Gå til innhold

Film-ID tråden: Spør her hvis du lurer på hva en film heter


haarod

Anbefalte innlegg

Jeg savner en grøsser der handlingen er lagt til Australia.

 

Husker at noen personer kjørte med bil gjennom ødemarka, så skjedde det eller annet slik at de ble kidnappet av en syk morder, som torturerte dem. De greide å rømme, men så kom mannen etter dem med våpen.

 

Det er alt jeg husker. Den var basert på ekte hendelser.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er en film jeg har sett for lenge siden (ihvertfall 3-6 år siden).

 

Det er en grøsser/horror/thriller (husker ikke helt, siden jeg var rundt 13-14 år gammel da) Jeg tror handlingen er i Japan, det er ihvertfall asiatiske karakterer der. Også er det en mobiltelefon (tror den var rosa), med en slags ringetone. Også når de svarer telefonen/leser ei melding på den, så dør de etter noen dager. Det er bestandig den samme ringetonen. Noen får ringetonen på et bad i en by, mens noen andre får den på et hotell (husker ikke helt om det var et hotell). Jeg tror også det var ungdommer i en alder av 16-20 som var med i filmen.

 

Jeg husker dessverre ikke noe mer enn dette, men jeg håper det er nok.

Lenke til kommentar

Tipper det er en av disse:

 

-One Missed Call (2003) http://www.imdb.com/title/tt0366292/

Japansk film med to oppfølgere jeg aldri har hørt om før nå nettopp, men som det også kan være.

 

-One Missed Call (2008) http://www.imdb.com/title/tt0479968/

Den amerikanske remaken, som jeg ikke har sett. Men jeg tror ikke denne har handlingen i Japan. Edit: Og når jeg tenker meg om stemmer ikke årstallet med hva du sier.

 

-Phone (2002) http://www.imdb.com/title/tt0323630/

Koreansk film.

Endret av Venerable
Lenke til kommentar

Heisann. Leter etter en kortfilm jeg så i fjor. Husker at det var en kortfilm, tipper maks 30min lang. Handlet om noen folk som tok frukt, som skulle representere dop. Husker en gutt og en jente (undommer) på et rave party, og jeg tror de delte en appelsin og ble høye av den eller noe i den duren.

 

Husker ikke så mye mer annet enn at det var noe drama med denne gutten, og en annen gutt. Hadde noe med at jenta forlot ham, fordi han ikke kunne skaffe appelsiner til henne. (Tror det var appelsiner, kan også ha vært noe sitron og annen frukt involvert).

 

En av de bedre kortfilmene jeg har sett, hadde blitt kjempeglad om noen kan huske hva den het.

Lenke til kommentar

Hei

 

Da jeg har veldig få tråder å finne ut av hvilken film jeg leter etter, lager jeg denne posten her.

 

Jeg kan bare huske å ha sett filmen en gang før 1994 på en fergetur fra Finnland til Sverige. Det eneste jeg husker var at i filmen var det mennesker som ble "transformert" til monstre som en slags straff for noe. På den tida syntes jeg det var direkte ubehagelig å se på, ettersom de ble til vesnene som en slags tortur og man så det på en skjerm inne i filmen.

 

Er det noen der ute som muligens vet hvilken film jeg tenker på?

 

På forhånd, takk!

Lenke til kommentar

Jeg så en film for lenge siden hvor 5-6 ungdommer/unge voksne dro ut på sjøen med en seilbåt. De skulle bade, og de hoppa uti en etter en. Da alle hadde hoppa uti oppdager de at de har glemt å sette opp badestigen. Resten av handlingen (tror jeg), foregår mens de ligger i vannet. Noen som vet hvilken film dette er?

Lenke til kommentar

Hei jeg er på jakt etter en film som kan være litt ny men er fra 2 verdenskrig og det handler om en konsentrasjonsleir hvor de gasser, Skyter 10-20 jøder som står på ei rekke pga det var noen som prøvde å rømme fra leiren ei natt. De tvang også en jøde til å løpe gjennom en lang mur gang ute et sted for så å skyte han? Dette er det eneste jeg husker håper det holder :)

Lenke til kommentar

Da jeg var liten..dvs hvertfall 15 år siden, så jeg en norsk film jeg synes var hysterisk morsom.

Jeg husker hverken navn, tittel eller skuespillere.

Men jeg husker at det handlet om en familie som skulle reise til syden, på en eller annen charter tur eller noe.

Der møtte de andre nordmenn (og kanskje svensker) og det hele endte i et forykende morsom handling hvor alt gikk galt!

 

Jeg vil se den filmen igjenn! noen som kjenner igjenn handlingen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...