Gå til innhold

Bedre styring skal motvirke strømstans


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Solcellepaneler kan hente mye energi når det er kaldt, om vinteren. Og på skrå, lange flater vil de glatte panelene holde seg snøfrie og kan ta imot sol-energi. Men hva skjer når panelene ligger omtrent horisontalt og dekkes med snø?  En forunderlig planlegging. (?)

Endret av Fri diskusjon og kunnskap
Skrevet

Det er vel en smule problematisk å komme hjem til halvfullt batteri fordi bilen din ble brukt til å lade fly. 


At man får en "øyeåpner" av at man trenger heftige mengder med energi for å lade busser og fly sier mest om kompetansen til beslutningstagere. 

Skrevet
1 hour ago, XIFXEGLO said:

Det er vel en smule problematisk å komme hjem til halvfullt batteri fordi bilen din ble brukt til å lade fly.

Det er eit løysbart problem.  Til dømes kan du stille inn kor mykje du vil ha på batteriet når du kjem heim, og få gratis lading og/eller rabatt på flyplassparkeringa mot at flyplassen kan bruke batteriet som buffer når du ikkje er der.

  • Liker 2
Skrevet

Ser for meg f.eks. at man selv setter innstillinger som at f.eks. mellom dato-dato eller klokkeslett-klokkeslett betyr det ikke så mye hva som skjer, så lenge bilen har minst 80% på slutten av perioden. Og så kan man f.eks. få betalt noen øre per kwh man har lånt bort. Dette kan f.eks. administreres gjennom strømselskapet og en app. Har man en garanti om at man får kjøpt strømmen tilbake til en lavere pris enn man selger den, så er jo dette win win..

  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...