Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Coronaviruset i verden: Nyheter og diskusjon


Gjest Slettet-404071

Anbefalte innlegg

10 hours ago, Fnugle said:

Ja, jeg delte denne artikkelen for å vise nettopp dette, at risikoen egentlig er veldig liten, og sammenligne det med risken for å få det ved Covid-19, og også inkluderer dette med at alvorligheten er ulik ved tilfellene fra vaksine og når man får det av Covid-19 (eller andre virus).

Som jeg har nevnt flere ganger tidligere så har jeg jo selv hatt myokarditt etter et virus for noen år siden. Så for meg er myokarditt velkjent,  men den gang noe få hadde hørt om. Følte meg faktisk ganske alene om det den gang. Nå har det jo fått stort fokus pga. vaksinene,  dessverre et veldig ensidig fokus der det for enkelte fremstår som dette er en vaksinespesifikk diagnose, og som mange plutselig er blitt redd for å få. Virker som mange ikke er klar over at dette er velkjent komplikasjon (for kardiologer iallfall) man kan få etter en virusinfeksjon. Så redselen er ofte ulogisk når da det viser seg at det statistisk sett er større risiko ved Covid-19 infeksjon enn vaksine.

Har hatt noe med hjerte tidligere for under 10 år siden. Men, det er "friskmeldt". Eller man har ikke sett tegn til det igjen. Vet ikke hva det var for noe som har ligget bak dette. Annet enn at den fastlegen jeg byttet (skiftet ut) vekk i fra, hadde journalført aller første gang: "Har pasient hatt et hjerteinfarkt?".

Så fikk sett dette først etter at jeg ba om journalutskrift da jeg syntes dette var naturligste måten å be om journalutskrift på. Altså ved selve fastlegebytte. Og kanskje det var gunstig for meg. At legen holdt kjeft og pratet minst mulig om hjertet. Han konfererte naturligvis nok med kardiolog slik fastleger pleier å gjøre. Og fikk sikkert "friskmeldt" meg uten å fortelle meg det. :hmm:

Fikk kommet meg til en indremedisiner med hjelp fra andre enn fastlege på sykkeltest. Indremedisineren fortalte da at mange fastleger ikke kan nok om EKG-tydning. Men, han kunne se noe på EKG han også, men han konkluderte med at det var ufarlig.

Siden det så har jeg noen få ganger spurt om å få EKG, men nå er det ikke vits lenger, fordi det er jo ingen forandring. Hjertet er utrolig godt utrustet til å rette opp i mange feil. Men for noen så går det naturligvis feil med hjerte. Kanskje spesiellt unge toppidrettsutøvere?

Var vel Per Inge Torkelsen som var litt humorist og litt i mot idretten :laugh: RIP Per Inge.

Endret av G
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og der kom Merck produktet til overflaten hos Dr. John Campbell. Molnupiravir

Halvparten så effektivt som forebyggende Ivermectin+Doxycycline kan det se ut til. Ser noen i kommentarfeltet på Johns youtube-video nevner at det er Merck som er bak ivermectin også, men siden patentet er utgått.. (lite penger å tjene)

Men studiene på Ivermectin og/eller Ivermectin + Doxycycline er jo ikke like grundige annet enn folketallet (størrelsen) i Uttar Pradesh, India da naturligvis.

Har visst kommet en ny video om temaene:

 

Sikkerhetsdata vedrørende Ivermectin:

3,7 milliarder doser er gitt mennesker. Fra disse så har kun 5693 hatt "adverse events". Ganske imponerende. Kilde er ut i video ovenfor, her.

Endret av G
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest 42a50...e5e
31 minutes ago, G said:

Ivermectin gitt forebyggende har en 86 % effekt i følge kilden:

Kilde:

https://youtu.be/hKa3EZqofNo?t=1040

Han var flink til å vise hvordan man bør vaske hendene, men nå ser det ut til at berømmelsen hans har gått til hodet på ham. Man får ikke det riktigste svaret av å summere flest mulig undersøkelser når mange av dem er fulle av feil. Den in vitro-undersøkelsen han viser til er verdiløs. Når man tester Ivermectin på den måten så stopper det HIV og diverse andre virus også. Problemet er at det virker ikke i praksis.

Anonymous poster hash: 42a50...e5e

Lenke til kommentar

Hva blir feil med å ønske at dette testes ut videre på forebyggende basis? Gjerne også med undersøkelser på om det virkelig vil ha så dramatiske parasittresistens som Madsen i Legemiddelverket er så fryktelig fryktelig redd for? Altså man bør se på om det virkelig kan gi parasittresistens i norsk natur med menneske som parasittvert. Men siden det ikke omtrent finnes parasitter innabords den norske befolkning så blir vel dette umulig å gjennomføre.

Endret av G
Lenke til kommentar
Gjest 42a50...e5e
52 minutes ago, G said:

Herlig

Som man ser av kommentarene har han bare konspirasjonsteoretikere igjen av de som ser på, og siden han har blitt hektet på å poste Youtube-videoer er det for seint for ham å snu nå. Trist at han skulle ende slik.

Anonymous poster hash: 42a50...e5e

Lenke til kommentar
10 hours ago, Guest 42a50...e5e said:

Som man ser av kommentarene har han bare konspirasjonsteoretikere igjen av de som ser på, og siden han har blitt hektet på å poste Youtube-videoer er det for seint for ham å snu nå. Trist at han skulle ende slik.

Anonymous poster hash: 42a50...e5e

Kommentarfelt på youtube sier lite om kvalifikasjonene til youtube're. Kan hende at konspirasjonsteoretikere er over normalen interessert i ivermectin. Og når de så finner en autoritet innen helse som fronter det de selv har tro på altså ivermectin, så er det naturlig å oppsøke ham.

Da vil jeg si at konspi-folket driver med cherry-picking, fordi Dr. John Campbell fronter jo vaksinering som ønskelig. Noe mange konspi-folk skyr som pesten.

Konspi-folket tråkler vel youtube de som alle andre. Og at de tilfeldigvis ønsker å forsøple en youtubers kommentarfelt får stå på deres regning.

Tviler på at Dr. John Campbell er typen (han har jo såvidt funnet youtube, og har ganske høy alder) som orker å engasjere ørten moderatorer som siler i kommentarfeltet hans.

Endret av G
Lenke til kommentar

Får temperatur-hypotesen nye bein å løpe på montro?

Legene sto overfor et vanskelig valg: Hvem skulle få den ledige plassen?

Flere pasienter på sykehuset, de fleste av dem med covid-19, trengte plassen. Det gjorde også en pasient som ventet på flytransport fra en av Alaskas avsidesliggende landsbyer.

Doktor Steven Floerchinger samlet kolleger og tok avgjørelsen. De hadde størst sjanse til å redde en av pasientene som allerede var på sykehuset.

Pasienten som trengte flytransport måtte vente. Den pasienten døde. <snip>

<snip> 

Triage på 20 sykehus
Triage er det franske ordet for sortering. I medisinen er det først brukt under kriger, der leger måtte bestemme hvem som skal prioriteres for å få behandling.

De som prioriteres er gjerne de med best muligheter til å overleve.

Providence Alaska Medical Center er det største sykehuset i Alaska. For flere uker siden ble sykehuset det første som innførte rutiner for å prioritere pasienter.

De bruker ikke ordet triage – det er for belastet – men i praksis er det triage som foregår.

<snip>

<snip>

Ti ganger flere døde enn i sommer
Resultatet av den lave vaksinegraden er at dødstallene er høye i USA.

1937 mennesker døde fredag av covid-19 i USA. Det er langt unna topptallet på 4509 døde fra 12. januar, men samtidig ti ganger så høyt som i sommer.

I begynnelsen av juli var de daglige dødstallene på under 200. Nå ligger det like under 2000.

https://www.nrk.no/urix/leger-i-alaska-ma-bestemme-hvem-som-skal-leve-og-hvem-som-skal-do-1.15683989

Endret av G
Lenke til kommentar

En lang artikkel om endringene som skjer i New York for tiden:

(utdrag)

SzbsiqSyhtuyogVYY3iQAQIuhXkwpdWkAIlAGOls

Turistbussene kjører igjen i New York, men attraksjonene kan være mindre attraktive. Pandemien fører til nye testregimer, færre folk på jobb og høyere priser - på alt.

FOTO: ANDERS TVEGÅRD / NRK

https://www.nrk.no/urix/snapshots-fra-et-ventende-new-york-1.15683505

 

Produsentene bak Moderna har levert langt større andel vaksiner til rike land enn andre koronavaksiner. Nå er to av selskapets grunnleggere inne på listen over USAs 400 rikeste.

hQSqRN8xnjl_COENcqYkPwL-o3I98fiaNkn6IfeH
Moderna-vaksinen er regnet som den mest effektive av koronavaksinene.

FOTO: DADO RUVIC / REUTERS

<snip>

Langt fra alle land oppgir hvor mye de betaler Moderna for en dose. USA betaler mellom 15 og 16,50 dollar per dose, i tillegg til et forskudd på 1,3 milliarder.

EU oppgir at har betalt mellom 22,60 og 25,50 per dose.

Botswana, Thailand og Columbia sier at de betaler mellom 28 og 30 dollar per dose. <snip>

https://www.nrk.no/urix/new-york-times_-fattige-land-betaler-mer-for-moderna-vaksinen-1.15684199

Endret av G
Lenke til kommentar

Verden godkjenner ikke Marinas russiske vaksine – men nå er WHO på saken

Sitat

Vaksinen norsk-russiske Marina har tatt i Russland gjelder ikke her, og hun kan heller ikke ta en ny vaksine for å sikre seg vaksinepass.

Sitat

Bukholm forteller at det foreløpig ikke er gjort noen vurderinger i Norge på om Sputnik kan kombineres med noen av de godkjente vaksinene.

 

Sitat

Mens WHO og EMA gjør sine vurderinger, venter Marina Grigorova Holm utålmodig på at Sputnik blir godkjent i Norge.

– Det blir lettere for oss. Da kan vi reise til hele Europa – og verden også. Og komme tilbake som de andre vaksinerte, uten at vi må sitte i karantene.

 

Lenke til kommentar
Subara skrev (1 time siden):

I Tyskland er det fortsatt påbudt med munnbind på offentlige steder, og man må vise fram koronapass for å bli sluppet inn på museum og spisesteder.

Var én uke i Tyskland for ikke så lenge siden, måtte aldri vise koronapass på et eneste spisested. På ett spisested måtte man skrive kontaktinfo for hånd. Krav om munnbind innendørs var det riktignok.

Lenke til kommentar
koots skrev (18 timer siden):

Var én uke i Tyskland for ikke så lenge siden, måtte aldri vise koronapass på et eneste spisested. På ett spisested måtte man skrive kontaktinfo for hånd. Krav om munnbind innendørs var det riktignok.

Vel, de jeg kjenner måtte vise koronapasset på hotell, spisested og museum. De som ikke har koronapass må vente med å være turister i Tyskland. Blant annet nordmenn som har tatt russiske og kinesiske vaksiner og som ikke får registrert vaksineringen på helsenorge.no, og dermed ikke kvalifiserer for et europeisk vaksinesertifikat.

Men her har det skjedd ting.

Sitat

Tyskland - reiseinformasjon

Reiseinformasjon | Sist oppdatert: 08.10.2021

De tyske korona-betingede grensekontrollene er opphevet, og det er ikke lenger krav om kritisk innreisegrunn på reiser fra Norge. For mer informasjon om koronavirus og innreise, se under Helse.

Er det fritt fram nå, da?

Endret av Subara
Lenke til kommentar
Subara skrev (1 time siden):

Vel, de jeg kjenner måtte vise koronapasset på hotell, spisested og museum. De som ikke har koronapass må vente med å være turister i Tyskland. Blant annet nordmenn som har tatt russiske og kinesiske vaksiner og som ikke får registrert vaksineringen på helsenorge.no, og dermed ikke kvalifiserer for et europeisk vaksinesertifikat.

Men her har det skjedd ting.

Er det fritt fram nå, da?

Tja si det, var der i midten av september, null grensekontroll fra Danmark (eller motsatt vei). Eneste ganger jeg måtte vise koronapass var ved innsjekk på Color Line i Larvik og Hirtshals.

 

Lenke til kommentar
Reindear skrev (På 6.10.2021 den 7.56):

Coronaviruset: Slik spres viruset i Norge og verden. Kart og statistikk. (vg.no)

smitten øker i Norge, andelen av positive tester har steget til 4,8%, smittetallene "går ned" p.g.a man har redusert testingen. 

  • 118 151
    foregående
    uke
  • 77 685
    siste
    uke

Like greit å slutte å fokusere på disse tallene - se heller mer på innleggelsestallene. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...