Gå til innhold

NVIDIA GeForce RTX 30xx tråden


Nizzen
Melding lagt til av Jarmo

Vennligst ikke ta AMD vs. Intel diskusjoner i denne tråden :)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Theo343 skrev (14 minutter siden):

Forløpig har jeg ikke issue med minnetemp men er i planen å bytte disse etterhvert da det uansett er en fin oppgradering og kanskje i løpet av sommeren når tropenettene kommer.

Hvilket kort har du?

Gigabyte 3080 gaming oc

Lenke til kommentar
idleman_2 skrev (1 time siden):

jeg vil ha det PENT og da ....  vannkjøling  glass kabinett   masse RGB....

Enig!


Er vel også anbefalt med 3 kabler fra psu også på disse high end gpu med 3 x 8pins. 
 

Kjøpt deg kabler fra Cablemod. Bestilte selv singel PCIE kabel fra Cablemod til mine 3080. Koster ca 200kr stk, da får du helt fra psu til gpu. Ingen splittere, pig tail eller extensions.

 

Lenke til kommentar
29 minutes ago, Jdyver said:

Enig!


Er vel også anbefalt med 3 kabler fra psu også på disse high end gpu med 3 x 8pins. 
 

Kjøpt deg kabler fra Cablemod. Bestilte selv singel PCIE kabel fra Cablemod til mine 3080. Koster ca 200kr stk, da får du helt fra psu til gpu. Ingen splittere, pig tail eller extensions.

 

må bestille minimum 69.90 euro + 15 euro for håndtering + dhl frakt med ditto gebyrer (ikke med i voec ordninga).. høres ut som dyr morro....  😕

Lenke til kommentar
idleman_2 skrev (4 timer siden):

må bestille minimum 69.90 euro + 15 euro for håndtering + dhl frakt med ditto gebyrer (ikke med i voec ordninga).. høres ut som dyr morro....  😕

Sjekk ut Winkool på Ali. Estetikk til en billig penge. Bruker Winkool selv, ble tipset her på forumet.

Lenke til kommentar
46 minutes ago, Aetius said:

Så jo ut som det ordnet seg da...  Noobs finnes det i alle firmaer ;)


 

Tweet

 
Se nye Tweets

Tweet

 
 
 
 
gpAhI5IV_bigger.jpg
 
 
Svar til og
RTX3070-8G-EK. I asked ekwb but they said they'd get back to me a few days ago.
 
 
1
 
 
 
22
 
 
 
 
 
sDzAfPST_bigger.jpg
 
 
Thanks for your patience. The factory thermal pads on the RTX3070-8G-EK are made from 1mm thick material. We've made note of your experience to improve responses to similar future inquires from enthusiasts. Thanks for choosing ASUS.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nesten samme svar som jeg fikk fra asus nordic i januar :D

 

Unfortunately we don't recommend you to disassemble the module by themselves and replace the thermal pad, which would cause a quality issue and a warranty issue.

And the dimensions are also confidential, we won't share the dimensions of thermal pads to the customers any more.


Sorry for the inconvenience 

 

Lenke til kommentar
1 hour ago, BadCat said:

Hva med at ASUS skylder oss penger for at de har ubrukelige pads i utgangspunktet?

Ja hva med det?
Hva med AMD som kommer med ubrukelige AGESA som vi har brukt utallige fritimer på, bare for å få ustabil maskin....

Ja like teit :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Aetius skrev (6 timer siden):

Høres nesten ut som svaret jeg fikk fra Asus support da jeg spurte om en service manual til min laptop. Jeg fikk svar tilbake at Asus' teknikere ikke hadde slike manualer...

Så de kan tydeligvis demontere samtlige av sine modeller utenat.

Endret av PaladinNO
Lenke til kommentar
Nizzen skrev (13 timer siden):

Ja hva med det?
Hva med AMD som kommer med ubrukelige AGESA som vi har brukt utallige fritimer på, bare for å få ustabil maskin....

Ja like teit :p

Egentlig vil jeg ta både Nvidia og AMD i forsvar her. Om du spiller vanlige spill og ikke overklokker minnet på 3080/3090 tror jeg problemet er forsvinnende lite, akkurat som det er ekstremt få som opplever problemer med AMD om du kjører minnet på 3200 som speccen sier. Om man overklokker (3800+ minne) eller bruker HW til uvanlige scenarioer (mining som belaster vram langt mer enn noe spill gjør) så er sannsynligheten for problemer større. Burde Nvidia pålagt aibs bedre kjøleløsninger og pads for vram? Kanskje, akkurat som AMD burde tilrettelagt bedre for å overklokke minnet, men for det store flertallet får man ikke problemer. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
5 minutes ago, Cowboystrekk said:

Egentlig vil jeg ta både Nvidia og AMD i forsvar her. Om du spiller vanlige spill og ikke overklokker minnet på 3080/3090 tror jeg problemet er forsvinnende lite, akkurat som det er ekstremt få som opplever problemer med AMD om du kjører minnet på 3200 som speccen sier. Om man overklokker (3800+ minne) eller bruker HW til uvanlige scenarioer (mining som belaster vram langt mer enn noe spill gjør) så er sannsynligheten for problemer større. Burde Nvidia pålagt aibs bedre kjøleløsninger og pads for vram? Kanskje, akkurat som AMD burde tilrettelagt bedre for å overklokke minnet, men for det store flertallet får man ikke problemer. 

Korrekt 👍

MEN det er jo litt gøy å klage på ting vi uansett fikser selv :p

Endret av Nizzen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...