamera (og jeg vil helst ha et bra selfiekamera også selv om det ikke blir brukt så veldig mye, men forventer at det kameraet også er bra om det vanlige kameraet er bra). At mobilen ikke er treg er også viktig, og god batteritid er å foretrekke. Ellers er jeg egentlig åpen for andre forslag enn Samsung. Jeg har hatt både S9 og S10 og vært fornøyd med disse. Før det hadde jeg en Sony jeg ikke husker navnet på og sist jeg hadde iPhone var når iPhone 6 var på markedet. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

S20 har fått sånn bob/bob reviews. Er vel bra kamera men ikke 15000kr bra.

Utgaven som selges i Norge har Enoxys prosessor og ikke Snapdragon som i andre land.

Det vil si at den tar dårligere bilder, har lavere ytelse og blir mye varmere under bruk enn S20 med Snapdragon prosessor.

Uansett hva du går for så burde du lære deg litt regler om lading så det nye batteriet ditt vil vare lengere.

Aldri lad helt opp til 100%, og bruk kun hurtigladeren når det er nødvendig, så vil batteriet vare lengere enn telefonen.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Å bruke 15 lapper på mobiltelefon byr meg fullstendig imot. Det er rett og slett ikke aktuelt, selv om jeg har råd til det. Jeg tar et veloverveid valg om å ikke bruke så mye. Har idag en S10+ som jeg kjøpte brukt for 6000 kr. Jeg syntes det var mye, men følte at dette er noe av det beste som finnes på markedet. Telefonen har fungert helt strålende så lenge jeg har hatt den og jeg er veldig fornøyd fortsatt. Når jeg ser prisene på nye toppmodeller nå så skjønner jeg at jeg nok må beholde denne en stund til. 

For mange er det vel slik at arbeidsgiver betaler og de brukes i jobbsammenheng, men for meg er dette kun en privatmobil, så å bruke 10-15.000 kr er helt uaktuelt for meg. Min arbeidsmobil er en Doro med 7 dager mellom hver lading, hehe.

Hadde jeg hatt behov for ny mobil idag ville jeg nok gått for en litt eldre iPhone eller noen av de nyere Motorola modellene. De fremstår som mer valuta for pengene enn mye av de andre nå. iPhone er ikke billig, men konas iPhone 7 er på 3 året nå og den fungerer helt strålende, så de lager bra greier de Eplefolka. 
 

Er i stor grad tilhenger av toppmodeller, men med de prisene som er for tiden, så er det nok mellomklassemodeller det vil gå i her fremover. Motorola, Honor eller LG.

 

Lenke til kommentar

s20 vil ikke ha noe særlig bedre batteritid.    kanskje noe bedre med 60hz skjerm istedenfor 120hz. kameraet har større linse og tar bedre bilder, spessielt i mørket.    For min del er de tikke aktuelt å bytte ut min s10+ i s20 da prisen ikke rettferdigjør forskjellene.  MEN min er hel og pen.  hadde jeg hatt knust telefon nå så hadde jeg nokk sett på 20 evt s eom nye onplus som lanseres neste uke er noe:)  

evnt så er xiomi note 10 med 108 mp kamera godt valg

Lenke til kommentar

Ikke Kina-merker(inkl Huawei) og Ikke Apple.
Alt annet er top, Alle kjente merker lager telefoner som har bra nok kamera, høyttaler, mic, skjerm, batteri, og OS.
Jeg Annbefaler Google telefon, eller Samsung.

Kamera sitt MP(Megapixeler) har mistet all mening og nyttighet, fordi programmvaren og maskinen ikke klarer håndtere de ekstreme datamengdene, derfor kan ett kamera med 5MP ta mye bedre bilder enn ett kamera med 100MP
De lager kamera med 100mp kun fordi det selger til amatører, det har ingen reel verdi for 99,9% av folk.

Lenke til kommentar

Virker ikke som at du har veldig peiling mtp det du skrev over @Alexander4840... Du skriver at alt annet enn kina merker og apple er produkter er topp, det er jo direkte feil. Det er mange gode telefoner fra Kina som er å anbefale og Huawei er et av dem. Apple har også mange gode mobiler selv om trådstarter er ute etter Android tlf her. Og alle kjente merker lager heller ikke telefoner som har bra nok av alt det du nevner der, er derfor man sammenligner mobiler i forhold til specs/pris før man kjøper. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg diskuterer ikke mer i denne tråden, vær så snill å respekter trådstarter.
Trådstarter ønsker anbefalinger, dette er mine anbefalinger, jeg antok at grunnene var åpenbare
Jeg tror ikke trådstarter ønsket en debatt, men jeg svarer veldig kort og raskt.

OFF TOPIC
Store tema sagt kort:
Kinesiske selskaper er deleid og kan kontrolleres av CCP, som alt og alle andre i Kina. Jeg stoler ikke litt på CCP med tanke på de utallige brudd på moralitet, internasjonal lov og menneskerettigheter, de står bak. Historien 1950-2000 er heller ikke en lys periode.
Kinas grunnmur er kopiering og tyveri, selvfølgelig finnes det masse bra produkter fra Kina, og nesten alt er tatt/kopiert/lært direkte eller indirekte fra vesten.
Derfor er Kina helt utelukket
Apple er utelukket, fordi de er smarte svindlere og nekter på toppen av det å følge standarder, men de er veldig gode på markedsføring.
Apple er drømmeselskapet til investorer.
OFF TOPIC

Endret av Alexander4840
Lenke til kommentar
Complexity skrev (På 8.4.2020 den 13.58):

S20 har fått sånn bob/bob reviews. Er vel bra kamera men ikke 15000kr bra.

Utgaven som selges i Norge har Enoxys prosessor og ikke Snapdragon som i andre land.

Det vil si at den tar dårligere bilder, har lavere ytelse og blir mye varmere under bruk enn S20 med Snapdragon prosessor.

Uansett hva du går for så burde du lære deg litt regler om lading så det nye batteriet ditt vil vare lengere.

Aldri lad helt opp til 100%, og bruk kun hurtigladeren når det er nødvendig, så vil batteriet vare lengere enn telefonen.

Gjelder dette med 100% på Iphone også?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Christoffero89 skrev (På 8.4.2020 den 17.08):

s20 vil ikke ha noe særlig bedre batteritid.    kanskje noe bedre med 60hz skjerm istedenfor 120hz. kameraet har større linse og tar bedre bilder, spessielt i mørket.    For min del er de tikke aktuelt å bytte ut min s10+ i s20 da prisen ikke rettferdigjør forskjellene.  MEN min er hel og pen.  hadde jeg hatt knust telefon nå så hadde jeg nokk sett på 20 evt s eom nye onplus som lanseres neste uke er noe:)  

evnt så er xiomi note 10 med 108 mp kamera godt valg

Større linse...?

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...