Gå til innhold

NVIDIA GeForce RTX 30xx tråden


Nizzen
Melding lagt til av Jarmo

Vennligst ikke ta AMD vs. Intel diskusjoner i denne tråden :)

Anbefalte innlegg

2 minutes ago, BadCat said:

Ventus har lav power limit. De har liten tro på komponentene på kortet. X Trio har bra kjøler men middelmådig kjøling av VRM.

Jeg skrev for den jevne gamer ;) Mining og ekstremklokking er et annet område. Det var også det mest stillegående av de kortene jeg har testet til nå. Ett godt kort om man vil ha litt 3080 futt i en gamingrigg.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1 minute ago, Dragonlove said:

Tror jeg hadde angret uansett hvilket 3080 kort jeg hadde solgt, jeg har bestemt meg for at det er det som blir kortet i gaming riggen min, mer enn godt nok, har pr nå ett 3070 men blir byttet ut straks jeg engang får ett 3080 kort, en gang i 2025 :lol:

Jeg vurderer omvendt, å bytte fra 3080 til 3070 til spilling. Jeg venter på termiske puter som jeg skal teste før jeg bytter. 3080 Strix OC ble helt elendig med tanke på kjøling etter 3-4 uker. Jeg tror pads er synderen. Jeg venter på et 3080 med AiO, men spørs om det kommer noen gang.

Lenke til kommentar
Mumriken skrev (5 minutter siden):

Har ikke fått testet suprim, men jeg er nok enig 😛

Typo

Jeg har testet begge i 3090 og beholdt Suprim. Var litt hipp som happ, egentlig. Ganske utrolige kort begge to. Vet ikke om jeg er i minoriteten, men synes Strix ser ganske kjipt ut. Ironisk nok er nok komponentkvaliteten pittelitt høyere enn på Suprim, selv om sistnevnte får mye skryt for at det fremstår eksklusivt.

Lenke til kommentar
Just now, snp said:

Jeg har testet begge i 3090 og beholdt Suprim. Var litt hipp som happ, egentlig. Ganske utrolige kort begge to. Vet ikke om jeg er i minoriteten, men synes Strix ser ganske kjipt ut. Ironisk nok er nok komponentkvaliteten pittelitt høyere enn på Suprim, selv om sistnevnte får mye skryt for at det fremstår eksklusivt.

Strix er fint pga tilgang av vannblokker, særlig rundt lansering. Ellers har vel strix kraftigere vrms osv, men det spiller strengt ingen rolle da det er over the top på begge 

Lenke til kommentar
Mumriken skrev (2 minutter siden):

Strix er fint pga tilgang av vannblokker, særlig rundt lansering. Ellers har vel strix kraftigere vrms osv, men det spiller strengt ingen rolle da det er over the top på begge 

Strix er nok bedre i snitt. I mitt tilfelle var Suprim bedre i syntetiske tester og da beholdt jeg det, men om man tester 100 av hver tipper jeg Strix ville gjort det prosentvis bedre.

Edit: Et Suprim 3080 jeg hadde lot seg fint klokke til tilnærmet 3090 Strix stock ytelse i syntetiske tester.

Endret av snp
Lenke til kommentar

Som med alt annet blir man lei av Strix etter noen måneder. Jeg synes at tidligere kort er penere å ha i riggen på grunn av den opplyste bakplata. Det er dog mye man kan gjøre for å få de nye kortene pene. for eksempel en slik modifikasjon.

rog-rtx-3080-strix-gpu-backplate-layout-

Jeg lkiker den gamle bakplata bedre enn de nye kortene. Det øverste kortet.

DSC_1092.thumb.JPG.eb082b5a12ed35f5de8a7431ae41c051.JPG

Endret av BadCat
Lenke til kommentar
BadCat skrev (1 time siden):

Som med alt annet blir man lei av Strix etter noen måneder. Jeg synes at tidligere kort er penere å ha i riggen på grunn av den opplyste bakplata. Det er dog mye man kan gjøre for å få de nye kortene pene. for eksempel en slik modifikasjon.

rog-rtx-3080-strix-gpu-backplate-layout-

Jeg lkiker den gamle bakplata bedre enn de nye kortene. Det øverste kortet.

DSC_1092.thumb.JPG.eb082b5a12ed35f5de8a7431ae41c051.JPG

Penere, er du 14 år eller? :lol:

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte Phoenix GS av 3090 på lansering pga at det kun var referansekortene som fikk vannblokk først. Tror ikke jeg har vært over 55 grader med det enda. Med vannblokk er kortet knøttlite, og på størrelse med et skjermkort fra 90-tallet og gpu-sag er noe som ikke er tilstede, men det var det ikke den uka jeg hadde det i serveren uten vannblokk heller. Fulgte med en GPU-brakett som jeg ikke trengte å bruke.

 

 

Lenke til kommentar
Mumriken skrev (5 timer siden):

Kjempeflott tilbakemelding! Kan du legge ut en url fra der du kjøpte den?
Greit å vite at det er andre enn Ruipro og Dreamscreen som funker over lange strekk (sinnsykt mange som ikke funker)!

Jeg kjøpte den her: https://www.aliexpress.com/item/4000859024986.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.679e4c4d496Drd

Akkurat nå står det 30% off her hos meg (589 for 15 meter), og det er endel kuponger  - men jeg skjønner meg aldri helt på rabattene til Aliexpress.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
3 minutes ago, JetzBullet said:

@Nizzen Eller teste ut BAR i BFV😘

 

Jeg spiller med BAR på, men  vet ikkje om jeg ser noen forskjell :p Kanskje fordi jeg gikk fra 1000w bios til 480w med bar support :p

Valhalla var det GOD forskjell med bar av og på. Det er helt sikkert. Var vel oppe i 14% eller.no

Endret av Nizzen
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Jeg oppdaterte hovedkortet og 3080 kortet igår for å støtte Resizable BAR. Deretter tok jeg en test i 3DMark som jeg sammenlignet med testen jeg tok når jeg fikk kortet uten å se store økninger. Mulig 3Dmark ikke støtter BAR men var eneste benchmark jeg kom på i farten. 😆

132.PNG

121212.PNG

Endret av Bahamut
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...