Gå til innhold

Film-ID tråden: Spør her hvis du lurer på hva en film heter


haarod

Anbefalte innlegg

Kommer på en film jeg så på TV for lenge, lenge siden. Den handler om den første kvinnen i historien som gjennomgår US Navy Seals-treningsprogrammet, said to be det tøffeste som finnes. Kommer nesten ikke på mer, noen tips?

6580210[/snapback]

 

Høres ut som G.I. Jane...

Endret av Hefla
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
åja folks! kom på en serie som gikk på nrk når jeg var liten! så alltid den serien på en svart-hvitt tv på hytta husker jeg:P

 

Husker ikke va serien heter, men den handlet om en gutt som jeg tror het Josh eller noe lignende:P

Han hadde en sånn hytte oppe i et tre. Han falt ned fra en slik rutsjebane ellr hva jeg skal kalle det laget av tau og sykkelstyre liksom....

han slo hodet i en sten og falt i koma. Husker lite av handlingen.

 

Noen som har peiling? :)

6577374[/snapback]

Ingen som har peiling? :(

Lenke til kommentar

vegkaar, jeg husker denne serien, men ikke spesiellt mer enn du gjør. Mener å huske seriens handling stort sett foregikk i hodet til denne gutten mens han var i koma, det var noen han måtte hjelpe, men han kunne ikke hjelpe dem hvis han våknet (mener noe av spenningsmomentet lå her). Serien var i farger, og jeg tror den var engelskspråklig, hvis dette kan hjelpe noen andre til å huske mer.

 

Når det gjelder ting som tidligere er sendt på NRK, kan de også svare på en god del selv, så du kan prøve å kontakte dem her. Har fått en del hjelp av dem tidligere :)

Lenke til kommentar
Kommer på en film jeg så på TV for lenge, lenge siden. Den handler om den første kvinnen i historien som gjennomgår US Navy Seals-treningsprogrammet, said to be det tøffeste som finnes. Kommer nesten ikke på mer, noen tips?

6580210[/snapback]

 

Høres ut som G.I. Jane...

6580307[/snapback]

 

Yep, det var den! Takk for svaret.

Lenke til kommentar

hei, eg har en skikkelig nøtt. det er en film eg har lurt på i evigheter og ingen har den fjerneste anelse om ka film det er.

 

det handler om en heks som dreper småunger, men blir fanget inn av landsby boerne og begravd under et tre, etter mange titalls år (ca 60-70 år) så leker noen unger i det treet og klarer å vekke hun opp. mer fikk eg ikkje sett før foreldrene mine slo av. eg var ikkje gammel nok til å se den. var vel 5-6 på den tiden, og da gikk den på tv. no er eg 22 så er noen år siden. :no: ingen som vet?

Lenke til kommentar
vegkaar, jeg husker denne serien, men ikke spesiellt mer enn du gjør. Mener å huske seriens handling stort sett foregikk i hodet til denne gutten mens han var i koma, det var noen han måtte hjelpe, men han kunne ikke hjelpe dem hvis han våknet (mener noe av spenningsmomentet lå her). Serien var i farger, og jeg tror den var engelskspråklig, hvis dette kan hjelpe noen andre til å huske mer.

 

Når det gjelder ting som tidligere er sendt på NRK, kan de også svare på en god del selv, så du kan prøve å kontakte dem her. Har fått en del hjelp av dem tidligere :)

Jeg husker også denne og kan bidra med å si at den var Australsk eller New zealandsk. Han måtte overleve i drømmen eller klarer oppdraget i drømmen for å overleve komaet. Husker han kom farlig nær å dø når ting begynte å gå feil i drømmen. Drømmeverdenen besto bare av unger. Det var som en post-apokalyptisk verden hvor barna styrte en skitten og ødelagt verden. De lignet nesten litt på 'smokers' i fra Waterworld, med skinnjakker og ansiktsmaling (ikke like sofistikert som i The Tribe). I tillegg fikk vi ofte treffe moren hans og legen hans i den virkelige verdenen.

Lenke til kommentar

Hei

 

Håper det er noen eksperter som kan hjelpe meg her ;)

 

 

 

Det var en gang på 80tallet, kansje 87, 88 eller 89 NRK sendte en film oppdelt på 3 fredager (eller lørdager).

 

Filmen handlet om en båt, cruiseskip som sank til havets bunn med masse folk ombord. Merkelig nok var det mye luft ombord så folkene overlevde i mange år under sjøen i båten.

 

Jeg kan også huske det var noen mordere ombord som myrdet kvinner med en giftsprøyte.

 

Jeg kan også huske at hovedpersonene i filmen (en dame og en mann) klarte å komme seg til overflaten i siste liten før hele båten eksploderte.

 

 

Er det noen her som har sett filmen og vet hva den heter?

 

Har søkt etter nøkkelord og div. på filmen men uten hell.

 

 

 

 

 

 

 

 

Har også spurt NRK, og her er svaret:

 

 

 

Hei, og takk for henvendelsen.

 

Har søkt i vårt arkiv, men har dessverre ikke funnet noe som ligner på dette du spør etter.

 

 

 

 

Med vennlig hilsen

NRK www.nrk.no

Markeds- og kommunikasjonsavd

Publikumsservice

Randi Beate Berg, Informasjonskonsulent

Post: 8608 Mo i Rana

Tlf: 815 65 900 Fax: 75 12 27 77

mailto:[email protected]

 

 

 

 

Mvh BlackHorse7

Lenke til kommentar
hei, eg har en skikkelig nøtt. det er en film eg har lurt på i evigheter og ingen har den fjerneste anelse om ka film det er.

 

det handler om en heks som dreper småunger, men blir fanget inn av landsby boerne og begravd under et tre, etter mange titalls år (ca 60-70 år) så leker noen unger i det treet og klarer å vekke hun opp. mer fikk eg ikkje sett før foreldrene mine slo av. eg var ikkje gammel nok til å se den. var vel 5-6 på den tiden, og da gikk den på tv. no er eg 22 så er noen år siden.   :no:  ingen som vet?

6591825[/snapback]

 

Har handlingen noe mer halloween å gjøre?, det er vel heller ingen muligheter for at det er tre hekser istedet vel?

Endret av chris
Lenke til kommentar
hei, eg har en skikkelig nøtt. det er en film eg har lurt på i evigheter og ingen har den fjerneste anelse om ka film det er.

 

det handler om en heks som dreper småunger, men blir fanget inn av landsby boerne og begravd under et tre, etter mange titalls år (ca 60-70 år) så leker noen unger i det treet og klarer å vekke hun opp. mer fikk eg ikkje sett før foreldrene mine slo av. eg var ikkje gammel nok til å se den. var vel 5-6 på den tiden, og da gikk den på tv. no er eg 22 så er noen år siden.   :no:  ingen som vet?

6591825[/snapback]

 

Har handlingen noe mer halloween å gjøre?, det er vel heller ingen muligheter for at det er tre hekser istedet vel?

6611360[/snapback]

 

 

 

nei, var nok kun en heks, og tviler på at den hadde noe med halloween å gjøre. men var kanskje litt mer en demon da, siden den drepte unger. lenge siden eg så den næmlig. men har noen noe navn på lignende filmer så er det bare å komme med dem så kan eg sjekke ut om de ligner :cry:

Lenke til kommentar
hei, eg har en skikkelig nøtt. det er en film eg har lurt på i evigheter og ingen har den fjerneste anelse om ka film det er.

 

det handler om en heks som dreper småunger, men blir fanget inn av landsby boerne og begravd under et tre, etter mange titalls år (ca 60-70 år) så leker noen unger i det treet og klarer å vekke hun opp. mer fikk eg ikkje sett før foreldrene mine slo av. eg var ikkje gammel nok til å se den. var vel 5-6 på den tiden, og da gikk den på tv. no er eg 22 så er noen år siden.  :no:  ingen som vet?

6591825[/snapback]

 

Har handlingen noe mer halloween å gjøre?, det er vel heller ingen muligheter for at det er tre hekser istedet vel?

6611360[/snapback]

 

 

 

nei, var nok kun en heks, og tviler på at den hadde noe med halloween å gjøre. men var kanskje litt mer en demon da, siden den drepte unger. lenge siden eg så den næmlig. men har noen noe navn på lignende filmer så er det bare å komme med dem så kan eg sjekke ut om de ligner :cry:

6615479[/snapback]

 

Har en grøsser liggende hjemme som handler om et stort gammelt tre i hagen til en familie. Lenge siden jeg har sett filmen men jeg tror det starter da noen folk kapper ned treet med motorsag. Små demoner blir sluppet løs og går amok osv.

Filmen heter: The Gate

Laget i 1987.

 

http://www.imdb.com/title/tt0093075/

 

Kan det være denne du ser etter?

 

Edit: Takker Mabel for løsningen på tv-serien forresten ;D

Endret av vegkaar
Lenke til kommentar
hei, eg har en skikkelig nøtt. det er en film eg har lurt på i evigheter og ingen har den fjerneste anelse om ka film det er.

 

det handler om en heks som dreper småunger, men blir fanget inn av landsby boerne og begravd under et tre, etter mange titalls år (ca 60-70 år) så leker noen unger i det treet og klarer å vekke hun opp. mer fikk eg ikkje sett før foreldrene mine slo av. eg var ikkje gammel nok til å se den. var vel 5-6 på den tiden, og da gikk den på tv. no er eg 22 så er noen år siden.   :no:  ingen som vet?

6591825[/snapback]

 

Har handlingen noe mer halloween å gjøre?, det er vel heller ingen muligheter for at det er tre hekser istedet vel?

6611360[/snapback]

 

 

 

nei, var nok kun en heks, og tviler på at den hadde noe med halloween å gjøre. men var kanskje litt mer en demon da, siden den drepte unger. lenge siden eg så den næmlig. men har noen noe navn på lignende filmer så er det bare å komme med dem så kan eg sjekke ut om de ligner :cry:

6615479[/snapback]

 

Har en grøsser liggende hjemme som handler om et stort gammelt tre i hagen til en familie. Lenge siden jeg har sett filmen men jeg tror det starter da noen folk kapper ned treet med motorsag. Små demoner blir sluppet løs og går amok osv.

Filmen heter: The Gate

Laget i 1987.

 

http://www.imdb.com/title/tt0093075/

 

Kan det være denne du ser etter?

 

Edit: Takker Mabel for løsningen på tv-serien forresten ;D

6620439[/snapback]

 

 

nei er nok dessverre ikkje den filmen heller, treet står i hagen til en gammel dame. :thumbdown: men godt forsøk, er en bra film

Lenke til kommentar

Dette er nesten et skudd i løse luften, men kan jo prøve her da..

Så en film for leeeenge leeeenge siden, så jeg husker veldig lite av den.

Eneste jeg husker, er at 2 gutter stjal en ferari elns fra faren sin.

Og en annen ting jeg husker, er at han ene gutten lurte foreldrene sine til å tro at han sov, ved hjelp av en kasettspiller og noen tråder...

Noen som har noen peiling på hvilke film jeg husker fra?

Lenke til kommentar
Dette er nesten et skudd i løse luften, men kan jo prøve her da..

Så en film for leeeenge leeeenge siden, så jeg husker veldig lite av den.

Eneste jeg husker, er at 2 gutter stjal en ferari elns fra faren sin.

Og en annen ting jeg husker, er at han ene gutten lurte foreldrene sine til å tro at han sov, ved hjelp av en kasettspiller og noen tråder...

Noen som har noen peiling på hvilke film jeg husker fra?

6625632[/snapback]

Ferris Bueller's Day Off.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...