Gå til innhold

Film-ID tråden: Spør her hvis du lurer på hva en film heter


haarod

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den heter noe med "ghost" tror jeg.

 

Handling jeg husker:

 

To venner jobber med å filme krigen. Av en grunn jeg ikke husker, blir de splittet, men senere møtes de igjen og skal finne en "the wolf" (tror jeg). De er på resturant, men betaler ikke da han ene trenger pengene, eieren av resturanten skyter etter dem.

 

De er gissel som "the wolf", neb CIA kommer og redder dem.

 

Det er vel det jeg husker.

Lenke til kommentar

Den heter noe med "ghost" tror jeg.

 

Handling jeg husker:

 

To venner jobber med å filme krigen. Av en grunn jeg ikke husker, blir de splittet, men senere møtes de igjen og skal finne en "the wolf" (tror jeg). De er på resturant, men betaler ikke da han ene trenger pengene, eieren av resturanten skyter etter dem.

 

De er gissel som "the wolf", neb CIA kommer og redder dem.

 

Det er vel det jeg husker.

 

Høres ut som The Hunting Party

Lenke til kommentar

Hei,

 

fått i oppgave av en kompis og finne navnet på en film han så for leeenge siden og han husker kun dette:

 

er en delvis komedie der den amerikanske regjeringen har laget et dataprogramm som kan styre mennesker. så skjer det videre at en student klarer å hacke programmet og endrer programmet slik at han kan styre kvinner han selv velger.

 

takker på forhånd for svar :)

 

Skulle til å si "War Games" med Matthew Broderick, men...

Lenke til kommentar

Har en vanskelig en. Tror det var en fransk film eller tv serie fra muligens 80-tallet. mener den gikk på nrk. det jeg husker fra den er en gutt som treffer en landstryker eller lignende, setting er 1700- 1800 tallet. veldig melankolsk musikk. lurer på om gutten eller landstrykeren spilte fløyte.

 

vet dette er veldig tynt, men kanskje jeg er heldig at noen vet hvilken film jeg snakker om...

 

Mange måneder siden, men dette må da være den fantastiske serien Frendeløs - filmatiseringen av "Sans famille" av Hector Malot.

 

http://www.imdb.com/title/tt0081926/

Lenke til kommentar

-Ja, jeg så det sto at man ikke skulle starte en ny tråd om man lurte på en filmtittel, men lenken til tråden man skulle bruke er ødelagt, så jeg fant ikke noe annet sted å poste dette.. Beklager det.

 

Jeg så en film som barn, som jeg ikke kan få ut av hodet. Jeg har brukt mange timer på nettet, over flere år faktisk, for å finne ut hvilken film dette var. Det eneste jeg har klart å komme frem til som ligner er "Beggars of life" fra 1928. Jeg kunne ikke huske at det var en SÅ gammel film, og at den var uten tale, men jeg trodde kanskje at det kunne være denne likevel. Men etter å ha sett "Beggars of life" var jeg likevel ikke tilfredsstilt. Historien er riktignok den samme og jeg mente å "huske" mye fra filmen, men jeg har også minner om andre ting som ikke var med. Jeg husker en scene der jenta ble kastet uti vannet. Og en scene der landstrykeren blir fullstendig dekket av hønsefjær fordi jenta har helt tjære over han og så løper han gjennom hønsehuset eller noe slikt. Det er jo godt mulig jeg blander sammen forskjellige ting her, siden dette er lenge siden og bare vage minner. Filmen ble i alle fall vist på TV, og jeg lurer på om det norske navnet kan ha vært "Hotell stjernehimmel" eller noe lignende...Og jeg tror den kan ha vært vist rundt 1988-1994. Jeg håper at det er noen her som kan fortelle meg om det er laget nyere versjoner av "Beggars of life" -eller filmer som ligner på denne. Eller kanskje han med hønsefjærene er fra en helt annen film og historie -hvem vet... Jeg blir snart gal av å gruble, så jeg er veldig takknemlig for svar :)

Lenke til kommentar

Beggars of Life ser ut til å være basert på et skuespill som heter Outside Looking In av Maxwell Anderson, som igjen er basert på novelle som heter Apache Rising av Julian Johnson (Tror jeg, er ikke sikker på dette med novellen). Som igjen er basert på en biografisk bok om Jim Tully, som han skrev selv. Dette var en del forskjellig å søke på. Men jeg kan ikke se at det har blitt laget noen andre film adapsjoner av dette.

 

Har du prøvd å se gjennom denne lista? Som inneholder 56 titler på filmer med landsstrykere - http://www.imdb.com/keyword/vagabond/

 

Edit: Kom på at Tramp også kan funke som et søkeord, men den lista ble en del større: http://www.imdb.com/keyword/tramp/

 

Edit 2: Christ... Enda flere filmer: http://www.imdb.com/keyword/hobo/

 

Man kan prøve å korte inn listene ved å velge ekstra keywords. Jeg har prøvd med f.eks hotel og tar and feathers og covered in tar. Men no luck yet.

Endret av Venerable
Lenke til kommentar

Hei! Er på jakt etter en film.

Etter det jeg husker, handlet filmen om en mann som er på et slags skuespiller møte eller noe lignende, og møter en annen mann. Disse tar en kaffe eller noe sånn, og den nye fyren spør om han andre har lyst å passe huset hans noen dager. I huset viser han at man kan spionere på naboen, og dette er noe hovedfyren gjør mens han er alene i huset. Naboen er en kvinne, og mens han ser på, blir henne brutalt drept av hva som ser ut som en indianer, som dreper henne med en stor grill. Det hele viser seg å være lureri, hvor indianeren egentlig er eieren av huset som han passet, og han alt var for å få seg alibi mens han drepte ekskona eller noe i den duren...

Tror også filmen er fra 80-tallet.

 

Any ideas?

Lenke til kommentar

Er på jakt etter et klipp i en film, hvor Bruce Willis har hovedrollen.

 

En del av filmen handler om 2 menn i en toseter bil som kjører forbi en bussholdeplass(?), får øye på en gammel dame som trenger hjelp og må til sykehus og ved siden av henne stå drømmedama du alltid har drømt om.

 

Hva heter filmen, eller hva skjer i dette klippet?

Lenke til kommentar

Er på jakt etter et klipp i en film, hvor Bruce Willis har hovedrollen.

 

En del av filmen handler om 2 menn i en toseter bil som kjører forbi en bussholdeplass(?), får øye på en gammel dame som trenger hjelp og må til sykehus og ved siden av henne stå drømmedama du alltid har drømt om.

 

Hva heter filmen, eller hva skjer i dette klippet?

 

Det er fra 16 Blocks.

 

Men dette er ikke noe som faktisk skjer i filmen, det er et dilemma som en av karakterene stiller Bruce Willis. Husker ikke helt eksakt, men det var visst noe slikt som at du bare kan ta med en passasjer, og på bussholdeplassen står det 3 personer, en gammel dame som holder på å dø, en kompis som reddet ditt liv, og drømmedama. Skal ikke si hva Willis svarer, da det er spoiler. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...