Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

kjøpe brukte Bildekk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ville sjekket hvilket dekkmerke det er, mistenker at det er noe jallagreier... Synes ikke nødvendigvis prisen var så lav heller, med tanke på dimensjon og muligens billigdekk. Som allerede nevnt bør du også få vite når de er produsert. Det står på siden av dekket, uke og årstall, f.eks. 2219 = uke 22 2019.

Lenke til kommentar
3 hours ago, sedsberg said:

Merket er Michelin Energy så det burde være kurant. Datoen ser jeg ikke.

Var en del riper og merker i felgene så tror ikke jeg ville gitt full pris.

dekk.thumb.jpg.d34abac6bacd2a0737e13a347182c33b.jpg

Oppe til høyre i bildet er en avlang boble med tall. Ser ut som der står 2110 der. om det stemmer er produksjonsdato uke 21 år 10. Om der stemmer ville jeg styrt unna

Lenke til kommentar
3 hours ago, sedsberg said:

Merket er Michelin Energy så det burde være kurant. Datoen ser jeg ikke.

Jeg synes jeg kan se 3110 i feltet for dato. Da er de produsert i uke 31 i 2010, og er 10 år gamle. Ville gitt max 1000 dersom de ellers er hele og pene, og rette uten kast. Hvilken bil skal du ha de på?

Edit: Slått av mna. Vi er enige om året, at dekkene er 10 år gamle.

Endret av zanta
Lenke til kommentar

Eg ville nok også styrt unna. Finn ikkje eksakt pris på tilsvarande nye dekk i same dimensjon, men andre Michelin energysaver dekk som ikkje er så store kostar ca 800 kr per dekk. Til sammen 3200 kr, då får du ikkje med (stygge) felgar men eg reknar med at du sikkert har dårlege sommardekk på felg frå før slik at du kan bruke oppigjen felgen?

Ein seier ofte at dekk er ferskvare, dette stemmer ikkje heilt men det stemmer godt nok for 10 år gamle dekk som du ikkje kjenner til verken korleis dei har blitt køyrd på eller korleis dei har blitt oppbevart. Mønsterdybda er ein ting, men dekket skal helst ikkje være for uttørka heller med tanke på trafikksikkerheit.

Ville ikkje vurdert brukte dekk til anna enn situasjonar der du treng å trille ein bil som du berre brukar om sommaren gjennom ein EU-kontroll på vinteren og derfor treng nokre billige vinterdekk for å bli godkjent.

Lenke til kommentar

Kjøpte kun brukte dekk til mine 3 forrige biler. Sparte en hel masse på det.

Men slike salgsannonser bruker å være litt overpriset. Jeg laget heller Ønskes Kjøpt annonser så ble jeg kontakta av folk som hadde dekk liggende etter en kræsja bil eller noen som akkurat har kjøpt en bil og bytta ut felgene med noen nye. Folk selger de da ofte grisebillig bare for å få de ut av garagen.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...