Gå til innhold

NVIDIA GeForce RTX 30xx tråden


Nizzen
Melding lagt til av Jarmo

Vennligst ikke ta AMD vs. Intel diskusjoner i denne tråden :)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dragonlove skrev (10 timer siden):

Bør man bytte pads på MSI 3080 Suprim X? 

Ingen av mine Suprim har hatt spesielt lave (minne) temps, men jeg har hatt god suksess med å plassere kjøleribbe med vifte på backplaten. Har tidligere brukt aluminiumselement og venter nå på kobberelementer som jeg tror fungerer bedre akkurat her. Så har jeg bare en vanlig Noctua 120mm som ligger oppå. Ikke like omfattende som pads, men sannsynligvis ikke like effektivt heller. Tempen går uansett ned 5-10 grader da, alt ettersom.

Lenke til kommentar
snp skrev (4 minutter siden):

Ingen av mine Suprim har hatt spesielt lave (minne) temps, men jeg har hatt god suksess med å plassere kjøleribbe med vifte på backplaten. Har tidligere brukt aluminiumselement og venter nå på kobberelementer som jeg tror fungerer bedre akkurat her. Så har jeg bare en vanlig Noctua 120mm som ligger oppå. Ikke like omfattende som pads, men sannsynligvis ikke like effektivt heller. Tempen går uansett ned 5-10 grader da, alt ettersom.

Ja kobber har en mye bedre ledeevne.

Lenke til kommentar
4 minutes ago, Dragonlove said:

Ja kobber har en mye bedre ledeevne.

Så faktisk en som testa kobber vs alu på youtube uten at det var store forskjellen. Så hvis man vil kjøre svart alu f.eks for at det ikke skal se så alt for ghetto ut, så er det innafor. Mulig han her er norsk au siden aliexpress prisene hans er i NOK 🤔

 

Lenke til kommentar
48 minutes ago, idleman_2 said:

Rart ekwb bruker så lang tid på å fikse aktiv  bakplate til strix 80/90

Hvis de ikke har gjort vesentlige oppgraderinger siden 2016 så tar det tid fordi det er rundt 45 ansatte (i 2016, men utfra team foto her så er det ikke så mange fler https://www.ekwb.com/about-us/ ) sikkert en håndfull eller mindre som designer blokkene i CAD, så outsourcer de cnc jobben og så skal det fraktes tilbake igjen og settes sammen av nok (kun) en håndfull folk. Virker som at her er det ikke noe slavearbeid ala kina men laid back af

https://www.tomshardware.com/picturestory/697-ekwb-factory-tour.html

Lenke til kommentar

Hva heter han der unge skallede YouTechNooberen? Jeg så en interessant thumbnail her om dagen, men finner ikke igjen kanalen. Det er han irriterende som prater om skjermkort. Sikkert bare clickbait, men jeg vil se :p

EDIT:

UFD Tech heter kanalen. Han har visst hår igjen nå.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...