Gå til innhold

Svindlet på finn for 9000kr


Anbefalte innlegg

Hei freaks, er i en litt vanskelig situasjon og hadde virkelig satt pris på hjelp akkuratt nå. Ja det begynte med at jeg kjøpte en macbook pro for 8000kr av en dame på finn, jeg kjørte opp å hentet maccen. Det første stussige var at damen spurte om jeg var utlending i telefonen og når jeg sa nei svarte hun "åja for en lettelse". 

Jeg kjøpte da maccen dagen før jeg skulle reise på vinterferie, jeg prøvde å slå den på men kom ikke lengre enn til recovery mode, jeg kontaktet da selger og hun sa jeg skulle prøve kundeservice, det gjor jeg og de anbefalte meg videre til eplehuset til service. Jeg reiste da på ferie og lot maccen ligge hjemme da jeg ikke tenkte stort på det, da jeg kom hjem var det første jeg gjor å levere den til service, service mente at hovedkortet hadde veskeskader og at dette kostet 9000 å reperere.

Jeg kontaktet da selger for å få pengene tilbake å returnere den ødelagte macbooken hun solgte meg men det nektet hun. Hun mente det var jeg som har klart å ødelegge den på de 3 timene jeg har brukt den. Hun mener det blir ord for ord om jeg anmelder. Hva bør jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du bør vertfall bruke de kanalene du kan  finn og forbrukerrådet, hvis du vet selger har skylden, men hjelper det ikke kan du alltid gi selger dårlig tilbakemelding. Vet å ikke gjøre noe vinner vertfall selger, men er litt vanskelig å bevise. Beste vil være å oppdage slik tidlig og forsøke å ta saken da. Ellers er det jo risiko å kjøpe dyre ting brukt.

Så du kan jo håpe på selgeren har dårlige erfaringer fra tidligere eller at selgeren ikke svarer forbrukerrådet på henvendelsen ellers tror jeg du har dårlig sak.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Du stiller svakt iogmed at du hentet maskinen selv, og ikke sjekket at den fungerte før du betalte, for deretter å dra på ferie

Hadde du bodd i New York så hadde sikkert Rossman fikset den for noen hundrelapper
Sikkert bare noe banalt som er feil med den, og godt mulig det finnes noen lignende i Norge også

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er ikke bare bare å gi dårlig karakter på finn når du er kjøperen. Med mindre selgeren har markert varen som solgt og bekreftet at objektet er solgt til deg så kan ikke du gi noe karakter. Det er i alle fall det jeg har opplevd. Systemet med rating har dermed to problemer, både for kjøpere og selgere:  de du selger til er som regel personer som faktisk har kjøpt tingen og betalt, dermed får "nesten alle" bra rating som kjøpere, de tullingene som aldri møtte opp til avtalt tid eller ikke har betalt oppkravet på pakken har jo ikke kjøpt, så disse kan du ikke gi karakter til. Når du som kjøper har blitt lurt så gidder jo ikke selgeren å gi deg en karakter, dermed kan ikke du gi karakter til selgeren heller, noe som selvsagt er det selgeren ønsker.

Lenke til kommentar

Man prøver jo ting at alt virker før man gir noen penger.. Du burde sjekket bedre før du kjøpte..

På den gode siden, det er en Mac, den burde være kvalitetsvare så alt hardware er sikkert bra bare at hu som har hatt den har klart å krølle det til med software'n siden den ikke kommer lenger enn til recovery, fiks det så har du en bra pc men da kan du jo ikke si at du ble svindla for 9000 spenn..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...