Gå til innhold

NVIDIA GeForce RTX 30xx tråden


Nizzen
Melding lagt til av Jarmo

Vennligst ikke ta AMD vs. Intel diskusjoner i denne tråden :)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ville bare dele en video jeg tilfeldigvis kom over pga. youtube'ren hadde andre ting som ikke hadde noe med vannkjøling å gjøre. La merke ved at mange var kåte etter disse EK-vannblokkene eller hva de heter. Så kom jeg over han her som hevder at et annet merke gjør en bedre jobb, ihvertfall på Threadripper som er en CPU. Men, kanskje merket er like bra på grafikkort? Legger det i spoiler, tilfelle det ikke var så relevant. Men, kan jo aldri vite. Har ikke greie på det. Har heller ikke interesse for vannkjøling. Men, her. Temperaturer nevnes ca. 7 minutt inn:

Spoiler

 

 

Endret av G
Lenke til kommentar
G skrev (3 timer siden):

Ville bare dele en video jeg tilfeldigvis kom over pga. youtube'ren hadde andre ting som ikke hadde noe med vannkjøling å gjøre. La merke ved at mange var kåte etter disse EK-vannblokkene eller hva de heter. Så kom jeg over han her som hevder at et annet merke gjør en bedre jobb, ihvertfall på Threadripper som er en CPU. Men, kanskje merket er like bra på grafikkort? Legger det i spoiler, tilfelle det ikke var så relevant. Men, kan jo aldri vite. Har ikke greie på det. Har heller ikke interesse for vannkjøling. Men, her. Temperaturer nevnes ca. 7 minutt inn:

  Vis skjult innhold

 

 

Optimus er et relativt kjent merke på OCN, du kan bestille blokker herfra: https://optimuspc.com/

Som du fort finner ut har de ikke GPU-blokker til salgs, og CPU-blokkene deres er begrenset tilgang på.

Frakt koster også en liten formue

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
RRhoads skrev (9 timer siden):

Mitt er i hvert fall reservert og på lager hos Komplett. Er nok her på mandag hvis de får sendt det ut i morgen. Eller tirsdag, siden jeg valgte Posten og ikke Postnord. Skulle vangt Postnord men glemte det når jeg skulle klikke meg kjapt gjennom orderen. 

Sitter her og tenker jeg burde gjort motsatt. Med flaks så kan kortet uansett hentes senest lørdag, vet ikke om PostNord holder på i helgene.

For nysgjerrige sjeler så har jeg ordre 379564xx, men kortet var blant de seneste som ble åpnet for kjøp, i tillegg til at jeg gikk for en "ukjent" produsent, Palit

Lenke til kommentar
9 hours ago, Emile the rat said:

Til de som mener 3090 skuffer på ytelse, har tatt meg «bryet» og notert ned tall fra benchmarken til techpowerup. 

Har man monitor med oppløsning over 2560x1440 burde man kunne forvente 20-25% bedre ytelse i flere spill. Slett ikke så ille, minner om at 2080 ti kun hadde 20-25% høyere ytelse enn 2080 ved release.

 

23,1 % høyere ytelse i Civilization VI (2160p)

21,9 % høyere ytelse i Control (1440p)

24,4 % høyere ytelse i Control (2160p)

24,6 % høyere ytelse i Detroit become hitman (2160p)

23,3 % høyere ytelse i Devil May Cry 5 (1440p)

25,5 % høyere ytelse i Devil May Cry 5 (2160p)

20,5 % høyere ytelse i Doom (2160p)

22,6 % høyere ytelse i Hitman 2 (2160p)

20,6 % høyere ytelse i Metero Exodus (1440p)

25,7 % høyere ytelse i Metero Expdus (2160p)

22,2 % høyere ytelse i Red Dead Redemption 2 (2160p)

21,6 % høyere ytelse i Tomb Raider (2160p)

22,9 % høyere ytelse i Strange Brigade (2160p)

21,6 % høyere ytelse i Witcher 3 (1440p)

23.9 % høyere ytelse i Witcher 3 (2160p)


Kilde: https://www.techpowerup.com/review/asus-geforce-rtx-3090-strix-oc/

Nei, du kan forvente 18,5 % i 4k og 12,3% i 1440p.. de har faktisk et sammendrag vet du :)

 

average-fps_3840-2160.png

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
koots skrev (7 minutter siden):

Sitter her og tenker jeg burde gjort motsatt. Med flaks så kan kortet uansett hentes senest lørdag, vet ikke om PostNord holder på i helgene.

For nysgjerrige sjeler så har jeg ordre 379564xx, men kortet var blant de seneste som ble åpnet for kjøp, i tillegg til at jeg gikk for en "ukjent" produsent, Palit

Ja, gikk selv for et av de seneste som ble lagt ut. For meg stod det mellom to kort, Palit og Gainward, da det er disse to som vannblokken jeg har bestilt støtter. 

 

Mitt er ikke sendt enda. Ordren ble oppdatert i går kveld og gikk fra "ikke på lager, bestilt" til "på lager, reservert". Blir vel sendt i dag, så jeg har det tidligst mandag, men Posten bruker fort en ekstra dag pga helgen her. Hadde det blitt sendt i går, hadde jeg hatt det i dag.

Lenke til kommentar

Man bør se på andre enn bare techpowerup.

Folk kan bruke pengene sine på hva de vil, men det må også være lov å mene at det er galskap å kjøpe et kort som koster nesten dobbelt så mye som et annet, men yter bare ca 10-20% mer enn første. Det er heller ingen god ide å fortsette å kaste penger etter overprisede nVidia 3090, samme som 2080 var. Fører bare til at hardware priser går opp, når de ser de kan ta mer og mer penger, samme som med mobiler.

I noen tester er det nesten ingen ytelsesfordel med 3090 over 3080.

Flame away :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
JarleGutt skrev (9 minutter siden):

Man bør se på andre enn bare techpowerup.

Folk kan bruke pengene sine på hva de vil, men det må også være lov å mene at det er galskap å kjøpe et kort som koster nesten dobbelt så mye som et annet, men yter bare ca 10-20% mer enn første. Det er heller ingen god ide å fortsette å kaste penger etter overprisede nVidia 3090, samme som 2080 var. Fører bare til at hardware priser går opp, når de ser de kan ta mer og mer penger, samme som med mobiler.

I noen tester er det nesten ingen ytelsesfordel med 3090 over 3080.

Flame away :)

model3.jpg

Trenger jeg si mer? Folk bruker penger på det lille ekstra som gir folk den beste opplevelsen de kan oppnå. Det koster kanskje en del mer for 3090, men du vet at du har det aller beste skjermkortet som finnes på markedet, og det i seg selv er en trygghet (og status) for mange.

Endret av Kilko1337
Lenke til kommentar
1 minute ago, Kilko1337 said:

 

Trenger jeg si mer? Folk bruker penger på det lille ekstra som gir folk den beste opplevelsen de kan oppnå. Det koster kanskje en del mer for 3090, men du vet at du har det aller beste skjermkortet som finnes på markedet, og det i seg selv er en trygghet for mange.

Da er det jo mye morsommere med de som mekker bil selv, de kan jo fint kjøpe en enkelt del til 40 000+++ mer som gir 2% mer ytelse

 

Edit; Folk må jo få bruke pengene på det de selv ønsker, skjønner ikke hvorfor det plager andre.

Endret av MariusJS
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...