Gå til innhold

hva er flaskehalen på amper?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
NoTrace skrev (Akkurat nå):

Det viktigste er nok ikke å få tieren du betalte på Ebay i retur, det viktigste er nok at du ikke brenner ihjel.

Det har ikke skjedd har marmor i vinduskarmen og slår av den når jeg ikke bruker den så har ikke oppstått brann ennå.

Lenke til kommentar

Hva med denne? er samme type men den ser andeledes ut:

Er dette ekte vare? den andre er falsk?

IMG_1589.JPG

IMG_1588.JPG

IMG_1587.JPG

 

Sitat

Elektronikk er faktisk ikke spesielt overpriset i Norge(med noen få unntak), og prisforskjellen ligger blant annet i at du ved å kjøpe kjente merkevarer i Norske butikker så er du trygg på at kvalitetskontrollen er god, at du får gode reklamasjonsrettigheter og normalt sett god hjelp i butikk også.

Butikkene lurer heller med at prisene er veldig mye høyere alt på ebay\aliexpress er ikke falsk. Betalte omtrent samme for begge psuene men er vanskelig å se forfalskninger uten faktisk å åpne de.

Disse ser vel muligens bedre ut? Er også problemet det er vanskelig å åpne mye av orginale psu for de er laget slik at de skal gå i stykker hvis man åpner de, så er noen som er laget slik.

IMG_1590.JPG

IMG_1591.JPG

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
51 minutes ago, LMH1 said:

Butikkene lurer heller med at prisene er veldig mye høyere alt på ebay\aliexpress er ikke falsk. Betalte omtrent samme for begge psuene men er vanskelig å se forfalskninger uten faktisk å åpne de.

 

Alt på ebay og Aliexpress er ikke falskt nei, men dersom prisen er veldig mye lavere enn for tilsvarende produkt i Norge(når man inkluderer frakt, mva osv) så er det grunn til å være skeptisk.

Har du gått elektro eller har annen utdanning som tilsier at du burde åpne disse PSUene for å gjøre noe som helst med de?

Jeg sier ikke at man må ha gått elektro/tilsvarende for å gjøre sånt, men du viser en så total mangel på kunnskap at jeg(som er utdannet innen dette) ikke tør å gi deg råd i frykt for at du skal skade deg selv eller andre. 

Du gjentar i tråd etter tråd at selger på ebay/bruksanvisning/rådene du får her ikke er gode nok for å få til det du ønsker, men faktum er at du vanligvis prøver å få til noe som er ekstremt komplekst/uvanlig for å løse et veldig lite "problem", også tar du deg ikke tid til å lese deg skikkelig opp på temaet 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette er en super ladekontroller for vanlige 12V batteri (ca 7-50Ah).  Du kobler til batteriet og så plugger du bare nettkabelen i veggen når du trenger lading. Boksen passer på at batteriet blir ladet på en effektiv og skånsom måte. LED-lampene vil fortelle deg når batteriet er utladet. Routeren din kobler du til på egne skruer. Dersom batterispenningen faller under 10,5 Volt så kuttes spenningn fra batteriet (så det ikke ødelegges). https://www.ebay.com/itm/AC100-240V-12V-5A-PLC-Power-Supply-12V-Battery-Charging-Backup-UPS-CCTV-Security/283836280370?hash=item4215f5ee32:g:Qe4AAOSwZBRb9s0C

Så kan du for eksempel bruke dette batteriet og da har du deg en flott 12V UPS. https://www.clasohlson.com/no/AGM-batteri-12-V,-18-Ah/p/36-5465

Siden du ikke har målt strømforbruket på routeren, så kan vi f.eks. toppe på 1,8A. Da vil du ha nøddrift på routeren i 10 timer. Er strømforbruket bare 0,9A i snitt, så har du nøddrift i 20 timer.

 

Vil du ha en lettere/billigere løsning, så kan du bruke dette batteriet. https://www.clasohlson.com/no/AGM-batteri-12-V/p/36-5460

Endret av Professor Balthazar
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Sitat

Dette er en super ladekontroller for vanlige 12V batteri (ca 7-50Ah).  Du kobler til batteriet og så plugger du bare nettkabelen i veggen når du trenger lading. Boksen passer på at batteriet blir ladet på en effektiv og skånsom måte.

Håper virkelig det, ditt tips om solsellecontroller var tydligvis dårlig valg, eneste jeg kan bruke det til er måle strøm men går 20 volt uansett inn\out  men kan jo teste det hvis det viser seg å være søppel får jeg muligens pengene tilbake. Eller hvis det ikke klarer å komme innenfor 2 måneder.

Lenke til kommentar
LMH1 skrev (4 minutter siden):

Håper virkelig det, ditt tips om solsellecontroller var tydligvis dårlig valg, eneste jeg kan bruke det til er måle strøm men går 20 volt uansett inn\out  men kan jo teste det hvis det viser seg å være søppel får jeg muligens pengene tilbake. Eller hvis det ikke klarer å komme innenfor 2 måneder.

20V ut mot batteriet eller mot lasten? Det høres feil ut, men har du lest manualen. Der står det at batteriet skal tilkobles først. Blingser du på det så kan laderen ødelegges. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Laderen funger, men måler med voltometer, der med mye sollys gir det 20 volt omtrent samme som panelet i seg selv.

Sitat

Du har ikke tenkt tanken at det er din kunnskap eller feilaktig bruk som er manglende, og ikke produktene i seg selv?

Men slik bør vel være informert om ikke 24\12 volt solellepanel.

Lenke til kommentar
LMH1 skrev (3 minutter siden):

Laderen funger, men måler med voltometer, der med mye sollys gir det 20 volt omtrent samme som panelet i seg selv.

Dersom den fungerer så er det jo bare lykke. Skjønner ikke hvor du er å måler, men på inngangen er det helt riktig å måle ca. 20V når solen skinner. Du svarte heller ikke på om du passet på å koble til batteriet FØR du koblet til solcellepanelet.

Lenke til kommentar

Foreløpig har jeg den kun testing så har ikke testet med batteri ennå, den har mulighet å stille volt til batteri, men den delen funger dårlig testet med voltometer og volten er samme selv om man setter lavere. Så spenningomformer har den ikke vertfall.

Lenke til kommentar
18 minutes ago, LMH1 said:

Foreløpig har jeg den kun testing så har ikke testet med batteri ennå, den har mulighet å stille volt til batteri, men den delen funger dårlig testet med voltometer og volten er samme selv om man setter lavere. Så spenningomformer har den ikke vertfall.

Du bør ikke bruke den uten batterier. Du risikerer å ødelegge den.

Videre er spenningsregulering uten last vanskelig, så du kan ikke konkludere med om den har spenningsregulering når du ikke har hatt batteri tilkoblet! Du har ikke testet noe - du har i beste fall koblet til tilfeldige ledninger og sett tilfeldige tall, og i verste fall ødelagt fordi du ikke har lest manualen...

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Så du mener det er trygt å koble 12 volt batterier til selv om det gir 20 volt på målingene?

https://forums.ybw.com/index.php?threads/what-is-the-max-voltage-of-a-12v-battery.259475/

For er jo noen som advarer å overvolte batterier over tid.Men som regel tåler de nok litt før det sprenges.

Hva mener du er ødlagt i så fall sikring eller tilkoblingen?

 

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
1 hour ago, LMH1 said:

Samme kan sies om deg hvorfor gidder å gi så dårlig svar?

Hjelpes for en type du er LMH1...

Her bruker Barfoo tiden sin til å dele av sine kunnskaper og gir deg meget enkle og gode svar.

Du svarer med å vise at du knapt kan ha lest svaret hans, og så anklager du han for å ha gitt dårlige svar når han bare påpeker at du åpenbart ikke har kompetansen som trenges eller viljen til å skaffe deg den. Anbefaler at du starter med grunnkurs elektro på VGS, og går videre på VK1/VK2 elektronikk før du ender opp med å skade deg selv. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
1 hour ago, LMH1 said:

Samme kan sies om deg hvorfor gidder å gi så dårlig svar?

Jeg svarte deg - men du viste at du hverken hadde forstått svaret mitt, eller satt deg inn i produktet du prøver å bruke - eller har elementær kunnskap om fagfeltet elektrisitet. Da er det eneste fornuftige svaret at du må skaffe deg mer kunnskap. At du ikke liker det svaret får være din sak - men du kommer ikke til å få til ting før du innser at du må ha kunnskap.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
LMH1 skrev (6 timer siden):

Foreløpig har jeg den kun testing så har ikke testet med batteri ennå, den har mulighet å stille volt til batteri, men den delen funger dårlig testet med voltometer og volten er samme selv om man setter lavere. Så spenningomformer har den ikke vertfall.

Kontrolleren vil ikke fungere normalt uten batteri. Du risikerer faktisk å ødelegge den. Ladingen av batteribanken styres ut fra et gitt lademønster på strømmen. Uten batteri så får du heller ingen ladestrøm. Dette er en ladekontroller, ikke en variabel likeretter med fast spenning ut (hverken mot batteri eller mot last). Det du holder på med høres mer ut som brukerfeil enn som en produkttest. Pass på at du kobler fra solcellepanelet FØR du kobler til batteriet. Sjekk manualen, alt står der.

Endret av Professor Balthazar
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...