Jump to content
Nizzen

NVIDIA GeForce RTX 30xx tråden

Jarmo

Vennligst ikke ta AMD vs. Intel diskusjoner i denne tråden :)

Message added by Jarmo

Recommended Posts

BadCat skrev (8 minutter siden):

Ikke på under 200W.

Om man bruker voltkurve istedet for powerlimit kan man nok komme mye nærmere 200W med den hashraten enn med powerlimit som kjører på alt for høy volt vs frekvens.

• Like 1

Jeg har nesten bare speilvendte kabinett (CPU nederst og utvidelseskort øverst) og da funker det vel ikke med støtte?

Er det noen som har fått tilsendt spillkode/GeForce Now med sine 3080 TUF OC fra Elkjøp etter siste batch ble sendt ut? Jeg sendte en e-post siden det er over to uker siden det ble utlevert, utenom de vanlige høflighetene fikk jeg denne beskjeden:

"Har du kontaktet Geforce? Anbefaler det for å få tilsendt koden du mangler."

Vet ikke om det er lov her men prøver:)

Har et 2070 super som jeg vil oppgradere til 2080ti eller 3070. Gir såklart mellomlegg eller kan kjøpe rent.

Det er "lov" så lenge man snakker penger på PM .. Lov er det uansett fordi onkel kommer ikke å henter deg liksom.

Edited by Kyrre S.

Jeg har handlet endel på Aliexpress og ingen selgere merket pakken med VOEC, eneste grunn til at jeg stort sett har sluppet mva er overgangsordningen. 

Så hvis ikke de skjerper seg må man nok regne med å betale mva dobbelt + fortolling gebyr. For man betaler mva ved kjøp, men uten riktig merking må man betale igjen her hjemme. Opplevd det 2 ganger siste måneden, Aliexpress er overhodet ikke behjelpelig. De bare henviser til at import tax er kjøpers ansvar, selv om de krever inn mva ved kjøp...

4 minutes ago, Actibus said:

Jeg har handlet endel på Aliexpress og ingen selgere merket pakken med VOEC, eneste grunn til at jeg stort sett har sluppet mva er overgangsordningen. 

Så hvis ikke de skjerper seg må man nok regne med å betale mva dobbelt + fortolling gebyr. For man betaler mva ved kjøp, men uten riktig merking må man betale igjen her hjemme. Opplevd det 2 ganger siste måneden, Aliexpress er overhodet ikke behjelpelig. De bare henviser til at import tax er kjøpers ansvar, selv om de krever inn mva ved kjøp...

Bør det ikke holde at avsender er aliexpress? det står vel i det minste på pakken, eller? eller evt en barkode som tollen/posten automatisk gjenkjenner som aliexpress.

32 minutes ago, ObscureScience said:

Er det noen butikker i Norge som selger små heatsinks man kan ha på mosfets eller må man bestille fra Kina?

Kanskje Techbay.no eller aquacomputer.no ("norsk")  eller kanskje digitalimpuls.no?

Edited by Nizzen

shinsengumi skrev (1 time siden):

Å faen, nå blir det kinashopping 😂

Bruk ebay, der betaler du momsen direkte og slipper tull med ali og dx.

shinsengumi skrev (45 minutter siden):

men aliexpress er på voec listen? hva er dx?

Hjelper jo fint lite hvis de ikke dokumenterer riktig på pakka.

20 minutes ago, Nwader said:

Hjelper jo fint lite hvis de ikke dokumenterer riktig på pakka.

Har du førstehåndserfaring med at ebay faktisk gjør det?