Gå til innhold

NVIDIA GeForce RTX 30xx tråden


Nizzen
Melding lagt til av Jarmo

Vennligst ikke ta AMD vs. Intel diskusjoner i denne tråden :)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
10 minutes ago, Emile the rat said:

Jeg fikk aldri 10% rabatt kupong, selv om jeg har 40K i plusspoeng. Tok dette opp med kundeservice, de mente det hadde skjedd en feil, beklaget, men sa at de ikke kunne gjøre noe med det.

Men ser nå at elkjøp har begynt å få inn en del kort: https://www.elkjop.no/search?SearchTerm=3090&search=&searchResultTab=

Så da er det bare å kjøpe der, kan ikke anbefale komplett til noen. Føler meg svindlet og lurt til å kjøpe hos komplett for å tjene opp club poeng, og når jeg aldri får bonusen er alt de gjør å «beklage seg», men rydde opp og hjelpe forbrukere derimot sitter tydeligvis ganske langt inne for komplett. Vurderer å ta saken videre med forbrukerrådet, da jeg synes det er ganske drøyt.

Men kan se ut som elkjøp priser seg likt som komplett, så muligens har alle butikker fått veiledende utsalgspris fra leverandøren. Sånn sett tror jeg det er hipps-om-happs hvor man kjøper 3000-serien med tanke på pris.

 

Veldig synd at Elkjøp ikke ser ut å kunne tenke seg å selge EVGA denne gang? Ikke at designet er så vanvittig fantastisk, men de lager relativt gode Nvidia-produkter normalt sett, eller?

Lenke til kommentar
Merko skrev (21 minutter siden):

Ja, det er tragisk. Send en e-post til [email protected] så må de få ordnet opp.

Det er absolutt noe de -kan- gjøre noe med.

Har kranglet så mange ganger med komplett før, så ser for meg at dette blir enklere å ta gjennom forbrukerrådet, synd å si det. 

Ikke første gangen komplett har rota, hvor de nektet å ta på seg ansvar. Har hatt tull med samtlige bestillinger jeg har lagt inn hos dem de tre siste årene.

Jeg vet dette er noe komplett -kan- gjøre noe med, men problemet er at de som regel ikke vil. Komplett er det mest forbrukerfiendtlige firmaet jeg vet om, synd å si det, for komplett var bra før de ble så store. Har iværtfall handlet for siste gang hos dem, club scam var streken i regning.

Mumriken skrev (20 minutter siden):

Måtte spørre siden min går ut 22.09, men fikk blankt avslag ?

ikke overraska, komplett er kjent for å gi full f i kundene sine.

Nei fra nå av skal alt handles hos digital impuls, elkjøp og proshop :) 

Elkjøp var også veldig behjelpelig når Turing kom ut, de hadde ingen problem med at jeg bestillte flere kort for å finne ut hvilke jeg ville ha. Så blir nok til at jeg kjøper både 3080 og 3090 hos elkjøp, så får vi se hvilket jeg ender opp med.

Endret av Emile the rat
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Digital Impuls og Proshop samt en ny favoritt kl.ink (suveren service) er veldig ålreighte. Bruker Elkjøp eller Digital Impuls når jeg må ha noe "nå" eller Power når jeg skal spare 20% på DNB kampanje og kundeservice ikke er så viktig.

Komplett har vært en favoritt men merker at jeg handler mindre fra dem.
Er det noe jeg må ha som få har inne eller det er et veldig godt tilbud er jeg mindre "picky" på butikkene.

Endret av Theo343
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
G skrev (Akkurat nå):

Veldig synd at Elkjøp ikke ser ut å kunne tenke seg å selge EVGA denne gang? Ikke at designet er så vanvittig fantastisk, men de lager relativt gode Nvidia-produkter normalt sett, eller?


Var en kommentar på Reddit som mente at EVGA har trukket seg / mistet den norske importøren, så må evt sources fra svenske / dansk butikk da.

Spurte Proshop som fører EVGA i dag, 30xx ville ikke dukke opp hos dem på lansering.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Emile the rat skrev (2 minutter siden):

Så blir nok til at jeg kjøper både 3080 og 3090 hos elkjøp, så får vi se hvilket jeg ender opp med.

 

Bare vær obs på at de ikke har åpent kjøp lenger, så kun via nettbutikken at man har angrerett. :) 

Selvom de kan være behjelpelige med retur om det er uåpnet, så er det ingen garanti.

Lenke til kommentar
G skrev (11 minutter siden):

Veldig synd at Elkjøp ikke ser ut å kunne tenke seg å selge EVGA denne gang? Ikke at designet er så vanvittig fantastisk, men de lager relativt gode Nvidia-produkter normalt sett, eller?

EVGA XC klokket veldig bra, kjørte 2050mhz nesten ut av boksen og aldri over 70 grader på full load, kan klare 2100mhz dersom man øker spenning. 

I tillegg var kjøleren ganske slank, så alt-i-alt var jeg ganske fornøyd med EVGA forrige gen.

Hadde egentlig tenkt å gå for EVGA igjen på 3000-serien, men de kjølerene var jo heselige greier, og jeg har helt åpent kabinett. Så da funker jo ikke det.

8487A6D0-463E-4E29-9256-FA51503256F1.thumb.jpeg.c4755614ecfe59af800ff6f56229da8d.jpeg

Elkjøp har avtale med EVGA,  de fikk inn EVGa sent sist også, så godt mulig de får dem inn på et senere tidspunkt.

Selv venter jeg på Aorus her :) 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Merko skrev (7 minutter siden):

Bare vær obs på at de ikke har åpent kjøp lenger, så kun via nettbutikken at man har angrerett. :) 

Selvom de kan være behjelpelige med retur om det er uåpnet, så er det ingen garanti.

Æsj da, fr vel kjøpe og ikke åpne da, og vente på benchmarks før jeg avgjør hva jeg sender i retur, kjedelige greier da. Korona er no dritt ?

 

Lenke til kommentar
8 minutes ago, Theo343 said:

Digital Impuls og Proshop samt en ny favoritt kl.ink (suveren service) er veldig ålreighte. Bruker Elkjøp eller Digital Impuls når jeg må ha noe "nå" eller Power når jeg skal spare 20% på DNB kampanje og kundeservice ikke er så viktig.

Komplett har vært en favoritt men merker at jeg handler mindre fra dem.
Er det noe jeg må ha som få har inne eller det er et veldig godt tilbud er jeg mindre "picky" på butikkene.

Synes at kanskje Netonnet.no bør være med i "klubben" over greie steder å få greit prisede varer, åpent kjøp og de har fysisk butikk nær meg attpåtil. Men nytter de du nevner minus Digital Impuls og kl.ink, og forsøker å styre begeistringen min overfor Power også, selv om det hender. kl.ink er noe jeg til stadighet sjekker. Men synes at vareutvalget er tynne greier. Men et sted må jo en hver bedrift begynne.

Lenke til kommentar
15 minutes ago, Emile the rat said:

EVGA XC klokket veldig bra, kjørte 2050mhz nesten ut av boksen og aldri over 70 grader på full load, kan klare 2100mhz dersom man øker spenning. 

I tillegg var kjøleren ganske slank, så alt-i-alt var jeg ganske fornøyd med EVGA forrige gen.

Hadde egentlig tenkt å gå for EVGA igjen på 3000-serien, men de kjølerene var jo heselige greier, og jeg har helt åpent kabinett. Så da funker jo ikke det.

8487A6D0-463E-4E29-9256-FA51503256F1.thumb.jpeg.c4755614ecfe59af800ff6f56229da8d.jpeg

Elkjøp har avtale med EVGA,  de fikk inn EVGa sent sist også, så godt mulig de får dem inn på et senere tidspunkt.

Selv venter jeg på Aorus her :) 

Ja man må jo like bølgeformen om det er FTW3 en prater om. Er jo den som har fått pes til nå i tråden så.. Men, om du slår av homolyset, er det myke bølgedesignet egentlig så forferdelig. Den røde "analringen" blir vel ikke synlig fra utsiden, om du da ikke fjerner en I/O-shield :laugh:

4 timer gammel:

https://www.tweaktown.com/news/75091/evgas-new-geforce-rtx-3080-ftw3-ultra-packs-1-8ghz-gpu-boost-clock/index.html

Sier vi "homo" nok ganger så er det ingen fjortiser som vil ønske seg, eller ta i det. LOL :thumbup:

Åh, det har en rød bølgestripe på baksiden også da. Men den blir jo sjeldent seendes fra den siden om man ikke er inni kabinettet sitt og skrur og flikker på noe da :wee:

PLuss noe rødt i enden som peker mot fronten av kabinettet. Det kan jo bli svært synlig i enkelte kabinettoppsett da. Om det ikke kun er nære bakplaten. Kan se slik ut iom. at 90-grader presentasjonen av vifteforside ikke viser noe til den røde "feature".

75091_02_evgas-new-geforce-rtx-3080-ftw3

En fordel er jo at de har stanset ut hexagonale hull i store deler av bakplaten. Men det de nok siden det er så hardt overklokket..

Endret av G
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...