Gå til innhold

Film-ID tråden: Spør her hvis du lurer på hva en film heter


haarod

Anbefalte innlegg

Arg. Husker kun EN scene fra en film. Håper noen kan hjelpe.

 

En liten unge har en slik bomerang og så kaster han den og kutter av tommelen på en av bad guysene( Tror de va bad guys). Han lille gutten kom fra en slags "rase" der folk bodde på en slags søppeldynge..

 

Er alt jeg husker fra filmen.

 

Noen?

6550239[/snapback]

Mad Max 2: The Road Warrior

6550279[/snapback]

Takk skal du ha.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg leter etter tittelen på en film som hander om noen sorte steiner som falt ned i fra verdensrommet. Disse stenene "stakk" folk, slik at dem fikk et slags virus eller en parasitt som overtok dem helt. Mener den ble sendt som miniserie på canal+ for en del år siden.

6549223[/snapback]

Kan det være The Monolith Monsters. :)

 

Eller kanskje Critters-filmene, selv om det var små, sorte ullballer. :p

Endret av LarsP
Lenke til kommentar
Jeg leter etter tittelen på en film som hander om noen sorte steiner som falt ned i fra verdensrommet. Disse stenene "stakk" folk, slik at dem fikk et slags virus eller en parasitt som overtok dem helt. Mener den ble sendt som miniserie på canal+ for en del år siden.

6549223[/snapback]

Kan det være The Monolith Monsters. :)

 

Eller kanskje Critters-filmene, selv om det var små, sorte ullballer. :p

6553501[/snapback]

 

Jeg burde kanskje ha skrevet at filmen var av nyere sort. Tipper den ble produsert en gang mellom 1990 og 1998.

Lenke til kommentar
Når jeg leste Night Watch kom jeg til å tenke på en film jeg så for noen år siden. Tror den het noe av det samme, men er ikke sikker.

Det er noen folk som skal være vakt på en tekstilfabrikk av noe slag. Det er noen tuneller/huler under hvor det er et stort rottemonster som dreper de fleste.

Mener å huske at den var skremmende. (for 10? år siden)

Har ikke sett den, men er rimelig sikker at det er Graveyard Shift.

Lenke til kommentar
Jeg leter etter tittelen på en film som hander om noen sorte steiner som falt ned i fra verdensrommet. Disse stenene "stakk" folk, slik at dem fikk et slags virus eller en parasitt som overtok dem helt. Mener den ble sendt som miniserie på canal+ for en del år siden.

6549223[/snapback]

Kan med stor sannsynlighet være Invasion (1997)

Lenke til kommentar
Jeg leter etter tittelen på en film som hander om noen sorte steiner som falt ned i fra verdensrommet. Disse stenene "stakk" folk, slik at dem fikk et slags virus eller en parasitt som overtok dem helt. Mener den ble sendt som miniserie på canal+ for en del år siden.

6549223[/snapback]

Kan med stor sannsynlighet være Invasion (1997)

6561270[/snapback]

 

Jepp! Det var den. Eller jeg tror det, det som sto på imdb passet perfekt med det jeg husker i fra filmen.

 

Takk for hjelpen. :)

Lenke til kommentar

Jeg har en på lager: Så den når jeg var 11 år og ble dritredd.

Handlingen var lagt i Russland, det har oppstått en "sone" i landet og militæret rykket inn men ingen kom tilbake fra den såkalte "Sonen".

Det fins Veivisere som tar med seg folk inn dit mot betaling for at de skulle få sine innerste ønsker oppfylt. Filmen er fra 1979. Trenger hjelp!

Lenke til kommentar
Jeg har en på lager: Så den når jeg var 11 år og ble dritredd.

Handlingen var lagt i Russland, det har oppstått en "sone" i landet og militæret rykket inn men ingen kom tilbake fra den såkalte "Sonen".

Det fins Veivisere som tar med seg folk inn dit mot betaling for at de skulle få sine innerste ønsker oppfylt. Filmen er fra 1979. Trenger hjelp!

6562387[/snapback]

Andrei Tarkovskys Stalker.

Lenke til kommentar

ey: =) at jeg har et problem, jeg såg en skrekkfilm en gang, men husker IKKE hva den heter.. filmen handler om noen speider folk langt utti en skog, i ei hytte.. å inn i den skogen bor det en sinsjuk mann fullt av blod rundt hele kroppen å med kniv i hånden hele tiden. såvidt jeg husker så var monsteret sammensatt av 7 personer eller noe.. å om jeg ikke tar helt feil så var d ei gammal dame som hadde sydd sammen alle sjuke folka:P vis noen vet hva filmen heter så hadde d vært fint om de kunne skrevet det ned her:) thx smile.gif

Lenke til kommentar

Film jeg lurer på:

 

For en god stund siden så jeg en film på TV2 som jeg ikke husker hva heter, jeg har lett lenge etter den men har ikke funnet den.

Jeg mener å huske (men er ikke sikker) at de kalte den Nattevakten på norsk.

Dette er en thriller som opprinnelig er dansk (denne), men den er laget på engelsk også.

Den handler om en mann som jobber som nattevakt på et likhus. Jeg husker ikke mye av filmen, in fact husker jeg bare slutten. Det er en sykopat som prøver å drepe kjæresten til han som jobber som nattevakt, mens han (nattevakten) er låst fast med håndjern i en varmeovn eller noe. Han prøver hardt og komme seg ut, men til slutt så ender det med at han skjærer av seg tommelen for å få hånda ut av håndjernet, osv.

Lenke til kommentar

det eneste som slår meg er håkon håkonsen...

kan det være den?

handler om håkon som blir deksgutt på en båt.

og det er med en kar som heter jens. hvet ikke om han er slektning med håkon:/

så møter de en jente som er blindpassasjer på båten.

når båten synker strander de 3 på en øy

Lenke til kommentar

hei, eg har en skikkelig nøtt. det er en film eg har lurt på i evigheter og ingen har den fjerneste anelse om ka film det er.

 

det handler om en heks som dreper småunger, men blir fanget inn av landsby boerne og begravd under et tre, etter mange titalls år (ca 60-70 år) så leker noen unger i det treet og klarer å vekke hun opp. mer fikk eg ikkje sett før foreldrene mine slo av. eg var ikkje gammel nok til å se den. var vel 5-6 på den tiden, og da gikk den på tv. no er eg 22 så er noen år siden. :(

Lenke til kommentar

åja folks! kom på en serie som gikk på nrk når jeg var liten! så alltid den serien på en svart-hvitt tv på hytta husker jeg:P

 

Husker ikke va serien heter, men den handlet om en gutt som jeg tror het Josh eller noe lignende:P

Han hadde en sånn hytte oppe i et tre. Han falt ned fra en slik rutsjebane ellr hva jeg skal kalle det laget av tau og sykkelstyre liksom....

han slo hodet i en sten og falt i koma. Husker lite av handlingen.

 

Noen som har peiling? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...